Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben ik het waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ben ik het waard?

Na DIT* topic heb ik toch maar besloten een foto te posten..
    Een te GEWONE foto imo.. Heb geprobeerd de schoonheid op mijn sensor te plakken, maar echt gelukt vind ik het niet. Een meid om in het echt te zien dus

Last edited by Lennert; 14 februari 2008, 16:55.

Re: Ben ik het waard?

Dit is alleszins een prachtmodel.
    En de foto ...? Ik vind de achtergrond té egaal wit. Er mag meer licht op het haar zitten (spotje van achteren?)

Maar .... je komt er zeker wel. Je bent erg zelfkritisch en ... jong!
    "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Voor een eerste posting is dit zeker niet slecht

Keep on posting zou 'k zeggen

De enige commentaar die ik wil/kan geven is wat betreft de visagie. Zulke blauwe tint op kastanjebruine ogen is zoals het spreekwoordelijke tang op een... . Of heb je de oogschaduw met Photoshop aangebracht?
      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Nope niks aan de kleur veranderd.. Ik zei nog donkerbruin/zwart, maar ze sminkt zich zelden (terecht) en dus had ze niet veel mee.. Zelf zonder poeder geshoot

Comment

Het model is mooi, en/of ze fotogeniek is laat ik in het midden... Van visagie ken ik niets, en ik wil het zelfs niet kennen, maar als ik naar de haren kijk, en vooral de haren die er zo wat uitsteken, lijkt het wel of ze met "extraheren" uit een ander plaatje gehaald is. Ze zijn zo "digitaal afgelijnd" en zo is haar nu éénmaal niet. Ik heb voor deze plaat speciaal mijn leesbril opgezet, omdat ik wou zeker zijn dat ik het bleef zien. Hetzelfde heb ik dus wel eens als ik ga extraheren, of (overdreven) verscherpen, waarmee ik niet wil zeggen dat je dat gedaan hebt, maar het viel me meteen op, en dan verliest een plaatje voor mij meteen aan waarde.

Comment

@Festina
            Dat komt omdat de achtergrondflitser te sterk stond..
            Mag een weekje met eens met een flitsset spelen, maar dat is geen reden mn licht niet te meten
            Wat nog erger is, is dat ik mn foto's op Medium heb getrokken ipv Large.. Terwijl ik graag porie per porie de huid naar "foutjes" zoek.
            Hier en daar wat vergeten denk ik, maar na 1.5uur op een plaat te zitten werken ga je scheel zien
            Groetjes,
            Lennert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              @Festina
              Dat komt omdat de achtergrondflitser te sterk stond..
              Mag een weekje met eens met een flitsset spelen, maar dat is geen reden mn licht niet te meten
              Wat nog erger is, is dat ik mn foto's op Medium heb getrokken ipv Large.. Terwijl ik graag porie per porie de huid naar "foutjes" zoek.
              Hier en daar wat vergeten denk ik, maar na 1.5uur op een plaat te zitten werken ga je scheel zien
              Groetjes,
              Lennert
              Je weet wat men zegt... van fouten leert men . Ik heb inmiddels ook al veel bijgeleerd. Zo deed ik die fotosessie met Stijn van een tijdje geleden op ISO 800. Vergeet ik nooit meer. Zo weet ik dat ik momenteel heel veel plaatjes, binnen/buiten neem en bijzonder let op de lichtmeting, en al eens vergeet te kijken naar de sluitertijd... Ach ja, ik ben dan ook maar een beginnend prutserke . Ik merk wel dat de automatismen er stilaan inkomen.
              Voor dergelijke plaatjes zou ik hoe dan ook in raw (+jpeg-fine) werken. Is daar dan nog een medium en/of large in ?

PS - Na anderhalf uur zou ik 't al lang opgegeven hebben. Zelden langer dan 2 minuutjes aan een plaatje, voor raw kan 't wel eens iets langer duren. Ik heb daar 't geduld niet voor .

Comment

Wat mij vooral opvalt (naast de egaal felwitte achtergrond) is niet zozeer dat opvallende blauw, dan wel het contrast tussen dat blauw en de quasi kleurloze lippen. Met kleurcurves anders dat blauw wat zachter maken (wat desatureren bijvoorbeeld), en indien mogelijk de lippen wat meer rode kleur geven?

