Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carlies & RvdBraak op visite

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Carlies & RvdBraak op visite

Afgelopen zondag was ik thuis op visite bij Jorgen (madmax)
    Samen hebben we lekker geexperimenteerd, hieronder vind je mijn platen.

Met dank aan Carlies voor het model staan en Jorgen z'n buurman voor het lenen van z'n boot :-)

Re: Carlies & RvdBraak op visite

Mooi model goed vastgelegd , maar toch wel een beetje raar gecropped, niet ?
    Bij 2 en 3 net wel in de vingertjes, bij nr #1 een ongelukkige hoek links onder.
    Ik zou ze dus allemaal iets meer of iets minder snijden, dan worden ze prachtig.
    Groeten Dirk
    Website : http://www.gakrid.be

Comment

Ik heb persoonlijk geen problemen met de crops. Tegenwoordig zijn er meer afgekapte lichaamsdelen dan volledige.
      Knappe fotos

Comment

Tja, moderne crops...of gewoon nonchalance .... het blijft bij mij moeilijk vallen. Ik ben de eerste om te zondigen tegen 'wat iedereen doet' (vandaar ook mijn signatuur onder mijn posts) maar ik heb desalniettemin door de jaren moeten inzien dat sommige 'oubollige' regels er niet voor niets zijn. Afkappen aan vingers, handen en onderarmen: het komt bij mij onprofessioneel over. Ik bedoel maar: als ik mijn tien-jarige dochter meeneem naar mijn modellenshoot en laat begaan met mijn reservecamera achter mijn rug, dan krijg ik net zo'n beelden als ik hier zie. Tuurlijk dat het model er goed op staat, daar is ze model voor. En waar is het aandeel van de fotograaf? Dat zit voor mij nog steeds in een verzorgd of doordacht kadrage, en in de correcte belichting. Op deze foto's zie ik maar weinig 'aandeel van de fotograaf'. Het kader is gewoon slordig.
        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

als reclame voor een truitje bij de Hema vind ik de tweede opname zeer geslaagd, het(dat truitje dus) staat er heel mooi en goed belicht op met behoud van alle detail.
          oja...tis trouwens een mooi model.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
            ...Ik bedoel maar: als ik mijn tien-jarige dochter meeneem naar mijn modellenshoot en laat begaan met mijn reservecamera achter mijn rug, dan krijg ik net zo'n beelden als ik hier zie...
            Amai, dan heb je een talentvol dochtertje!
            Mijn platen zagen in het begin er zo toch niet uit, knap model of niet.
            Maar ik snap wat je wilt zeggen..

Comment

Afgekapte handen/vingers...onprofessioneel? Bull$hit.
              Sla elk willekeurig blad open en ik zou het geld willen verdienen met de platen die door de zogenaamde professionals worden geschoten.

De artdirectors zijn nog veel erger. Die snijden JUIST alles af.

Zit toevallig net in een flyer van Hunkemoller te bladeren.....
              20 bloedmooieplaten waarvan 6 ' onprofessioneel' .. en dan heb ik nog mild geteld.

Persoonlijke smaak, voorkeur en je aan de regels houden? Niks op tegen.
              Ik hou er ook van als er aandacht aan een plaat besteedt is, daar niet van, maar een vergelijk maken met je 10 jarige dochter? Laag
              Aan de andere kant als alles er op en eraan zou zitten zou je altijd nog kunnen snijden, maar dan benader je het vanuit een heel andere hoek.

Gezien het tijdstip, hoge en felle zon, witte kleding en boot, nagenoeg niet nabewerkt in fotoshop en super mooi belicht.
              Mooi fashiongehalte in deze platen en mooi model
              Last edited by MadMax; 10 juni 2008, 13:18.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Sla elk willekeurig blad open en ik zou het geld willen verdienen met de platen die door de zogenaamde professionals worden geschoten.

