Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Easy going

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Easy going

    alle 2 voor mij mooi


    grt frank

    Comment


    • #17
      Re: Easy going

      Hele mooie alleen, ja die zonnebril hé
      "The important thing is not the camera but the eye..............

      but the camera helps "

      Comment


      • #18
        Re: Easy going

        Je kleuren versie vind ik toch nog fijner dan je zw/w

        Comment


        • #19
          Re: Easy going

          Jammer genoeg nog geen antwoord op mijn technische vraag betreffende de dubbele catchlights in de ogen? (vier glimmertjes i.p.v. twee)
          Waar is de specialist die daar een antwoord op kan geven?

          Comment


          • #20
            Re: Easy going

            Eerst nog even zeggen dat ik akkoord moet gaan met de uitdrukking die niet spontaan lijkt en dat mijn voorkeur ook uitgaat naar de kleurenversie. Dat laatste waarschijnlijk enkel omdat ik ZW bijna altijd interpreteer als kleurenfoto die niet voldeed of het willen geven van een artistieke indruk.
            De kleurenfoto voldoet hier echter wel dus neem mijn opmerking dan maar voor wat het waard is; een persoonlijke smaak zeker...

            Nu over de catchlights. Zonder echter de pretentie te willen hebben om mezelf als specialist voor te dragen.
            Korte tijd geleden had ik er met een paar collega's nog een discussie over en wij kwamen tot deze concensus:
            Een paar jaar gelden werd nog moeite gedaan om slechts één reflectie van licht te laten weerspiegelen in de ogen (de bekende "er-is-ook-maar-één-zon theorie" zat hier misschien voor iets tussen?). Tegenwoordig wordt er bijna geen moeite meer gedaan om te verhullen dat sommige opnames in een studio gemaakt werden, integendeel wordt er met de weerspiegeling van o.a. ringflitsers en octagonale flitsers zelfs getracht naar een duidelijk kunstmatig belicht effect, dus waarom dan nog rekening houden met er-is-maar-een-zon?
            Als voortzetting van deze trend (of mogelijk gewoon uit luiheid ) zie je dan ook meer en meer in fashionfotografie dat er weinig moeite meer gedaan wordt om meer dan één reflectie in de ogen te vermijden en als deze er is van ze dan ook gewoon onbewerkt te laten.

            Als onze gedachtengang klopt, ben je dus gewoon mee met de mode in jouw portret hier maar mijn persoonlijk oordeel is dat het gewoon een kwestie van smaak is en niet langer een opgelegde theorie die je als fotograaf moet volgen.
            Last edited by KimSchollaert; 28 mei 2008, 20:59.
            http://www.kimschollaert.be
            http://www.fashionbelgium.be

            Comment


            • #21
              Re: Easy going

              Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
              Als onze gedachtengang klopt, ben je dus gewoon mee met de mode in jouw portret hier maar mijn persoonlijk oordeel is dat het gewoon een kwestie van smaak is en niet langer een opgelegde theorie die je als fotograaf moet volgen.
              Ik denk dat er wat dat betreft helemaal geen geen regels meer zijn. Als ik in mijn modelbladen kijk dan zie ik zelfs tot 4 catchlighs hier en daar. Mij stoort het niet.
              Maar nogmaals... dit soort dingen zijn erg persoonlijk en als iemand dat niet mooi vindt, dan respecteer ik dat ook.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #22
                Re: Easy going

                Vraag van Riemke was ook hoe de dubbele reflecties konden ontstaan, maar dit lijkt me evident; omdat er op het moment van de opname ook twee flitsers afgegaan zijn. Van een reflectiescherm of zelfs een spiegel heb ik nog nooit zo'n ronde reflecties gezien. Het zijn al zo goed als zeker twee aparte lichtbronnen als je ook de schaduw rond de bolletjesarmband bekijkt.

                Waarom zijn er dan twee flitsers afgegaan?
                - twee fotografen die elk hun eigen flits (andere frequentie) lieten afgaan?
                - één fotograaf die beide flitsers onstak?

                Enkel de fotograaf zelf kan zich nog herinneren hoe de opstelling daar was en of er op verschillende frequenties of met verschillende kabels flitsers ontstoken werden natuurlijk
                http://www.kimschollaert.be
                http://www.fashionbelgium.be

                Comment


                • #23
                  Re: Easy going

                  Er stonden twee softboxen en de achtergrond werd uitgelicht middels twee flitsers. Flitsers werden aangestuurd met een trigger op het flitscontact.
                  Er werd dus steeds afgewisseld tussen de cursisten en zodoende met twee mensen (twee triggers) tegelijk gefotografeerd.
                  Misschien kan dat de oorzaak zijn?
                  Laat ik vooropstellen dat het mij niet stoort, maar ik werd erop attent gemaakt dat er twee catchlights teveel te zien waren.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Easy going

                    't zijn al mooie theorieën waar ik niet veel van begrijp en absoluut geen ervaring mee heb. Maar .... ik vind het twee prachtige foto's.
                    gegroet, Ludo

                    Comment

                    Working...
                    X