Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ingrid is natuurlijk niet aan haar proefstuk toe; maar dat neemt niets weg van de prestatie; knap geacteerd met de expressies, make-up zorgvuldig aangebracht, handen mooi gemanicuurd... Maar mer ik daar nu toch een stukje zwarte stof boven de witte boord op foto2?
Belichting is zeer geslaagd voor mij. Zelf durf ik niet zoveel met maar één flitser. Ik had alvast het reflectiescherm dichter gezet (maar ik heb dan ook een schaduwenfobie )
Verzadiging net niet teveel naar beneden gehaald en net scherp genoeg.
Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaertBekijk bericht
Ingrid is natuurlijk niet aan haar proefstuk toe; maar dat neemt niets weg van de prestatie; knap geacteerd met de expressies, make-up zorgvuldig aangebracht, handen mooi gemanicuurd... Maar mer ik daar nu toch een stukje zwarte stof boven de witte boord op foto2?
Belichting is zeer geslaagd voor mij. Zelf durf ik niet zoveel met maar één flitser. Ik had alvast het reflectiescherm dichter gezet (maar ik heb dan ook een schaduwenfobie )
Verzadiging net niet teveel naar beneden gehaald en net scherp genoeg.
Knap!
Toch één reactie, waarvoor dank!
Even je vraag over dat zwarte stukje stof verduidelijken:
Ingrid had zoals je ziet een zwart kleed aan. Dat wit stuk is in feite een gewone brede witte riem die normaal in de middel wordt gedragen, maar we wilden er persé iets anders mee doen. Vandaar dat ze ineens die riem een stuk hoger vastmaakte. Dat stukje zwarte stof is dan ook gewoon een stuk van haar kleed dat je zag
De belichting is met 2 flitsers gedaan. Een rechthoekige softbox schuinlinks op het model, een zwart paneel (ook wel 'neger' genoemd) rechts van het model en daarachter een flits met grid en barndoors als lichte invulling op de achtergrond.
Een gewoon (wit of zilver) reflectiescherm heb ik voor deze reeks niet gebruikt.
Kleursetting en belichting vind ik goed. Alsook de blik van het model. De witte band brengt wat frisheid in het geheel. Met de houding heb ik eigenlijk ook geen probleem.
Ja, waar heb ik eigenlijk wel problemen mee? Eigenlijk nergens.
Er zal wel iemand over het 'afgekapte' hoofd vallen of over de 'centrale opstelling', maar mij stoort het niet.
Misschien is op de bovenarm wat teveel tegen het lichaam gedrukt, waardoor hij wat zwaar uitvalt...misschien?
Deze vind ik mooier.Bij je vorige viel haar rechter bovenarm wel erg op: visueel niet in proportie tov de eerder frèle verschijning.
Het portret is mooi belicht (met een zachtjes wegvallend licht vanaf de neusrug).De lijn van haar arm vind ik ook goed en je hebt een goeie balans tussen donkeren en lichten bereikt.
Knap !
Deze vind ik mooier.Bij je vorige viel haar rechter bovenarm wel erg op: visueel niet in proportie tov de eerder frèle verschijning.
Zo'n arm merk ik vaak op als fout in foto's, en toch moet ik er mezelf af en toe op betrappen dezelfde fout te maken. Zo zie je maar, fotografie blijft altijd een uitdaging, al was het maar om eigen fouten proberen te beperken.
Comment