Verder absoluut niet slecht
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Ik denk dat je je echt te kort doet vriend, en dat je ook moet uitkijken je niet te willen meten aan wie dan ook.
                  Je gaat nu namelijk een verwachtingspatroon voor je zelf en het model neerleggen wat totaal niet nodig is en ook niet aan de orde. Voorlopig doe je dit voor de lol en laat dat voorlopig ook zo blijven. Dat je dan eens een shoot kan verknallen .. pech...dan doe je hem over. Je belt het model en zegt.. nog een keer?

Nou over de foto. Ik denk dat HEEL veel mensen blij zouden zijn met zo'n plaat. En ik denk ook dat het model blij mag zijn. Het licht is ook prima zo.

Dat de haren er zo uitzien op een witte achtergrond is heel normaal. Ik kan geen extreme vorm van overstraling zien. Flits dus goed in balans imho.

En je hebt niet gelogen over de schoonheid van dit meiske. Een prachtkoppie!!! Denk dat je eerder compleet van slag was door haar schoonheid dat je hier en daar wat foutjes hebt gemaakt.
                  Rule no1.. RAW RAW RAW.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Hi lennert,
                    je foto is helemaal niet slecht. Je model kon beter op de
                    Foto dan ze erop staat. Er is niets mis met visagie, maar de jasje vond ik niet minder.
                    Ik vind persoonlijk dat ze meer kleur kan hebben. Haar blauwe make up en bruine haren
                    zouden bijvoorbeeld erg goed doen met rood kledingstuk en wat blauwe accessoires
                    (donkere foundation. Volgens mij heeft ze helemaal niets op(?))

Comment

Heel mooi portret van een heel mooie meid Lennert

Ik sluit wel aan bij bovenstaande dat de ogen wat te fel blauwe oogschaduw hebben, en de lippen mogen wat roder, een goede visagiste had hier wonderen kunnen doen.

Albijal een model om te blijven mee werken.

Comment

Thx folks
                        Ze gaat inderdaad nog eens langskomen..
                        Ik werk normaal niet in RAW voor het gebruiksgemak.. Ik maak er meestal zo'n 100-150 per shoot (still dropping), dan bekijk ik ze 1 voor 1, en haal ik de mooie eruit..
                        Maar ik moet meer met Bridge werken, dan krijg ik ook een leuker overzicht.
                        Dat ze zelf blij was met de foto was ook al een beetje een opluchting voor mij..

Inderdaad 123, ze had geen smink op haar huid(terwijl ik er nog zo op stond!)
                        Heb een leuk ideetje gevonden online dat ik met haar wil doen
                        En als ik weer niet content ben, zal het nog eens niet onopgemerkt voorgaan hier
                        Last edited by Lennert; 14 mei 2008, 20:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Wat een vrouw met een mannenhoofd kan doenOver platonische liefde gesproken
                          never mind ... kword altijd heel eventjes een beetje verliefd op de menskes die ik mag fotograferen
                          Last edited by lana; 14 februari 2008, 11:28. Reden: een gigantisch mottige dt-fout :)
                          Scotty... beam me up !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                            never mind ... kword altijd heel eventjes een beetje verliefd op de menskes die ik mag fotograferen
                            Oei, dan laat ik mij liever niet door jou fotograferen

Comment

lennert,

dat het een mooi meisje is
                              moet ik niet zeggen
                              lees de commentaren hierboven maar
                              wat je foto betreft
                              iets meer kleur op haar gezicht zou al een totaal ander beeld geven
                              ook al ben ik een man
                              maar die blauwe oogschaduw is inderdaad geen goed idee
                              en wat rood op haar lippen zou deze beter doen uitkomen
                              blijkbaar zal jij dat meisje dan toch moeten overtuigen
                              even je verliefdheid opzij zetten
                              en samen even nagaan hoe zij nog beter in beeld kan komen
                              das trouwens jouw verantwoordelijkheid als fotograaf
                              je uiterste best doen
                              om je model zo mooi mogelijk in beeld te brengen

Comment

Working...
                              X