Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roadhouse Six

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roadhouse Six

Eerste resultaat uit een nieuwe portfolio sessie met tweelingzusjes Rani en Tessa.

Belichting is een combinatie van bestaande neon verlichting en 2 speedlights.

.
    www.fotofolio.be

Re: Roadhouse Six

ja watte zeg....schiterende plaat !!!
    pfff....wat moet ik nog veel leren...
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

Belichting is een combinatie van bestaande neon verlichting en 2 speedlights.
      Je zit hier met een menglicht dat toch wel vrij veel verschilt in temperatuur.
      Het licht op de 2 gezichtshelften en op de mouwen is toch vrij verschillend van kleur wat ik persoonlijk iets minder geslaagd vind voor een portet.
      Maar verder wel een leuk plaatje met een mooie copositie.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Blaast me nu niet direct omver...

Comment

Ik hou er wel van, alhoewel de belichting misschien iets te vlak is (of net dat ietsje meer licht mist die wat meer ronding geeft in het aangezicht).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Blaast me nu niet direct omver...
            Ik snap wat je bedoelt maar die lat wordt steeds moeilijker voor mij

Het is keuzes maken, ofwel posten wat ik denk dat leuk is ofwel wachten tot ik een nieuwe knaller heb.

Deze was voor mij technisch een uitdaging door de neon, ik kon gerust de "zweem" van de neon overflitsen maar dan was die unieke sfeer weg. Als ik mijn exif bekijk dan durf ik deze bijna niet weer te geven: F4 met een gekke 1/200 op iso 400, wetende dat ik 2 extra speedlichts opgesteld heb. Misschien is het resultaat niet meteen iets waar velen bij stilstaan, toch vind ik voor mezelf dat deze "gezien de omstandigheden" een mooi voorbeeld is van "invulflitsen" zonder gebruik van i-TTL.
            www.fotofolio.be

Comment

kleurverschil...tja, vind er eigenlijk niets mis mee hier.

het is een vrij sobere foto en mooie foto
              Een amateur maakt zich druk om scherpte
              een professioneel maakt zich druk in de verkoop
              een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Ik snap wat je bedoelt maar die lat wordt steeds moeilijker voor mij

Het is keuzes maken, ofwel posten wat ik denk dat leuk is ofwel wachten tot ik een nieuwe knaller heb.

Deze was voor mij technisch een uitdaging door de neon, ik kon gerust de "zweem" van de neon overflitsen maar dan was die unieke sfeer weg. Als ik mijn exif bekijk dan durf ik deze bijna niet weer te geven: F4 met een gekke 1/200 op iso 400, wetende dat ik 2 extra speedlichts opgesteld heb. Misschien is het resultaat niet meteen iets waar velen bij stilstaan, toch vind ik voor mezelf dat deze "gezien de omstandigheden" een mooi voorbeeld is van "invulflitsen" zonder gebruik van i-TTL.
                OK... dan vind ik het een mooie
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  OK... dan vind ik het een mooie
                  grt,bouk.

Het mag niet de bedoeling zijn om mensen op een ander idee te brengen dan hun eerste door mijn pleidooi. Ik had er aan gedacht om een stukje neon mee te nemen in de compositie maar achteraf bleek dit niet passen.
                  www.fotofolio.be

Comment

Mooie eenvoudige foto, gelukkig gene knaller wat ik meer van je gewoon ben

gr
                    Luc

Comment

Kvind het wel een leuke

Comment

Niet slecht hoor, die verschillende kleurtemperaturen.
                        compositie is ook goed.

Comment

Ik had er aan gedacht om een stukje neon mee te nemen in de compositie maar achteraf bleek dit niet passen.
                          Volg ik. Eén kleurtemperatuur vind ik beter.
                          Ofwel de neon overflitsen; ofwel de neon gebruiken als creatief effect (temperatuur kan je bijtweaken in PS). Maar combinatie vind ik niet zo.

't kunnen niet allemaal knallers zijn he.

Comment

Als ik zo de reacties lees wordt ik daar toch depressief van hoor. De reden is simpel. Ik zie een foto waarvan ik zeg waw....chiq zeg. Om daarna te lezen dat het niet echt dat is, terwijl ik daar nog in geen honderd jaar bij kan komen. Het gebeurt dikwijls dat de reacties totaal verschillend zijn wat ik ervan denk. Dan denk ik dat ik er geen bal van ken é. Mischien is het ook zo. In elk geval imo een fantastische foto die echt heerlijk is om naar te kijken
                            Groetjes Steco

Comment

Ik vind ze best wel goed. De balans tussen bestaand licht en flitslicht is soms moeilijk te vinden. Voor mij zit er nog genoeg sfeer in de foto, zonder dat de neon begint te overheersen.
                              BD0808BE

Comment

Working...
                              X