Als die ogen van jouw modellen echt niet "geshopt" zijn, gebruik je dan oogdruppeltjes of zo? 't is een serieuze vraag hé. Onlangs een shoot gehad met een model die haar eigen oogdruppels mee had en daarmee op 10 seconden tijd ook zo'n ogen had. Nooit eerder gezien zonder photoshop... maar ben vergeten vragen wat voor druppels dat waren.
over de ogen valt weinig te vertellen eigenlijk...
in 1. is er op rawconversie en het verkleinen na helemaal niets geshopped.
in 2. zijn alleen de irissen een klein beetje benadruk (heel miniem!)
altijd zorgen dat er voldoende licht is zodat de pupillen van je model niet te groot worden kan al aardig wat helpen. (en natuurlijk zorgen dat er genoeg licht op het oog valt om mooi op te lichten)
over de ogen valt weinig te vertellen eigenlijk...
in 1. is er op rawconversie en het verkleinen na helemaal niets geshopped.
in 2. zijn alleen de irissen een klein beetje benadruk (heel miniem!)
altijd zorgen dat er voldoende licht is zodat de pupillen van je model niet te groot worden kan al aardig wat helpen. (en natuurlijk zorgen dat er genoeg licht op het oog valt om mooi op te lichten)
En hun adertjes dan? -> dacht ik net effe, maar na iets beter en langer te kijken, lijk ik toch enkele fijne lijntjes te ontdekken
Heel mooie belichting... Knap!
Op de tweede vind ik toch de lippen make-up een beetje raar (te hoog boven haar eigen lip getekend) maar de aandacht gaat toch naar haar ogen eerst
Voor mij de tweede zonder meer. Bij de eerste "stoort" dat ding boven de linkeroog me wat en het zorgt trouwens voor een soort "veeg" (of komt dit door iets anders?).
Tweede is er knal op!
die eerste is toch niet echt iets waar je ver mee zou komen, het model haar huid toont veel te ruw, en die ogen zijn niet mooi in beeld gebracht, de 2de is anders wel zeer verleidelijk!
Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaertBekijk bericht
Zeer knap. Geen slecht punt te vinden.
Als die ogen van jouw modellen echt niet "geshopt" zijn, gebruik je dan oogdruppeltjes of zo? 't is een serieuze vraag hé. Onlangs een shoot gehad met een model die haar eigen oogdruppels mee had en daarmee op 10 seconden tijd ook zo'n ogen had. Nooit eerder gezien zonder photoshop... maar ben vergeten vragen wat voor druppels dat waren.
Belladonna (atropine). Doet de pupil wijd opengaan. De naam belladonna ("mooie dame") komt uit de renaissance, toen vrouwen dit gebruikten om mooier te lijken. Is overigens niet geheel zonder gevaar, want ingenomen is het een erg giftig product. Ook oogartsen gebruiken het als ze een fundusonderzoek moeten doen. Nadeel: na de sessie blijf je nog een hele poos wazig zien...
Comment