Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de hooizolder met ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op de hooizolder met ...

    Micheline en Chantal.




    pitteljon.be
    The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

  • #2
    Re: Op de hooizolder met ...

    ...Paul, opletten met die dames op de hooiolder...
    Goed bezig daar...

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: Op de hooizolder met ...

      442 views en maar 1 reactie...
      Ik vind dat wel spijtig, reacties hoeven niet alleen lovende woorden te zijn maar ook wat kan beter, wat zou je zelf gedaan of niet gedaan hebben.
      Dat is de reden waarom ik ook post op BD, en ik versta dat niet iedereen zin of tijd heeft om een reactie te schrijven.
      Het is de 1ste maal dat ik post in portret en had toch meer reacties verwacht, goed of slecht
      Nu in alle geval toch iedereen bedankt voor het kijken, met of zonder reactie !
      pitteljon.be
      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

      Comment


      • #4
        Re: Op de hooizolder met ...

        Leuke beelden, leuke modellen en technisch ziet het er ook (op iets scherpte na) prima uit.
        Alleen de hoek begrijp ik niet. was er geen ruimte om hier iets meer uit te halen?
        Op die balen kun je liggen, hangen, poseren en noem maar op. Dit ziet er nogal 'recht toe recht aan' uit.
        Ook die jas snap ik niet zo goed. Was dat als attribuut bedoeld?
        Wilde dat ik een hooizolder om de hoek had
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Op de hooizolder met ...

          Wel inderdaad het was de eerste keer dat we een modellenshoot georganiseerd hadden met onze fotoclub, nu het was ons te doen om iets te leren ivm modellenshoot en de" modellen "(leden van een manège) een leuke foto te bezorgen

          Wat heb ik geleerd voor volgend jaar:
          kleiner diafragma nemen, was nu F4 met een tamron 28-75 f2.8 maar is inderdaad niet reete scherp
          Balen en hooi herschikken to bovenaan een rechte muur op de hooizolder en niet meer zoals het was een paar balen + hooi voor een lage muur met schuin aflopend dak, zodat we uit meer invalshoeken kunnen fotograferen
          Wat de jas betreft die was inderdaad bedoeld als attribut maar komt misschien niet tot zijn recht of is storend ??

          De 2de dame fotografeerde enkel mooi/goed in dit perspectief, veschillende poses geprobeerd liggend, zittend enz maar ze kwam echt niet tot haar recht, dit kan en zal waarschijnlijk een gebrek zijn van de fotograaf die nog veel moet leren.
          In alle geval ik was er fier op, maar wilde in alle de mening eens weten van de BD'ers, want wat ben je nu met je eigen mening alleen ?

          Waarvoor in ieder geval al hartelijk dank aan MadMax
          pitteljon.be
          The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

          Comment


          • #6
            Re: Op de hooizolder met ...

            Ik bedoelde scherp in het algemeen. Dat heeft niet veel te maken met F1,2-F22. Als je de ogen maar scherp hebt, kun je met de rest (DOF) spelen.
            Voor de eerste keer ziet het er prima uit hoor. Er zijn gewoon een aantal dingen waar je op kunt letten de volgende keer.
            Attributen kunnen leuk zijn, maar ze moeten niet de aandacht trekken. En ik blijf maar naar die jas kijken. dat bedoelde ik eigenlijk. Als ze die over haar schouder had gehangen was het een onderdeel van het model geworden..snap je?

            Dat een model niet tot zijn/haar recht komt heeft veel oorzaken. No1 is natuurlijk sturen en zien door de fotograaf. Maar soms komt er uit het model ook niets. En dan praat ik uit ervaring. Dan wil het gewoon even niet. Maar dat neemt niet weg dat je dan wel wat meer spanning in je beeld kunt maken. Dit soort opnamen kun namlijk ook in de wei of in je woonkamer schieten (niet lullig bedoelt). Als je hooi tot je beschikking hebt, dan moet je er ook iets mee proberen te doen. Desnoods begraaf je het model of zoiets. Gewoon creatief zijn.

            En je mag best fier zijn hoor. Dat sterkt je drang naar meer
            Maar ik zou niet tot volgend jaar wachten en lekker morgen of overmorgen iemand van straat plukken en mee aan de gang gaan.
            Succes en veel plezier met deze verslavende hobby gewenst.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment

            Working...
            X