Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Sorry voor de wat laattijdige reactie.
- De achtergrond is de skyline van Shanghai en de man is een arme sukkelaar (ook uit Shanghai) die lege plastiek flesjes water inzamelde om in zijn levensonderhoud te voorzien. Ik heb hem enkele centen toegestopt en hij was graag bereid te poseren.
- Bedoeling van de foto was een affiche-effect te creëren dat minder klassiek is: normaal staan er beeldschone dames in dure kleren en/of met schitterende juwelen op dergelijke affiches. Daarom vind ik het flesje water ook geslaagd: met een fles sterke drank zou het klassieke beeld van de drankverslaafde bedelaar zijn ontstaan. Uiteraard is dit een persoonlijke mening.
- Technisch: figuur gemaskeerd en op onscherpe achtergrond gemonteerd. Voor de persoon zelf: USM en High Pass sharpening, Dodge en Burn, de-saturatie op het hemd en kleine kleuraanpassingen in het gelaat. Geen HDR en geen Lucis art dus.
@manta:
- achtergrond is genomen met camera op een leuning, open diafragma, enekele seconden denk ik
- de man zat onder een afdak en was vrij vlak belicht. alle contrasten in het gelaat en op het hemd zijn er met D&B in gebracht.
- camera: Canon Powershot A620
Comment