Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik vind het zeer mooi, maar heb mijn twijfels over de meerwaarde van het zwarte vlak links in beeld; persoonlijk koos ik voor een portretorientatie zonder de afgesneden handen.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Ik vind het zeer mooi, maar heb mijn twijfels over de meerwaarde van het zwarte vlak links in beeld; persoonlijk koos ik voor een portretorientatie zonder de afgesneden handen.
Ik vind de kadrage persoonlijk juist heel sterk op deze manier en zou em zelf nog meer richting tepel afsnijden. Tot net een cm ervoor.
linkertepel of rechtertepel? nee hoor, weet wat je bedoelt en vind dit zelf ook wel een mooie kadrage en een zeer mooie foto
hoe bereik je zo iets in de studio? Alle lichten uit en enkel een lamp zacht op de te belichten kant schijnen? we hebben bij de fotoclub een studio maar ik zou er graag meer in willen leren werken...
hoe bereik je zo iets in de studio? Alle lichten uit en enkel een lamp zacht op de te belichten kant schijnen? we hebben bij de fotoclub een studio maar ik zou er graag meer in willen leren werken...
Foto is genomen rond 16u30 in een witte studio met wit plafond en zwarte achtergrond, zonder echt zware verduistering aan de ramen (oost en zuid kant). Echt donker was het er dus zeker niet ...
Door het diafragma dicht te draaien komt er geen (of bijna geen) omgevingslicht op de sensor.
Om de vrij abrupte overgang van belicht naar onbelicht te verkrijgen werd een kleine reflector met honinggraad gebruikt. Een softbox zou een veel zachter effect gegeven hebben en een veel langere overgang van licht naar donker.
Om het licht dan echt goed te kunnen richten is op de reflector een kleppenset gemonteerd.
Foto is genomen rond 16u30 in een witte studio met wit plafond en zwarte achtergrond, zonder echt zware verduistering aan de ramen (oost en zuid kant). Echt donker was het er dus zeker niet ...
Door het diafragma dicht te draaien komt er geen (of bijna geen) omgevingslicht op de sensor.
Om de vrij abrupte overgang van belicht naar onbelicht te verkrijgen werd een kleine reflector met honinggraad gebruikt. Een softbox zou een veel zachter effect gegeven hebben en een veel langere overgang van licht naar donker.
Om het licht dan echt goed te kunnen richten is op de reflector een kleppenset gemonteerd.
Hopelijk is m'n uitleg een beetje duidelijk ;-)
Mvg,
TravelToy.
de uitleg is wel duidelijk en blijkbaar zijn hulpmiddelen alles in een studio dat van die reflector met honinggraad ken ik dus niet.
Ik weet dat bij ons in de studio een softbox op de flitser staat en we ook een zwarte achtergrond hebben dus dat moet haalbaar zijn.
Ik zou zo eens willen "meelopen" met iemand in de studio niet te ver van Wellen
Ik zou zo eens willen "meelopen" met iemand in de studio niet te ver van Wellen
Wellen is wel een eindje, maar als je wil mag je wel eens langskomen
Verder zijn er goede boeken van uitgeverij RotoVision. Hierin vind je fotos met ernaast de studio-setup en een korte beschrijving van het hoe en het waarom.
Wellen is wel een eindje, maar als je wil mag je wel eens langskomen
Verder zijn er goede boeken van uitgeverij RotoVision. Hierin vind je fotos met ernaast de studio-setup en een korte beschrijving van het hoe en het waarom.
een uurtje rijden heb ik er wel voor over hoor misschien kunnen we dus wel eens iets afspreken en nadien dat jij naar onze studio komt omdat we waarschijnlijk beperkt zijn in materiaal (linkje)
afin, de link naar boeken en fora zijn zeker hulpmiddelen! Bedankt
Waaaaaaw
Dit spreekt me aan
voor mij is dit geen fotografie meer maar Kunst met een grote K
wenste dat ik deze kennis bezat voor dergelijke foto's te maken
ik denk dat er vele eens een dagje willen uittrekken voor te leren hoe men dit resultaat kan bekomen
Indien er tijd is laat het maar horen
Comment