Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
2 jammer dat de loop er niet volledig op staat
1 en 3 teveel ruis en iets te weinig contrast inderdaad. Contrast verhogen zou wel eens kunnen leiden tot overbelichte delen... moeilijk... Misschien gewoon met de niveau's een beetje spelen en dat kan verholpen zijn. Dan zijn dit wel leuke foto's. Niet fantastisch scherp, maar dat stoort hier niet.
De tweede vind ik wel knap geposeerd hoor. Door de expressie van de man verwacht ik eigenlijk een grappig onderschrift zoals "Hoe? Je wil niet met mijn dochter trouwen?" of "Kom nu langs in ons kantoor, anders kom ik eens tot daar"
Kan zo dienen voor één of andere reclamecampagne!
Jammer dat je de originele niet liet staan ter vergelijking. Ik vond de derde de betere foto, maar nu het linkeroog zo goed als helemaal weg is... sorry, contrast is mooi, maar dit is er voor mij ietwat over.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Jammer dat je de originele niet liet staan ter vergelijking. Ik vond de derde de betere foto, maar nu het linkeroog zo goed als helemaal weg is... sorry, contrast is mooi, maar dit is er voor mij ietwat over.
"Probleem" bij het bekijken (beoordelen) van foto's vind ik nog steeds het scherm waarop je de foto's bekijkt.
Als ik thuis de foto's bekijk op mijn "gecalibreerd" Eizo scherm vind ik ze goed, linkeroog is nog zichtbaar.
Als ik ze nu bekijk op het werk moet ik idd toegeven, is hier niet meer zo zichtbaar en idd teveel contrast
Als ik ze nu bekijk op het werk moet ik idd toegeven, is hier niet meer zo zichtbaar en idd teveel contrast
gr
Luc
Dus omdat ze op een niet gekalibreerd scherm minder doortekening hebben zijn ze opeens te contrastrijk? Het zijn nog altijd dezelfde foto's die als die wat je op je Eizo bekeek (toen hadden ze niet teveel contrast )
Je wil dus gwn zeggen dat het een slecht scherm is, maar je steekt het liever op het contrast
Je moet voor jezelf uitmaken hoeveel contrast je wil of als je vind dat het kan dat de zwarte partijen dichtlopen. Dat is persoonlijke smaak. De foto met het perfecte contrast bestaat niet hoor, wel voor jezelf, maar niet voor iedereen.
Ik vind het contrast hier goed, maar is het daarom goed? Voor mij wel, voor andere misschien niet, maar dat is dan zo.
Comment