Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeder,

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeder,

Hallo Allemaal,

Als regelmatige bezoeker van o.a. dit forum zullen sommige mij de afgelopen tijd wellicht 'gemist' hebben, meestal was ik alleen te vinden in de (Macro & Natuur en Landschappen Rubriek). Dat ik de afgelopen tijd niet meer op het forum aanwezig (was/ben) heeft een goede reden, namelijk:

Mijn 82 jarige moeder is 13 februari gevallen en heeft daarbij haar heup gebroken. Na de operatie is het met haar eigenlijk bergafwaarts gegaan, ze eet de laatste tijd niet of nauwelijks meer en het drinken wordt ook steeds minder.. Eigenlijk slaapt ze voor 95% van de dag.. Het perspectief is dat het een kwestie van tijd is wanneer ze deze wereld gaat verlaten, hoelang dat precies gaat duren is niet exact in te schatten, maar dat het zeer slecht met haar gaat en aflopend is is een feit..
    Aangezien ik haar thuis verzorg, (24 per dag, 7 dagen in de week) heb ik dus ook geen tijd meer om te fotograferen vandaar dat ik niet meer aktief ben op het forum...
    Gelukkig heb ik in de afgelopen week de mogelijkheid gehad om van haar, (op de zeer spaarzame goede momenten) nog een aantal foto’s te maken.

1

2

3

Ps
    Ik verzorg mn moeder eigenlijk al jaren maar dat was vele malen minder intensief als momenteel het geval is omdat ze voor haar heupoperatie nog wel een aantal dingen zelf kon doen, maar ook de afgelopen jaren is ze niet gespaard gebleven van ziektes. Dit heb ik verwoord in een gedichtje dat ik een tijdje geleden voor haar gemaakt heb.

Lieve moeder

Je zit er vandaag bij als een treurwilgje.
    Je hebt er geen zin meer in, door al je ziektes en gebreken is het lichaam op.

Ik zal er altijd voor je zijn.
    Neem zoveel liefde als je wilt, er is genoeg.
    Laat 'mijn' liefde een lichtpuntje voor je zijn

Ik dank je vanuit mijn hart dat ik die stroom van liefde aan jou mag geven.

Ondanks jou ziektes ben jij in staat om poorten te openen, poorten van geluk & liefde.

Diepe dank voor het verdriet wat tevens intense liefde is.
    Je geeft meer dan je zelf weet.

Liefs,

In verbondenheid

Aan allen van het forum een lieve groet van mij, Rob.

Re: Moeder,

Heel mooi en pakkend.
    Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode en weet maar al te goed hoe je je voelt, daar we hetzelfde hebben meegemaakt enkele jaren geleden.
    Prachtig gedichtje
    Groetjes
    Valere

Comment

Dat kan fotografie dus ook zijn. Een boodschap overbrengen en ons allen in bewondering brengen voor de mens in zijn eenvoud, zijn tederheid en liefde.
      Mijn respect en medeleven.

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Had je niet een beetje een ander standpunt kunnen innemen? Wat hoger of meer zijdelings was beter geweest, nu kijken we recht in de neus.
        Zeer mooi van huidskleur.

Comment

Mooi gedicht
          Ik wens jullie veel sterkte, ben ongeveer hetzelfde aan't meemaken..
          Goede moed,
          Lennert

Comment

Onder Showcase vraagt dit natuurlijk om commentaar, ook al lijkt dit niet gepast na het verhaal gelezen te hebben.

Echter niets negatief over te zeggen van mijn kant.
            Perfecte verzadiging en contrast. Belichting kan niet makkelijk geweest zijn in wat ik vermoed een slaapkamer?

Standpunt van de fotograaf is voor mij OK, de mogelijkheid om in de neus te kijken stoort niet. De kijker staat nu net iets hoger dan het model en zo zou het ook zijn, mocht hij naast het bed staan en haar toespreken; licht gebogen, met respect voor de vrouw in bed en dicht genoeg om niet te luid te moeten spreken. Zeer mooi.
            http://www.kimschollaert.be
            http://www.fashionbelgium.be

Comment

Respect en sterkte
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Dat kan fotografie dus ook zijn. Een boodschap overbrengen en ons allen in bewondering brengen voor de mens in zijn eenvoud, zijn tederheid en liefde.
                Mijn respect en medeleven.

Henri
                Ook dit moet kunnen op een forum als BD...
                Een "doodgewone" situatie weergeven, het dagdagelijks gebeuren...soms leuk ,soms schrijnend...
                Persoonlijk had ik wel een ander camerastandpunt ingenomen...
                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                BD0290BE

Comment

Een herkenning .... fijn dat je veel voor haar kunt doen vanuit je hart. Sterkte,
                  Henk
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

Comment

Zeer herkenbaar en uit het leven gegrepen . . . je voelt het wanneer iemand stilletjes wegglijdt . . . ik wens je veel sterkte in deze moeilijke periode.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Iedereen dank voor jullie mooie en ondersteunende reactie’s.

@ Control-Z..
                      Zelf vind ik het niet zo storend, maar toch bedankt voor de tip.

@ Lennert
                      Bedankt, en U ook heel veel sterkte toegewenst!!!

@ KimSchollaert
                      Ze ligt in de woonkamer en ze heeft het liefst altijd de gordijnen dicht want ze kan niet tegen het buitenlicht, de lichtomstandigheden waren idd niet makkelijk, daar komt nog eens bij dat ik niet echt een mensenfotograaf ben...

Nogmaal iedereen dank!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
                        Echter niets negatief over te zeggen van mijn kant.
                        Perfecte verzadiging en contrast. Belichting kan niet makkelijk geweest zijn in wat ik vermoed een slaapkamer?

Standpunt van de fotograaf is voor mij OK, de mogelijkheid om in de neus te kijken stoort niet. De kijker staat nu net iets hoger dan het model en zo zou het ook zijn, mocht hij naast het bed staan en haar toespreken; licht gebogen, met respect voor de vrouw in bed en dicht genoeg om niet te luid te moeten spreken. Zeer mooi.
                        In deze comment kan ik me perfect terugvinden...

Al die toestanden met neuzen en dergelijke is lekker meegenomen voor geposeerde foto's... deze zijn zo uit het leven gegrepen en ook aangrijpend omdat ze vanuit het juiste, herkenbare standpunt geschoten zijn. Sterkte.

Comment

....moedig om zo je moeder te fotograferen...
                          ...en dan nog op een pakkende manier...

ook het gedicht staat hier pefekt om zijn plaats...

Voor mijn part een en al bewondering dat je in deze toch moeilijke tijd, kan/wil fotograferen.
                          Sterkte nog en hou je kranig.

Hopelijk kom je hier nog terug met je mooie natuurbeelden...

mvg,

Roland

Comment

Working...
                          X