Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumbago

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lumbago

    De ondraaglijke zwaarte van het bestaan


  • #2
    Re: Lumbago

    Dergelijk soort foto's (waar hier het personage is geisoleerd uit zijn werkelijke context) doet (volgens mij) vooral dienst als illustratie bij een bepaalde tekst (een boek, affiche, medische brochure of iets derg.)

    Doordat het figuur is weggesneden uit zijn oorspronkelijke achtergrond, kan de kijker er geen of weinig verhaal aan vasthangen, waardoor het aan emotionaliteit inboet. Vandaar dat je een tekst of andere omkadering nodig hebt om de kijker in de juiste richting te duwen.

    Ik kan mij natuurlijk vergissen, en misschien is alles op een zwarte achtergrond gefotografeerd, maar dan nog blijft bovenstaande overeind. Geen context is geen verhaal

    Comment


    • #3
      Re: Lumbago

      Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht

      Doordat het figuur is weggesneden uit zijn oorspronkelijke achtergrond, kan de kijker er geen of weinig verhaal aan vasthangen, waardoor het aan emotionaliteit inboet. Vandaar dat je een tekst of andere omkadering nodig hebt om de kijker in de juiste richting te duwen.
      De ondraaglijke 'zwaarte' van het bestaan...

      Milan Kundera's 'ondraaglijke lichtheid van het bestaan' vertelt voor mij het ontbrekende verhaal. Met dit boek in gedachten vind ik het een prachtige foto.

      Comment


      • #4
        Re: Lumbago

        Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
        Dergelijk soort foto's (waar hier het personage is geisoleerd uit zijn werkelijke context) doet (volgens mij) vooral dienst als illustratie bij een bepaalde tekst (een boek, affiche, medische brochure of iets derg.)

        Doordat het figuur is weggesneden uit zijn oorspronkelijke achtergrond, kan de kijker er geen of weinig verhaal aan vasthangen, waardoor het aan emotionaliteit inboet. Vandaar dat je een tekst of andere omkadering nodig hebt om de kijker in de juiste richting te duwen.

        Ik kan mij natuurlijk vergissen, en misschien is alles op een zwarte achtergrond gefotografeerd, maar dan nog blijft bovenstaande overeind. Geen context is geen verhaal

        Dit is een scene uit een toneelstukje met een donkere achtergrond Thema = dementie ! Net met het veel lege zwarte als ruimte om zelf in te vullen.
        Deze man is zijn context dus ook kwijt


        Uiteraard ook een toespeling op "the unbearable lightness of being".

        Maar iedereen toch bedankt voor de uitgebreide commentaar

        Comment


        • #5
          Re: Lumbago

          Denk dat de lichtomstandigheden niet optimaal waren, maar dat maakt voor dit beeld niet uit. Sterke plaat en mooie comp!
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Lumbago

            Heel herkenbaar
            mvg,
            Ludo V.

            Comment

            Working...
            X