Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
- compositie kan beter , minder centrale plaatsing
- Standpunt kan beter, nu kijk je neer op je model ooghoogte is toch aangeraden IMHO
- Storend element op de achtergrond, Het rode deel vraagt aandacht maar is geen bijdrage aan het beeld.
- Door de belichting heb je meer licht achter het model op de achtergrond dan op het model, waardoor er eerst aandacht gaat naar het lichtste deel van het beeld, en dat is maagdelijk wit dan heb je de rode lap en dan pas het model, waar het eigenlijk de bedoeling is van het model te laten uitkomen en vooral loskomen van haar achtergrond.
- De Expressie van het model vind ik nu ook niet bepaald dat.
Dus alles op een rijtje - Geen tijd meer insteken..... en je toeleggen op een volgende opname.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
- Door de belichting heb je meer licht achter het model op de achtergrond dan op het model, waardoor er eerst aandacht gaat naar het lichtste deel van het beeld, en dat is maagdelijk wit dan heb je de rode lap en dan pas het model, waar het eigenlijk de bedoeling is van het model te laten uitkomen en vooral loskomen van haar achtergrond.
Kijk, daar heb ik iets aan. Ik kon zelf, te weinig ervaring dus, de vinger niet op de zere plek leggen, maar denk dat je 100% gelijk hebt.
Over het standpunt (van bovenaf) verschil ik met je van mening IMHO.
It doesn't matter how the paint is put on,
as long as something is said ... www.pbase.com/ben05
- Door de belichting heb je meer licht achter het model op de achtergrond dan op het model, waardoor er eerst aandacht gaat naar het lichtste deel van het beeld, en dat is maagdelijk wit dan heb je de rode lap en dan pas het model, waar het eigenlijk de bedoeling is van het model te laten uitkomen en vooral loskomen van haar achtergrond.
Kijk, daar heb ik iets aan. Ik kon zelf, te weinig ervaring dus, de vinger niet op de zere plek leggen, maar denk dat je 100% gelijk hebt.
Over het standpunt (van bovenaf) verschil ik met je van mening IMHO.
Natuurlijk zijn de regels der om te doorbreken, maar een tip voor in de toekomst, wil je fotograferen van een hoger standpunt dan de ooghoogte van het model, kies dan voor véél (op een ladder) hoger en laat het model in de lens kijken, dan vang je haar blik en is het duidelijk dat het zo moest zijn.
Nu kijkt het model recht voor zich uit terwijl het standpunt hoger is en je kan haar blik niet echt vangen.
Congrats voor je positieve houding tegenover kritiek.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Congrats voor je positieve houding tegenover kritiek.
Als ik er niets van wil leren, hoef ik toch niets te posten?
Ben blij met iedere opmerking, suggestie en neem dat dan in mijn overwegingen bij een volgende opname mee.
Greetz,
Bennn
It doesn't matter how the paint is put on,
as long as something is said ... www.pbase.com/ben05
Het model behoeft zeker geen nabewerking. De foto misschien wel.
De ogen wat scherper, schouder links afknippen samen met een stukje van het hoofd, de witte ruimte tussen gezicht en gordijn opvullen in PS en klaar! Dan heb je voor mij een heel geslaagd portret!
Comment