Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte piet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zwarte piet

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
    mooi plaatje!
    ik heb een goedkoper iets... een sigma 30mm f1.4 , maar da's ook wel leuk spelen op 1.4

vond het hier wel jammer dat je de EXIF info eruit haalde?!
    (ik wou even kijken naar je instellingen...)
    Brandpunt is bekend.
    F2.8
    iso200
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ga toch voor het origineel. Zwart hoeft niet altijd oliezwart te zijn. Plaat van Frederic is imho te gesatureerd.
      Mooi lenske. Plaat is meer een snap voor mij
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
        Brandpunt is bekend.
        F2.8
        iso200
        Off topic
        F2.8 met een 1.4 lens ? Zonde, niet ? Of andersom : waarom een 1.4 lens buiten ?
        /Off topic

Ik vind de tweede beter. Het zwart is lekker zwart, maar nog genoeg detail. Zelfs hier op mijn laptop.
        natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Ga toch voor het origineel. Zwart hoeft niet altijd oliezwart te zijn. Plaat van Frederic is imho te gesatureerd.
          Mooi lenske. Plaat is meer een snap voor mij
          Idem voor mij.

De Piet van FdS is nog groen, en sommige midden/donkere partijen zijn dichtgeslibt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
            Off topic
            F2.8 met een 1.4 lens ? Zonde, niet ?
            Beetje rare opmerking... Met een auto die 180 kan rijden rij je toch ook niet altijd de maximum...? Zelf gebruik ik m'n 50mm 1.4 lang niet altijd op 1.4. 't is gewoon een heerlijke lens die veel meer in petto heeft dan z'n lichtsterke factor!

Of andersom : waarom een 1.4 lens buiten ?
            Een retorische vraag: waarom zou je die niet buiten gebruiken?

Mvg,
            Frederic

Comment

Off topic
              F2.8 met een 1.4 lens ? Zonde, niet ? Of andersom : waarom een 1.4 lens buiten ?
              /Off topic

Ik vind de tweede beter. Het zwart is lekker zwart, maar nog genoeg detail. Zelfs hier op mijn laptop.
              Is het niet zo dat je op f1.4 veel minder piet en meer de nadruk op één detail zou krijgen waarop je focusde? stel dat AF point op de neus komt te liggen, dan zou 't goed kunnen op F1.4 dat z'n vestje of andere dingen al beginnen vervagen en dat iedereen hier zou zeggen "oei, 't is ni scherp" ;-)

Niet? Or am I wrong?

Ik heb ook een f1.4 lenske, en soms is dat effect leuk... maar andere momenten dan weer niet. Ofwel doe ik iets fout, kan ook ;-)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                Is het niet zo dat je op f1.4 veel minder piet en meer de nadruk op één detail zou krijgen waarop je focusde? stel dat AF point op de neus komt te liggen, dan zou 't goed kunnen op F1.4 dat z'n vestje of andere dingen al beginnen vervagen en dat iedereen hier zou zeggen "oei, 't is ni scherp" ;-)

Niet? Or am I wrong?

Ik heb ook een f1.4 lenske, en soms is dat effect leuk... maar andere momenten dan weer niet. Ofwel doe ik iets fout, kan ook ;-)
                Dat hangt van je afstand tot aan het object af.

Sta je met je lens pal op zijn neus (op de minimale scherpstelafstand) dan heb je gelijk. Dan is de DOF erg beperkt.
                Sta je 10 meter van zijn neus vandaan ( en stelt zijn neus scherp), heb je nog kans dat je nerven in de planken de overkant kunt tellen. (beetje overdreven gesteld, maar het gaat even om het idee.)
                (wel in beide voorbeelden lens 85mm en F1,4)

Kijk maar eens op www.dofmaster.com
                Daar kun je leuk spelen met diafragma, afstanden en soorten lenzen.
                Last edited by MadMax; 26 november 2007, 10:52.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Zo bedoel ik het niet eigenlijk. Ik heb geen 1.4, dus ik kan niet vergelijken. Ik heb wel een 1.8. Zowel de 50 als de 85 mm. Als ik mijn 1.4 slechts in heel uitzonderlijke gevallen op 1.4 ga gebruiken, dan heb ik dat hele hoge bedrag er niet voor over. Tenzij natuurlijk de 1.4 op 2.8 (merkbaar!) betere fotos trekt dan de 1.8 op 2.8 - dan zwijg ik
                  natwork.be

Comment

Zo bedoel ik het niet eigenlijk. Ik heb geen 1.4, dus ik kan niet vergelijken. Ik heb wel een 1.8. Zowel de 50 als de 85 mm. Als ik mijn 1.4 slechts in heel uitzonderlijke gevallen op 1.4 ga gebruiken, dan heb ik dat hele hoge bedrag er niet voor over. Tenzij natuurlijk de 1.4 op 2.8 (merkbaar!) betere fotos trekt dan de 1.8 op 2.8 - dan zwijg ik
                    Ik heb er hier al veel hun 1.8 zien verkopen om een 1.4 te kopen. Ikzelf spaarde liever wat en kocht meteen een 1.4, wat niet wil zeggen dat ik de andere diafragmainstellingen niet gebruik.
                    'k vind het gewoon een lekker objectief om mee te werken, en dat op eender welk diafragma.
                    En zoals reeds eerder gezegd, het gebruik van 1.4 als diafragma levert niet altijd het beste resultaat. 'k heb in showcase al eerder portretten gezien op 1.4 waarbij ik dacht: had je beter het diafragma wat dichter geschroefd

Mvg,
                    Frederic

Comment

Ik wist niet dat jij deze lens ook had Frederic.
                      Ik keek even op je site, ziet er strak uit.

Er staan niet echt veel foto's op, jammer.

Gr Kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Zwarte piet staat er fraai op. Mooi detail, lekker lensje dus... Voor mij de eerste of...
                        Even ook eens iets geprobeerd...

Niets met levels, gewoon het groen uit het plaatje halen (kleurtoon/verzadiging - groen op -100) Raar dat de muts niet mee "ontgroende". Da's dan een toevalstreffer

(Liever weg... laat maar een seintje )

Comment

Working...