Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triple F

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Triple F

Hoi BDers,

afgelopen weekend ben ik weer eens met mijn vrouw meegeweest naar een beurs. Mijn vrouw is miniatuur kunstschilderes en zij bezoekt met regelmaat miniatuurbeurzen.
    Dit weekend dus naar een beurs geweest in Soest, Duitsland. Echt een heel mooi karakteristiek stadje waar vast en zeker veel mooie foto's kunnen worden geschoten. Helaas was de tijd die we doorbrachten in Soest te kort om er even lekker op uit te gaan.
    In ieder geval heb ik wel wat portretjes kunnen maken, waaronder deze:
    Dit is John van Triple F miniaturen, een heel sympathieke kerel.

Vinden jullie de foto iets?

Groetjes!
    Last edited by BackWooD; 3 juni 2008, 00:08.
    "Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist." (T.Maassen)
    The Black Div

Re: Triple F

ook zonder het verhaal een mooi portret.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      ook zonder het verhaal een mooi portret.
      grt,bouk.
      Is het het verhaal wat deze foto zo weinig reacties geeft? Als dat het is verwijder ik het direct...
      Is de foto zo slecht? Is het niet bijzonder genoeg?
      Ik dacht toch echt een mooi portret hier te hebben... Ai ai ai...

In ieder geval wil ik je bedanken Bouk, je altijd trouwe en eerlijke commentaren op die vele foto's die worden ingezonden vind ik geweldig. Ik had er niet aan moeten denken dat deze foto zonder enig commentaar afzakt naar de onderste regionen. Misschien ook maar een naakt model zoeken?!
      The Black Div

Comment

Leuk portret

Comment

Ik vind het zeker geen slecht portret hoor. Maar je kunt zien dat het een beetje snapshotgehalte heeft door de achtergrond.
          Die witte boog die uit zijn nek groeit bijv.
          Daarnaast vind ik de omzetting/bewerking eigenlijn nog iets te soft voor dit karakterhoofd. Dat mag harder.. of helemaal niet. Het zit er net tussen in voor mij.

Als laatste twijfel ik over het focuspunt. Dat lijkt me toch op de bril te liggen ipv zijn ogen. Maar aangezien ik zelf een vet dikke ontsteking aan mijn eigen ogen heb, zie ik het niet zo helder
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Karaktervolle foto, mooi genomen.
            Omzetting mag wat harder
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Geen slecht portret hoor.
              Beetje meer aandacht voor achtergrond en de omzetting is wat te slappekes. Mag krachtiger. De hoek waarin je getrokken hebt, vind ik ook een beetje minder.

Comment

"een beetje snapshotgehalte " <-?
                Hmmm, dat heeft een vrij negatieve lading en kan een discusie waard zijn, want is fotografie van mensen in het " normale" leven dan zoiezo snapshot fotografie? Je hebt achtergronden en situaties niet (altijd) voor het zeggen. Oke, een beetje inzicht en creativiteit is nooit weg, maar toch? De situatie waar deze foto is genomen was zoals hij was, als ik had getracht de omgeving en John (het "model") naar mijn hand te zetten zou alle spontaniteit zijn verdwenen.
                Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor MadMax, ik had misschien wel meer aandacht moeten geven aan de achtergrond in photoshop, maar toch vond ik zijn karakteristieke kop genoeg om te denken dat dit een geslaagde opname zou zijn.

Zou een crop met alleen zijn kop beter zijn?

De hoek waarin hij is genomen zou inderdaad anders kunnen, maar ik vind dat dan juist weer niet storend, sterker, als ik er niet op zou worden gewezen had ik het me waarschijnlijk nooit afgevraagd... nu dus wel, bedankt PSG

Het omzetten naar zwartwit is volgens de meeste reacties niet helemaal goed. Bedoelen jullie met een "sterkere omzetting" dat er meer contrast in de foto zou moeten?
                Ik heb namelijk al flink veel "omzetting" losgelaten op deze verrekt aardige kerel, ik krijg ruzie met hem als ik nog meer de nadruk op zijn rimpels leg

Al met al, bedankt voor de reacties, heel leuk

"Zou een crop met alleen zijn kop beter zijn?"
                daar heb ik gelijk maar eens aan gewerkt... wat vinden jullie hier van:

de foto doet mijn nu wel denken aan een foto van Jasper Van Tilburgh: "Bompa" de foto staat helaas niet meer op het forum.
                Last edited by BackWooD; 5 juni 2008, 20:26. Reden: Toch ffkes een probeersel er aan plakken...
                The Black Div

Comment

De laatste sterke crop mag er best wel zijn
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

hou van scherpe opnamen, waar scherpte een toevoeging kan zijn, bij deze vind ik het geen toevoeging, doe mij dus de eerste maar.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                    X