Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wat moet een mens hiervan nou vinden?
Mooi/romantisch? Nee!
Artistiek? Nee!
Fotogeniek? Nee!
Nieuw? Nee!
Gekunsteld? Ja!
Kan ik het zelf? Nee!
Maar ik kan ook niet wat Rubens kon!
Even dwarsliggen t.o.v. de andere reacties op deze foto's
Voor mij persoonlijk staan de foto's goed in de volgorde zoals ze gepost zijn.
Foto 1: Heerlijk melancholische blik van het model, sterke en contrastrijke omzetting naar z/w en mooie compositie. De achtergrond had voor mij wel wat waziger gemogen.
Foto 2: Fantastische locatie blijkbaar. Je moet er maar op uitkomen. Mooi belicht! Gebruik gemaakt van het aanwezige licht?
Foto 3: Scherp waar 'm scherp moet zijn, mooie kleursetting, maar de houding van 't model spreekt me niet aan. Komst stroef / geforceerd over. 't lijkt wel of ze ongemakkelijk zit / ligt.
Foto 2 heeft voor mij de beste bewerking. T-shirt stoort mij helemaal niet, past bij haar persoonlijkheid en leeftijd.
Foto 1 heeft wel een wat minder goede z/w omzetting. Haar gezicht lijkt me (te) grijs. Ook de kader past hier niet. Een eenvoudig dunne zwarte leek mij beter.
En opmerking over de 3e foto's: iets minder hard met de sharpening, de foto's tonen duidelijk artifacts en pixels van té harde sharpening (of USM), wat wel jammer is. Duidelijk te zien aan het haar, dat nu meer iets wegheeft van dun stro
Platen en poses niet overal even makkelijk, maar het model spreekt me enorm aan.
Ze heeft iets wat een hoop andere modellen niet hebben.. en ik weet ff niet wat.
Canon R | Leica Q EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes[/COLOR]
Comment