Zit toevallig net in een flyer van Hunkemoller te bladeren.....
                20 bloedmooieplaten waarvan 6 ' onprofessioneel' .. en dan heb ik nog mild geteld.

Persoonlijke smaak, voorkeur en je aan de regels houden? Niks op tegen.
                Ik hou er ook van als er aandacht aan een plaat besteedt is, daar niet van, maar een vergelijk maken met je 10 jarige dochter? Laag
                Aan de andere kant als alles er op en eraan zou zitten zou je altijd nog kunnen snijden, maar dan benader je het vanuit een heel andere hoek.

Gezien het tijdstip, hoge en felle zon, witte kleding en boot, nagenoeg niet nabewerkt in fotoshop en super mooi belicht.
                Mooi fashiongehalte in deze platen en mooi model
                ga helemaal met je mee hoor, vandaar ook mijn comment. je kan Hema ook vervangen door Hunkemoller, daar gaat het nl in eerste instantie om de kleding die verkocht moet worden en niet het model, al wordt het model meestal wel gebruikt als blikvanger.
                gaat het wel om het model: zie ik die er dan ook het liefst geheel opstaan inclusief voeten en handen, wat bij kledingmodellen niet zo belangrijk is.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Misschien moest ik haar maar eens een profiel laten aanmaken dan hier, dan kan ze er een paar posten en dan mag je zelf kijken hoe laag dat is. Ik zie het het verschil niet met wat deze man hier gepresteerd heeft kwa kader, ik zou zelfs zeggen, mijn dochter doet beter.

Ik kan best begrijpen dat je deze man hier verdedigt aangezien jullie samen geshoot hebben, maar ik heb ook recht op mijn mening, en persoonlijk vind ik dat deze reeks niet eens in de showcase rubriek thuishoort, maar eerder bij fotobeoordeling. Deze foto's hebben niets bijzonders kwa kader of nabewerking.
                  www.sylviehuybrecht.be

Comment

Misschien moest ik haar maar eens een profiel laten aanmaken dan hier, dan kan ze er een paar posten en dan mag je zelf kijken hoe laag dat is. Ik zie het het verschil niet met wat deze man hier gepresteerd heeft kwa kader, ik zou zelfs zeggen, mijn dochter doet beter.

Ik kan best begrijpen dat je deze man hier verdedigt aangezien jullie samen geshoot hebben, maar ik heb ook recht op mijn mening, en persoonlijk vind ik dat deze reeks niet eens in de showcase rubriek thuishoort, maar eerder bij fotobeoordeling. Deze foto's hebben niets bijzonders kwa kader of nabewerking.
                    Nee hoor, ik zou het zelfde gezegd hebben bij een willekeurige topic starter. Sterker nog, Remco en ik bekritiseren elkaar onderling meer dan dat jij op dit ogenblik doet.
                    Echter een vergelijking maken op deze manier komt bij iedereen rot uit z'n strot.

En natuurlijk heb je recht op je mening..... maar ik ook

En als je goed leest, zul je ook zien dat ik het niet helemaal oneens met je ben.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Echter een vergelijking maken op deze manier komt bij iedereen rot uit z'n strot.
                      Ik weet het niet. Ik meende het oprecht. Het is niet laag bedoeld, mijn dochter maakt wel degelijk zo'n beelden. Gezien de reacties die ik krijg op dat vergelijk, zal ik dan blijkbaar idd moeten constateren dat mijn dochter meer talent heeft dan een doorsnee 10-jarige op dat vlak. Maar ze oefent dan ook al jaren en wordt allicht meegesleept in het zog van moeder Het spijt me als het vergelijk verkeerd overkwam, dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Valt niet te ontkennen. Het is de trend. Maar het is een trend die ik zie als passend in de sfeer van 'Iedereen beroemd'. Vandaag mag iedereen die twee noten kan zingen op de tv, en mag iedereen die een plaatje schiet zich fotograaf noemen. Ik vind het een spijtige evolutie. Het breed publiek dat door een catalogus voor kleding bladert, valt niet over afgesneden handen of vingers. Ze focussen op het kledingstuk en de heren misschien al eens vaker op het bevallig model eronder, maar niet op kader en belichting uiteraard.
                      Maar dat soort commerciele fotografie is toch geen 'kunst'? Leef ik dan in de verkeerdelijke mening dat een kunstfotograaf het beter mag doen dan wat in het eerste het beste reclamemagazine staat? Moeten we mee 'afzakken' omdat tegenwoordig ook de platen van deze 'zogenaamde professionelen' zoals je ze zelf noemt, tegenwoordig ook 'in' zijn? Ik bedoel: er is toch nog steeds een verschil tussen Canvas en VTM (om maar weer eens een vergelijk te maken) en dat mag toch wel?

