Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De duinen in met Anita

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De duinen in met Anita

Zondagmiddag eindelijk weer eens goed weer....

De camera weer uit de koffer getrokken, en het vrouwtje getrakteerd op een
    capucino met gebak (een lokkertje natuurlijk ) in Renesse...

Deze kwamen er uit mijn Eos vallen...

Het zonlicht was niet echt optimaal te benutten om een uur of 3 's middags (hard licht dus), en heb ook geen flits gebruikt om in te vullen..
    Ben er zelf best wel tevreden over...

Reacties welkom.......
    Groetjes Sjef
    Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

Re: De duinen in met Anita

ze staan meteen gerangschikt naar mijn voorkeur
    3 vind ik de uitdrukking en de kijkrichting een beetje jammer
    2 verdiende wat meer ruimte links en wat minder rechts en boven naar mijn smaak. Anita is wel zeer knap in profiel.
    1 had ik zelf rechts nog wel een stukje afgelaten, maar je mag hier zeker trots op zijn, niet enkel "best tevreden over".

Als dit zomaar uit je toestel komt vallen, zou ik maar eens meer kijken of er niets onder ligt
    http://www.kimschollaert.be
    http://www.fashionbelgium.be

Comment

tweede erg goed, maar dan zonder tasje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie reeks, mag je best tevreden mee zijn
        #1 Had IMHO beter geweest als Anita één pasje achteruit had gedaan. De weg loop achter haar en dat stoort me wat.
        #2 Te beeldvullend. Had iets meer plaats links moeten laten
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Dank u voor de reacties uw allen!
          Anita is weer in haar nopjes, en ik heb weer een lesje gehad (ook van Anita!)
          Elke keer weer vraagt ze of men haar tasje niet ziet, ik zeg welnee, die komt er niet op , en....voila, elke keer weer lukt het me niet () om dat ding er af te krijgen!! Lijkt onderhand dat die tasjes het erom doen

@ Selkie : op #1 heb ik bewust voor een stuk weg achter haar te laten, dit ivm wat diepte in de foto;
          #2 leek me juist mooi om het silhouet van haar lekker dichtbij op de plaat te hebben...

Maar goed dat smaken verschillen.. Maar bedankt voor je reactie in ieder geval....

@ Bouk : die tasjes gaan de volgende keer in de auto blijven liggen sé !

@ Kim : alles wat onder de camera lag, weet ik zeker, heb ik opgeruimd
          Maar ik snap niet wat je bedoeld met kijkrichting, ze kijkt me recht aan, of bedoel dat ze dat juist NIET had moeten doen?
          Bedankt voor je compliment namens Anita..
          Groetjes Sjef
          Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjef Bekijk bericht
            Het zonlicht was niet echt optimaal te benutten om een uur of 3 's middags (hard licht dus), en heb ook geen flits gebruikt om in te vullen..
            Waarom die bewuste keuze om bij hard zonlicht geen invulflits te gebruiken...?
            In zo'n geval moet je net wél je invulflits gebruiken. Nu zit je op 2 van de 3 foto's met een massa storende gezichtsschaduwen...

Mvg,
            Frederic

Comment

mooie foto's zo zonder enige hulpmiddelen behalve het model, de locaties en zonlicht.

Ik volg Sjef bij foto 2 , het stukje weg geeft echt diepte aan de foto.
              Maar volgens mij is het 95% hier te doen om het model, vandaar ook dat ze meestal met een doek als achtergrond werken.
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Waarom die bewuste keuze om bij hard zonlicht geen invulflits te gebruiken...?
                In zo'n geval moet je net wél je invulflits gebruiken. Nu zit je op 2 van de 3 foto's met een massa storende gezichtsschaduwen...

Mvg,
                Frederic

De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik daar eigenlijk niet aan gedacht heb

Heb het al wel uitgelegd aan mijn vrouwtje, zodat zij er de volgende keer er ook wat van weet he!
                Groetjes Sjef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                  Maar volgens mij is het 95% hier te doen om het model, vandaar ook dat ze meestal met een doek als achtergrond werken.

Allereerst bedankt voor het compliment.... Zou graag met Anita in een studio te werk gaan, maar die mogelijkheid heb ik (nog) niet... Dus is het nog ff experimenteren door het land he!
                  Groetjes Sjef

Comment

Sjef, je gaat hier met een zeer mooi iemand wandelen, neemt daar foto's van en post die dan Moet kunnen vind ik

Comment

het licht (de zon in dit geval) komt van een andere hoek, dat is duidelijk

ofwel draai je je model zodat ze goed belicht wordt naar de zon toe (of diffuus / reflectiescherm voor hard licht softer te maken), ofwel een invulflits gebruiken
                      Last edited by frankyds; 25 april 2008, 23:13.
                      Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                        Sjef, je gaat hier met een zeer mooi iemand wandelen, neemt daar foto's van en post die dan Moet kunnen vind ik
                        Bedankt voor t compliment he!
                        Groetjes Sjef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                          het licht (de zon in dit geval) komt van een andere hoek, dat is duidelijk

ofwel draai je je model zodat ze goed belicht wordt naar de zon toe (of diffuus / reflectiescherm voor hard licht softer te maken), ofwel een invulflits gebruiken

Ga de volgende keer er zeker aan denken de invulflits te gaan gebruiken
                          Groetjes Sjef

Comment

Neem dan Annie mee volgende keer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door judas Bekijk bericht
                              Neem dan Annie mee volgende keer.
                              Zonder haar geen mooie madamfotokes sé
                              Groetjes Sjef

Comment

Working...
                              X