Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de terril in Zolder, even rusten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op de terril in Zolder, even rusten

Vorige zondag tussen 2 regenbuien de terril in Zolder opgewandeld. Op enkele mooie luchten na zat er niet veel bruikbaars bij (te donker), maar met enkele aanpassingen heb ik toch nog een dromerig plaatje gered.

en een fractie later genomen en iets minder bewerkt:

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, daarom zwijg ik meestal.
    *** Alpha 100 Sony, Alpha 550 Sony. Sony Zeiss 16-80, Sigma 18-200, Tamron 70-300 en enkele filters. Nu nog leren fotograferen.

Re: Op de terril in Zolder, even rusten

mooi en eenvoudig, voorkeur voor de scherpste, groeten, odul
    gegroet, Ludo

Comment

ga voor een F hoger.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

tweede voor mij!
        ben twee weken geleden op die van winterslag geweest,maar was te mistig voor goeie beelden!
        grts; M

Comment

toch knap geworden

moet wel knap zijn bij zonsondergang ... niet ?

mvg,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Eerste zegt me weinig... ik begrijp de redenering achter de bewerking ook niet...

Tweede is best een geslaagd shot. Heb je er ook eentje waar de man korter bij de bank staat? Denk dat dat de compositie misschien ook ten goede zou kunnen komen.

Comment

De bewerkte foto is het eindresultaat van een reeks bewerkingen om toch iets bruikbaar te maken, en ja, misschien ben ik wat te ver gegaan :-). Het probleem op de terril is dat het sowieso redelijk donker is door het steenkoolstof in de bodem. Een stop lichter gaan maakte niet veel uit, omdat dan vooral de lucht ging uitbranden.
              De bewerking van de eerste is bedoeld als een poging om een sfeer van 2 tijdstippen (verleden/heden) en 2 snelheden (gejaagdheid/rust) van leven te suggereren. Het gedeeltelijk omzetten naar Z/W zorgt ervoor dat de lucht wat dreigender lijkt, minder blauw. Maar zoals verteld, het was een poging :-).
              De 2e is gewoon een verbeterde versie van een foto die in de origineel helemaal onbruikbaar was.
              Bedankt voor de reacties allemaal !!!
              S.
              Last edited by sneakfreak; 17 november 2007, 02:06. Reden: er stond een werkwoord te veel tussen ('t was ook laat)
              Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, daarom zwijg ik meestal.
              *** Alpha 100 Sony, Alpha 550 Sony. Sony Zeiss 16-80, Sigma 18-200, Tamron 70-300 en enkele filters. Nu nog leren fotograferen.

Comment

Working...
              X