Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Als we de blog mogen geloven : "redelijk veel"
"Buiten m’n eigen Nikon trio kreeg ik de bereidwillige medewerking van 2 extra SB-800 speedlights en van nog 2 extra Canon flashes (waarvan de naam me even ontglipt). 2 lichtbronnen onder een hoek van 45° op de geduldig afwachtende Marijke gericht (1 kamera links en 1 kamera rechts), verder nog 1 als tegenlicht en 4 anderen om de omgeving een beetje op te lichten."
Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_NikonBekijk bericht
Mooi werk
graag wat meer info voor de strobist fans like myself
Exif? gebruikte materiaal zoals aantal flitsers hardheid van de flitsers enz.
Het moet niet maar zou leuk zijn om te lezen
Lens : Nikon 10.5 fisheye
Kamera : Nikon D300
Flitsers : 4 x sb-800, 1 x sb-28dx, 2 x canon (type ?)
Triggers : 5 x "poverty wizards" en 2 x su-4 mode
Exif : f/8 ISO-200 1/125sec
Instellingen van de flits weet ik niet meer ... maar dat is niet zo belangrijk denk ik omdat dat sterk afhangt van welk beeld je wil maken en hoeveel licht er op dat moment aanwezig is.
Ik vind het een fantastische foto. Zowel de capture als de nabewerking .
Naar de praktische uitwerking ben ik vooral benieuwd waar je uw tegenlicht hebt gezet. Met die fisheye zie je echt alles maar uw tegenlicht moet toch ergens in zijn beeld staan. Of heb je die ergens buiten beeld opgehangen?
Of staat ie vlak achter Marijke?
Comment