Mooi belicht, pose zorgt voor naar boven toelopende lijnen, mooi mooi.
Jammer dat de lijn van de bovenzijde van het dijbeen niet meer contrasteert met de romp. Nu lijken dij een romp één te zijn (als je heel goed kijkt zie je het wel natuurlijk)
Smt.
Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld)Flickr
Als niet-kenner van deze fotografiespecialiteit geef ik niet graag negatieve commentaar maar het valt mij op dat de linkerdij wat zwaar is t.o.v. het overigens slank model.
Verrast door de reacties eigenlijk
Nog geen enkele die het goed vindt.
Het gaat hier helemaal niet over de afmetingen van het model, maar wel over de ingetogenheid, de fragiliteit, ...
Als je de belichting omkeert heb je een andere foto....
Met deze posting haal ik bewust deze foto nog eens naar boven. Ik, het model, mijn MUA en vele anderen staan nog steeds pal achter mijn foto. Ik kan heel goed tegen kritiek, ik heb er hier al bakken over mijn hoofd gekregen, maar de sfeer de laatste tijd hier.... Man man man....
Dit is een SHOWCASE. Iedereen schijnt dat hier te vergeten. Er moet gekeken worden naar de bedoeling van de fotograaf/model/MUA, de sfeer enzovoort. Niet naar technische details. Daar zijn andere fora onderdelen voor. Commentaren over afmetingen van het model, scherpte van de foto en dergelijke horen hier niet thuis. Get over it !
@Bouk : we gaan gewoon lekker off topic door he. Ik heb het niet over "harde" kritiek. Ik heb het over "niets ter zake doende kritiek". Ik heb ooit nog eens hier gelezen dat een model iets moest doen aan haar cellulitis. Kan je voorstellen !!!
Of reacties als : "wow ! lekker kontje !" Is dit hier een peutertuin of wat ?
Verder :
Zie ook recente topics van Sylvie Huybrechts en Lieven Lens. Mensen die respect verdienen worden gewoon door het slijk gehaald. Als er een manier is om dit forum te beperken tot een "BD-safe" postings, zoals trebs die noemt, (technische commentaar ipv fotocommentaar) dan zijn er velen goed bezig.
Met deze posting haal ik bewust deze foto nog eens naar boven. Ik, het model, mijn MUA en vele anderen staan nog steeds pal achter mijn foto. Ik kan heel goed tegen kritiek, ik heb er hier al bakken over mijn hoofd gekregen, maar de sfeer de laatste tijd hier.... Man man man....
Dit is een SHOWCASE. Iedereen schijnt dat hier te vergeten. Er moet gekeken worden naar de bedoeling van de fotograaf/model/MUA, de sfeer enzovoort. Niet naar technische details. Daar zijn andere fora onderdelen voor. Commentaren over afmetingen van het model, scherpte van de foto en dergelijke horen hier niet thuis. Get over it !
De auteur plaatst zijn beeld of haar beeld in de wetenschap dat het goed is, zo doe ik het ook, alleen is dat een persoonlijke visie die daarom niet noodzakelijk strookt met uw visie. Daarom " werk steeds voor jezelf ", een ander hoeft niet te zeggen dat je beelden goed zijn, zolang je ze zelf maar goed vindt.
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Om eerlijk te zijn en zonder rekening te houden met alle technische aspecten vind ik deze plaat niet echt
een eyecatcher (niet dat dat moet) in tegenstelling tot je voorgaande postings...
Maar dat wil niet zeggen dat ik dit geen mooie opname is, in tegendeel, maar minder denderend...
Misschien omdat het model wat teveel "zweeft" in het zwart ?
Je hebt met je laatste foto's de lat hoger gelegd en post je dan ietwat minder in het oog springende platen
dan merk je dat snel aan de reacties denk ik...
Ik ken niet veel van modelfotografie, maar dit is een goeie plaat! Ik weet eigenlijk niet wat er op af te keuren valt, en zeker het model haar model is in orde !
Ik kan me bij bepaalde punten van scall zeker wel aansluiten.
Dit is misschien geen foto die elke persoon meteen aanspreekt. Dat heb je meestal met de typische, geshopte beelden wel.
Ik vind het bij deze prent erg knap hoe je met het licht hebt gespeeld. Ik zou niet meteen weten de belichting zo te plaatsen. Op dat vlak vind ik het dus een erg knappe plaat. Het gevoel dat je krijgt bij de pose van het model is denk ik het gevoel dat je wilde weergeven. Misschien had ik wel liever het rechterbeen ervoor gezien als eronder. Maar dat kan evengoed persoonlijk zijn.
Wat ik ook nog kwijt wil is ... inderdaad soms wordt er hier echt veel op de technische puntjes gehamerd. Ik kan er ook wel inkomen dat voor bepaalde mensen de technische zaak belangrijker dan voor anderen. Ik vind het erg interessant om technische tips te krijgen (als het tips zijn en niet loze opmerkingen...) maar vind ze daarom ook geen onoverkomelijke fout.
Comment