Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwangere vrouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwangere vrouw

    hallo, ik heb zopas een paar foto's genomen van mijn zwangere zus, was om eens te proberen en enkele vond ik toch nog redelijk. Nu vraag ik jullie mening, zodat ik weet wat ik moet aanpassen en waar ik nog op moet letten. Dus geef gerust eerlijk jullie mening, zodat ik kan verbeteren.
    groetjes



  • #2
    Re: zwangere vrouw

    Wat er beter kan? Eerlijk?
    Niet bewerken

    Ik vind qua foto en pose no2 de betere. Maar ook die zou ik wel eens recht uit de cam of in zw willen zien.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: zwangere vrouw

      Ik vind 3, door een doek of zo, net eens iets heel anders

      Comment


      • #4
        Re: zwangere vrouw

        Oei, Alle 3 te/nogal donker en #2 schaduw hooglicht schuiverke wat hard aangepakt.
        Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

        Comment


        • #5
          Re: zwangere vrouw

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Wat er beter kan? Eerlijk?
          Niet bewerken

          Ik vind qua foto en pose no2 de betere. Maar ook die zou ik wel eens recht uit de cam of in zw willen zien.
          dit is de foto zonder bewerken, ik vind die eigenlijk net iets minder, want hier zitten de negatieve punten er ook nog op, zoals bh bandjes en ketting en zo


          [Edit Mod.]
          Last edited by Wim1960; 12 november 2007, 20:40. Reden: foto te groot

          Comment


          • #6
            Re: zwangere vrouw

            oef.. die is wel erg groot.
            Maar wat is er mis met de bh banden en de ketting? Dit is toch geen fashion en model poseert niet naakt?
            Beeld is wel te donker.
            Tip. of goed belichten, of in RAW schieten zodat je achteraf nog wat kunt schuiven om het goed te krijgen. Maar de basis is natuurlijk het belangrijkst.
            Vind em zo onbewerkt toch wel een stuk fraaier zonder die halo. Denk dat de witbalans ook niet goed staat trouwens, of?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: zwangere vrouw

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              oef.. die is wel erg groot.
              Maar wat is er mis met de bh banden en de ketting? Dit is toch geen fashion en model poseert niet naakt?
              Beeld is wel te donker.
              Tip. of goed belichten, of in RAW schieten zodat je achteraf nog wat kunt schuiven om het goed te krijgen. Maar de basis is natuurlijk het belangrijkst.
              Vind em zo onbewerkt toch wel een stuk fraaier zonder die halo. Denk dat de witbalans ook niet goed staat trouwens, of?
              kan zijn hoor, maar ik weet eigenlijk niet hoe je die opnieuw moet instellen kunt u mij dat eens uitleggen aub?

              Comment


              • #8
                Re: zwangere vrouw

                Oorspronkelijk geplaatst door esmeralda Bekijk bericht
                kan zijn hoor, maar ik weet eigenlijk niet hoe je die opnieuw moet instellen kunt u mij dat eens uitleggen aub?
                RTFM.
                Dat is wat ik altijd te horen kreeg vroeger. (read the f.. manual)

                Ik weet niet wat voor camera je gebruikt, dus dat kan ik niet uitleggen.
                Maar ergens zit er een knopje waarmee je de lichtomstandigheden mee kunt regelen. Bijv... bewolkt weer, zonnetje, of je flits, of het tl licht is enz.

                Over een grijskaartje zal ik het nu maar niet hebben denk ik?
                Enne.. auto stand/av/p/ en dat soort instellingen?
                Een goed boek waar de basisfotografie in wordt uitgelegd is toch een must hier denk ik.

                Maar kun je in RAW schieten? en dit bewerken in je computer?
                Dan ben je een heel eind. Want dan kun je namelijk ook de witbalans later wijzigen.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: zwangere vrouw

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  RTFM.
                  Dat is wat ik altijd te horen kreeg vroeger. (read the f.. manual)

                  Ik weet niet wat voor camera je gebruikt, dus dat kan ik niet uitleggen.
                  Maar ergens zit er een knopje waarmee je de lichtomstandigheden mee kunt regelen. Bijv... bewolkt weer, zonnetje, of je flits, of het tl licht is enz.

