Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrienden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vrienden...

Geen modellen maar wel mensen. Foto al weer even geleden genomen in een klein dorpje op Flores met een analoge Nikon F65. Helaas geen details meer over de opname. Doet het wat?

Edit Mod : Deze foto is groter dan de toegestane 400KB en derhalve verwijderd.
    U kunt door middel van de edit/aanpassen knop een aangepaste
    versie weer terugplaatsen.
    Last edited by Hanske; 29 april 2008, 19:40.

Re: Vrienden...

Ik vind het een mooie en sprekende foto.

Mss wel spijtig dat de compositie zo centraal is en dat de hand op de voorgrond afgesneden is.

Comment

200 mensen komen kijken en er is maar 1 met een mening? Eigenlijk is dat ook een antwoord op mijn vraag natuurlijk he?
      Heeft echt niemand een gedachte bij of over deze foto? Als het echt niks is, mag het ook gezegd worden hoor.

Ongeduldig als ik ben.....

Comment

Méér dan een gewone snapshot, kan ik het niet vinden.

Het feit dat dit mensen zijn, ergens gefotografeerd in een klein dorpje op Flores, verandert niets aan dit feit.

Iedereen heeft in zijn familiefotoalbums, wel zo enkele tientallen foto's zitten.

Waarmee ik niet wil zeggen dat dit een slechte foto is, maar hier verwacht je toch iets méér...

Comment

Jammer. Maar daarom post ik het hier, om te zien of het iets meer is dan dat. Voor mij is deze foto dus meer het registreren en vasthouden van een persoonlijke en tijdelijke emotie. Dat maakt de foto voor mij dus beter dan dat i in werkelijkheid is. De maker is niet altijd even objectief.

Persoonlijk vind ik een snapshotportret vaak interessanter dan een erg uitgekiend geposeerd portret. Alhoewel de mannen hier ook wel duidelijk aan het poseren waren, was het toch spontaan op het moment. Maar ja, ook daar staan familiealbums mee vol.....

Comment

Meningen verschillen: goeie -wereld- mensenfotografie. Mannetje rechts straalt.
            Er zijn er die met dat soort foto's geld verdienen,

Comment

ik vind het ook wel een goede foto
              maar je had toch wel wat meer scherptediepte mogen hebben. de linkse persoon is daardoor onscherp omdat hij meer naar achteren staat
              5DmkIII en wat glas

Comment

Mooi!

Idd, jammer dat linkse persoon, niet helemaal scherp staat...

Verder mooi qua kleur etc

Comment

Bedankt. Dat de linkse man onscherp is, is inderdaad wat jammer. De foto is al een tijd geleden genomen toen ik bij wijze van spreken nog dacht dat DOF op de kleur sloeg... Ik heb het technisch gezien vrij ondoordacht gedaan op dat moment.

Ik zou het nu wellicht anders doen. Hoewel, de man in kwestie wilde echt meer op de achtergrond blijven dan zijn voorste vriend die wat extraverter was. Dat komt er dan misschien een beetje beter uit.

Nu ja, ik zou in ieder geval zijn hand niet hebben afgehakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
                    Jammer. Maar daarom post ik het hier, om te zien of het iets meer is dan dat. Voor mij is deze foto dus meer het registreren en vasthouden van een persoonlijke en tijdelijke emotie. Dat maakt de foto voor mij dus beter dan dat i in werkelijkheid is. De maker is niet altijd even objectief.

Persoonlijk vind ik een snapshotportret vaak interessanter dan een erg uitgekiend geposeerd portret. Alhoewel de mannen hier ook wel duidelijk aan het poseren waren, was het toch spontaan op het moment. Maar ja, ook daar staan familiealbums mee vol.....
                    Exactly!!
                    Van de reeksen bbb die men hier ook meestal ziet loopt niet het fotoalbum over, maar wel dit en soortgelijke fora.
                    Weerom een reden om dit deel op te splitsen in mensen met gevoelens en uitdrukkingen en modellen met plastic aura en artificiële inhoud.
                    Je posting heeft meer zeggenskracht dan die fake studio-opnames van 13 in het dozijn.
                    Die hand op de schouder (zelfs onvolledig ) is als het ware de kers op de taart.

Henri
                    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      maar je had toch wel wat meer scherptediepte mogen hebben. de linkse persoon is daardoor onscherp omdat hij meer naar achteren staat

Dat is wat ik er ook jammer aan vind... stoort me meer dan de hand.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Hier ben ik het mee eens.

Daarenboven wil ik dit nog kwijt; vastleggen wat je niet ziet, is veel moeilijker dan een foto maken.
                        En dat vind ik hier wel geslaagd.
                        Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Dat klopt, en dat maakt hem net een iets mindere foto voor mij. "Vrienden" horen beide scherp op de foto te staan. De eerste man heeft wel een schitterende uitstraling.

Comment

Working...
                          X