Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afrikaanse militair en kleurrijke dame

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afrikaanse militair en kleurrijke dame

Nog wat Afrikaanse portretten voor de liefhebbers.

Militairen en fotografen in Afrika ... het blijft een gewaagde combinatie. Ik besloot toch eens mijn overtuigingskracht uit te testen en deze soldaat te vragen om op de plaat te staan. Met de dame liep het iets vlotter.

(Geïnteresseerden kunnen het verhaal achter deze foto hier lezen)

Last edited by pendragon; 10 december 2007, 21:27.
    Meer foto's op mijn website

Re: Afrikaanse militair en kleurrijke dame

Mooie portretten
    My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Met de soldaat heb k niet zoveel. Hard licht, zonnebril, nee dat komt bij mij niet goed over.
      De dame is stukken beter. Wel recht-toe recht-aan gefotografeerd, maar het licht is heel erg mooi. De kleuren doen het goed en ook de huidskleur is erg mooi gehouden.
      Deze zou het in een mooie duotoon ook erg goed doen lijkt me.
      Groet
      Ruilof
      Mijn website

Comment

Een fiere man en een warme vrouw
        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruilof Bekijk bericht
          Met de soldaat heb k niet zoveel. Hard licht, zonnebril, nee dat komt bij mij niet goed over.
          Ik fotografeer de mensen zoals ze er bij lopen en waar ze zich bevinden. En zeker in dit geval had ik niks te willen. Dit zijn geen prettige mensen. De zonnebril heeft zijn onaangename functie, de gewone man en vrouw dragen die niet.

Oorspronkelijk geplaatst door ruilof Bekijk bericht
          Wel recht-toe recht-aan gefotografeerd, ...
          Zelfde informatie, dit is geen modellenfotografie. Het is een portret van een dame hoe en waar ze was op een bepaald moment. Niets meer, niets minder.

Comment

Wat had dit prachtig geweest als ze (zoals ik aan de titel dacht) samen op de foto hadden gestaan.

Comment

mooie portretten. Ik vind die zonnebril net heel leuk omdat je door de spiegeling veel meer te zien krijgt dan enkel de militair. Een protret met een extra dimensie dankzij de zonnebril!

Comment

Nog een roos tussen zijn tanden

Mooie portretten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                  Nog een roos tussen zijn tanden

Mooie portretten
                  Dacht ook bij de eerste blik...wow die heeft méér tanden dan ik
                  Zijn zonnebril valt zeker niet op tov zijn tanden en de dame echt spontaan...echt zo van...moet ik naar het vogeltje kijken
                  Knappe foto's zonder franjes
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gopal Bekijk bericht
                    Ik vind die zonnebril net heel leuk omdat je door de spiegeling veel meer te zien krijgt dan enkel de militair. Een protret met een extra dimensie dankzij de zonnebril!
                    En die extra dimensie is eigenlijk een verhaal.
                    In de zonnebril zie je het strand. De job van deze militair is het strand vrijhouden van ongewenste bezoekers. Die ongewenste bezoekers zijn ... de inwoners van het land.
                    De hoteleigenaars, en vooral hun Europese gasten, worden niet zo graag geconfronteerd met zwarten tijdens hun luxevakantie.
                    Net als zou het Belgisch leger het strand van De Haan vrijhouden van Belgische badgasten omdat we de vele Duitse bezoekers zouden storen met onze aanwezigheid. Het zou hier niet lang duren denk ik. Alhoewel,... de opmerking van de Knokse burgemeester over de frigoboxtoeristen zat er echt niet ver af.

De ontmoeting met deze militair had te maken met het feit dat ik het strand aan het bezoeken was met de kinderen uit het lokale schooltje. Ik had vernomen dat de meeste van die kinderen nog nooit de oceaan gezien hadden, alhoewel ze er amper op 1 Km vandaan wonen. En ik zou mezelf niet zijn als ik daar niet mee kan leven. Dus wij met zijn allen (kinderen, hun ouders en leerkrachten en enkele Vlamingen) naar het strand. De kinderen hadden de dag van hun leven.

Het duurde echt niet lang voor we de ( ongewapende!) militair op bezoek kregen die iedereen wilde wegjagen. Ik daar naartoe en die tiep wat beziggehouden. Afrika heeft gelukkig een praatcultuur en diegene die het strafste verhaal kan opdissen wint vaak het pleit. Ondersteund door wat Gambiaanse vrienden kregen we hem zover dat hij ons met rust liet.
                    Niet zonder pogingen van zijnentwege om ons nog wat geld af te troggelen. Da's een van de fundamentele problemen in die straatarme landen. Mensen die niets hebben worden gedwongen om te betalen voor basisdiensten door deugnieten met een uniform. Ook als Westerling trouwens, maar een groot bakkes opzetten en vooral niet onder de indruk zijn helpen je daaraan te ontsnappen.

En ik kon het als persoonlijke kers op de taart echt niet laten om hem ook nog eens te overtuigen om voor mij te poseren.
                    Ja reizen, ... het kent zijn boeiende kanten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                      En die extra dimensie is eigenlijk een verhaal.
                      In de zonnebril zie je het strand. De job van deze militair is het strand vrijhouden van ongewenste bezoekers...
                      Met dit verhaal vind ik de foto NOG boeiender! Knap gedaan!

Comment

dat tweede portret vind ik gewoon subliem
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Die soldaat vind ik uitstekend !

Comment

Twee prachtige portretjes, met voorkeur voor de soldaat. Het wekte mijn nieuwsgierigheid.
                            Last edited by Roosje; 11 december 2007, 21:17.
                            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

je afrika-portretten blijven de moeite

ik herkende direct je portretten in 't BoF :-)
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                              X