                  Over een grijskaartje zal ik het nu maar niet hebben denk ik?
                  Enne.. auto stand/av/p/ en dat soort instellingen?
                  Een goed boek waar de basisfotografie in wordt uitgelegd is toch een must hier denk ik.

                  Maar kun je in RAW schieten? en dit bewerken in je computer?
                  Dan ben je een heel eind. Want dan kun je namelijk ook de witbalans later wijzigen.
                  ik heb alle soorten boeken over de basis van mijn camera, maar ik zal nog eens moeten zoeken waar dat staat over witbalans, het is allemaal zo moeilijk en zoveel dat ik soms niet meer weet wat of hoe, en mijn manual heb ik al 100x gelezen, maar het is zo onduidelijk maar zal het proberen, thx voor de tips

                  Comment


                  • #10
                    Re: zwangere vrouw

                    Oorspronkelijk geplaatst door esmeralda Bekijk bericht
                    mijn manual heb ik al 100x gelezen, maar het is zo onduidelijk maar zal het proberen, thx voor de tips
                    Das een hele goede start, nu het boekje ver wegleggen en veel testen. Je weet nu ongeveer waar de fout zat ... snel wezen en deze shoot opnieuw doen want dat kindje blijft er niet eeuwig
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: zwangere vrouw

                      Eigenlijk zijn er maar 4 dingen belangrijk (los van wat je wilt fotograferen en hoe)

                      Witbalans.
                      Sluitertijd
                      Diafragma
                      ISO
                      En de combinatie van deze 4.

                      Doe het bijv zo:

                      - Zet je witbalans op hoe het licht is... zie boven.. is het daglicht? Flitslicht? Kunstlicht? Bewolkt? enz.

                      - Zet je ISO standaard op 100. (bij goed licht, dat voorkomt ruis)

                      - Zet je voorkeuzeknop op AV
                      Kies een getal.(aperture value - Diafragma voorkeuze) Groot getal F16-22 = heel veel scherp.. klein getal (F2.8) is een klein gebied scherp (DOF - Depth of field = het gebied wat scherp is of moet zijn)

                      - Je toestel kiest een aangepaste sluitertijd.

                      Schiet en beoordeel.

                      Tis maar een korte cursus... Maar als je weet waar alle knopjes voor dienen (gewoon uitproberen, kost toch niets tegenwoordig) dan ben je veel sneller instaat een juiste instelling te maken voor een bepaald soort opname.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: zwangere vrouw

                        Sorry, maar probeer eerst eens fotodiscussie.
                        IMHO zijn deze niet voor de showcase


                        Glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: zwangere vrouw

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                          Sorry, maar probeer eerst eens fotodiscussie.
                          IMHO zijn deze niet voor de showcase


                          Glenn
                          Showcase Mensen en Modellen

                          Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.

                          Het is de fotograaf die beslist wat het hoofdonderwerp van zijn foto is en in welk Showcase sub-forum de foto het beste thuishoort, geen discussies hierover.


                          Mad max bedankt voor de uiteenzetting, dit is een goed voorbeeld van hoe je jr. leden ook op weg kan helpen, ook al is het daar misschien niet het beste forum onderdeel voor.
                          Last edited by Wim1960; 12 november 2007, 20:51.
                          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                          Canon eos 7D Mijn site

                          Comment


                          • #14
                            Re: zwangere vrouw

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                            [COLOR="Red"]

                            Mad max bedankt voor de uiteenzetting, dit is een goed voorbeeld van hoe je jr. leden ook op weg kan helpen, ook al is het daar misschien niet het beste forum onderdeel voor.
                            Graag gedaan en ach.. aangezien ik bijna nooit in discussie kom, doe ik het gewoon hier
                            <----------- me is lui
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment

                            Working...
                            X