Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Crew 'Closer' (HDR)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Crew 'Closer' (HDR)

heb dit weekend mijn toestel ne keer op een statiefke gezet voor een groepsfoto van (een deel van) de crew van de film Closer
    ik dacht er een HDR van te maken aangezien de lucht er zo toch heel wat imposanter uit kwam.

5DmkIII en wat glas

Re: Crew 'Closer' (HDR)

indrukwekkende achtergrond geworden, maar de mensen staan te ver af.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Volg bouk... de crew moet een beetje "closer" .

Comment

hmm ja inderdaad een argument dat ik zag aankomen, maar waar ik weliswaar niet 100% mee akkoord ben.
        heb hem geprobeerd wat krapper, maar dan verlies je de hele charme van het beeld in mijn ogen
        toch bedankt voor de commentaren want tis zeker niet omdat ik er niet mee akkoord ben, dat ik ze niet wil horen, in tegendeel
        kzal er eentje bij zetten die wat 'closer' is , en gezien de levendigheid van de foto heb ik de kleuren hier ook iets levendiger gemaakt. door de 200kb max zie je wel heel wat jpg artefacten
        hier gaat ie:

misschien plezant om te weten voor de fotoshoppers hier, het paard van de vorige foto komt eigenlijk van een andere foto (één vd drie originelen van de HDR) want het was aan het wandelen tussen de 3 foto's door met als resultaat een 3-voudig paard op de achtergrond wat niet echt realistisch is tis maar snel geshopt hoor dus je kan zeker en vast goed zien dat het erbij geplakt is
        Last edited by Matthias; 29 april 2008, 09:10.
        5DmkIII en wat glas

Comment

heb hem geprobeerd wat krapper, maar dan verlies je de hele charme van het beeld in mijn ogen
          Inderdaad, niets croppen aan dat eerste beeld. Het is een prachtige groothoekopname.
          De kleuren kan ik minder smaken.

Comment

Voor mij de eerste!! en knap ruig en een tikkeltje arrogant geposeerd
            Kleuren vallen ook hier ietsje tegen, de goothoek hier is schitterend dat verlies je in de tweede opname, alhoewel ik de tweede opname de pose expressiever vind.
            Hoe kan dit een HDR zijn? hiervoor gebruik je toch minstens drie opnamens in een korte tijdlengte(één seconde of minder) toch zijn de sprongen bevroren in de tweede opname!??
            Groeten Sensor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
              Hoe kan dit een HDR zijn? hiervoor gebruik je toch minstens drie opnamens in een korte tijdlengte(één seconde of minder) toch zijn de sprongen bevroren in de tweede opname!??
              een RAW opname bevat al heel veel belichtingsmogelijkheden. als je je iso niet te hoog opdrijft kan je zonder problemen van één raw file 3 aparte jpg's maken met EV +1, EV 0 en EV-1 of zelfs +2 en -2 zonder dat je al te veel ruis krijgt
              op die manier kan je makkelijk een HDR maken uit één RAW foto
              De eerste foto is wel gemaakt uit 3 verschillende foto's
              5DmkIII en wat glas

Comment

ga dan toch maar voor de eerste opname, bij de laatste is er trouwens nergens een schaduw te zien!!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  ga dan toch maar voor de eerste opname, bij de laatste is er trouwens nergens een schaduw te zien!!
                  grt,bouk.
                  ah neje, natuurlijk niet want anders zou het niet close genoeg zijn als ik de schaduw erbij wilde!! gij weet ook nie wa ge wilt é
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Ik vind die twee toch wel een heel leuk plaatje, waarbij de omgeving toch nog meespeelt.

Dat paard, dat in de eerste foto gecloned is... daar zie ik echt de meerwaarde niet van. Of draait de serie rond dat paard ?

Comment

het paard volledig weghalen is natuurlijk een veel grotere klus dan er één overhouden
                      De tweede foto vind ik de minste vanwege de verkleuringen op de armen en de bewegende hand links, maar ook door de, naar mijn smaak, overdreven "levendigheid" van wat enkel nog hoofdkleuren zijn.

Ik mis bij de eerste toch wat licht op de gezichten, maar goed...Mocht je hier alles links van de groep weghalen zou je volgens mij wel een leuke cd-hoes overhouden!
                      http://www.kimschollaert.be
                      http://www.fashionbelgium.be

Comment

Dit zouden voor mij mooie foto's kunnen zijn, denk ik. Maar niet in deze bewerking.

Als die kinderen tot de crew behoren, wat is dan hun taak? Koffie brengen, hoop ik.
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          een RAW opname bevat al heel veel belichtingsmogelijkheden. als je je iso niet te hoog opdrijft kan je zonder problemen van één raw file 3 aparte jpg's maken met EV +1, EV 0 en EV-1 of zelfs +2 en -2 zonder dat je al te veel ruis krijgt
                          op die manier kan je makkelijk een HDR maken uit één RAW foto
                          De eerste foto is wel gemaakt uit 3 verschillende foto's
                          Dan kunt ge toch al beter uwe RAW omzetten naar een 16 bit TIFF bestand? Dan verliest ge niks van het dynamisch bereik dat in uw RAW bestand zit en kunt ge gemakkelijk bewerken in photoshop.

Comment

enkele antwoorden;
                            • de kleuren van de tweede zijn inderdaad iets te hevig als ik ze nu nog eens bekijk op mn vaste pc, komt ervan te werken op een niet gecalibreerde laptop
                            • het paard weghalen zag ik inderdaad niet zitten, het was een heel stuk makkelijker om over dat drievoudige paard één enkel te plakken
                            • qua kleuren is voor mij nr 1 wel goed, en croppen doe ik liever niet bij deze foto,de groothoek zorgt hier voor mij voor het meeste effect. voor mij zou de foto perfect zijn zonder dat paard, dus kga ne keer kijken wat ik daarmee kan doen. over de bewerking ben ik ook tevreden, dus daar zal ik zeker niets aan veranderen
                            • het jongetje was één van de hoofdacteurs van die dag, dus koffie brengen moest ie niet doen
                            • het meisje was iemand dat daar met haar ouders rondliep en dat mee aan het kijken was naar onze opnames, vandaar dat ze bij de tweede foto erop staat
                            • voor mijn hdr's te maken werk ik helemaal niet graag met photoshop, ik doe die liever in photomatrix pro. vandaar dat ik altijd met de verschillende foto's werk ipv met één 16bit tiff bestand

alvast bedankt iedereen voor de opbouwende commentaren
                            Last edited by Matthias; 30 april 2008, 11:55.
                            5DmkIII en wat glas

Comment

als er voorstellen of tips zijn over hoe ik het paard in foto n°1 kan weghalen, vuur maar af

momenteel zou ik het paardprobleem misschien zo oplossen, maar ja, das weer croppen hé, en da doe ik niet graag

nummer 2 zo beter?

Last edited by Matthias; 30 april 2008, 11:55.
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X