Euh.. dit is off topic zeker?
                      www.sylviehuybrecht.be

Comment

Het spijt me als het vergelijk verkeerd overkwam, dat was eigenlijk niet de bedoeling.

Euh.. dit is off topic zeker?
                        Vergeven en vergeten... viel bij mij even verkeerd

Ik ken ook jongens van 7 die beter piano spelen dan mijn pianoleraar. Die zullen er altijd zijn en gezegend ben je er mee.. (in positieve zin bedoeld).
                        Appel valt niet ver van de Huybrechtboom dus.

Maar goed. Ik vind dit niet off topic, omdat het vaak over dit soort dingen gaat. Ik kreeg net een reactie op een paar snaps van mij dat er geen vingerkootjes zaten... terecht misschien... maar dan denk ik.. waar GAAT dit over??

Jij hebt het hier zijdelings over kunst. Ik heb het over fotografie in het algemeen. Je kunt dit in zoveel vakjes stoppen en er is voor iedereen wat wils.
                        Ik zie mijn eigen foto's, maar ook die van anderen, als platen waar ik met plezier naar kan kijken.. maar ik noem het geen kunst. Ik wil ook niet een expositie of in een museum hangen. Ik begrijp ook niet van kunst. Net zo min als ik wiskunde snap.
                        Mensen die in een park kwijlend naar een verroest stalen staaf staan te kijken ... met alle respect... ik zie er gewoon niets in.
                        Net zo min als ik een verhaal in een mooie lingerieplaat zie. Ik zie een mooie vrouw, kleding en knap licht en super fotoshopwerk. En daar gaat het mij om.

Nogmaals.. ik geef je absoluut geen ongelijk dat de basis van een plaat moet kloppen als het gaat om de echte basisregels.
                        De pest is alleen wat voor jou klopt, klopt voor mij weer niet, en waarschijnlijk ook weer andersom. 10 mensen, 10 smaken en meningen. En gelukkig maar

Remco en ook ik, zijn altijd druk bezig om beter te worden op het gebied van commerciele fotografie. Dit heeft dus idd geen bal te maken met kunst. Maar kan wel geld in het laatje brengen.

En aangezien boven dit topic nog geen 'kunst' staat, hoort dit imho hier prima thuis.

Je zult mij ook zelden horen zeggen dat een foto een snapshot is... (toevallig deze week een keer bij hoge uitzondering) of dat een plaat in bedoordeling thuis hoort. Dat is namelijk niet aan mij om over te oordelen.
                        Aan de andere kant geef ik net zo eerlijk mijn mening over 'mankementen' in een plaat zoals jij dat doet.

Zo.. genoeg gezever.

Back to de plaat.
                        Had ik al gezegd dat ik no3 de mooiste vond?
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Zo.. genoeg gezever.
                          Deal

Back to de plaat.
                          Had ik al gezegd dat ik no3 de mooiste vond?
                          Alee dan, nr 3 kan er nog mee door lol.
                          www.sylviehuybrecht.be

Comment

Working...
                          X