Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zo maar een foto

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zo maar een foto

Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto idie het in dit forum tonen.

Het is de fotograaf die beslist wat het hoofdonderwerp van zijn foto is en in welk Showcase sub-forum de foto het beste thuishoort, geen discussies hierover.
    Indien echter bewust in een verkeerd forum wordt gepost (om aandacht te trekken of als grap) kan de moderator de post verwijderen of verplaatsen.

HIER draait het allemaal om mensen, een simpele regel die er voor zou moeten zorgen dat we hier GééN elitaire club worden, smaken en het inzicht op foto verschillen nu een maal. WE ZIJN NIET ALLEMAAL VAK FOTOGRAFEN. Laat een ieder in zijn waarde en blader in gods naam DOOR als de foto je niet aanstaat, ik zit dagelijks foto's te bekijken en er zitten goede en mindere tussen ........net als mijn eigen foto's. Het is van den zotte dat volwassen mensen hier zich op deze manier tegen anderen uitspreken. IK GEEF DAN OOK BIJ DEZE AAN DAT WE VANAF DIT PUNT WEER NORMAAL GAAN DOEN TEGEN ELKAAR, IEDEREEN DIE HIERNA NOG COMMENTAAR VAN HET BOVENSTAANDE CALIBER GEEFT ZAL ZIJN COMMENTAAR ZIEN VERDWIJNEN.

Wie de schoen past trekke hem aan.
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

Sorry , dit schiet niet op, alle off topic weer verwijderd. En dit is niet de mond snoeren ......als men hier over wenst te discuseren dan doe je dit in het forum onderdeel Algemeen, niet in het commentaar van een showcase foto.
      Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
      Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierre160 Bekijk bericht

de dochter van mijn beste vreind
        Lief en spontaan meisje. Een gebrek aan poseerervaring is niet steeds een nadeel. Van een snapshot kan je soms nog een echt portret maken en met een beetje correctie wordt dit al veel beter.

Om de foto nog beter te krijgen: achtergrond nog meer onscherpte geven (is nu wat onrustig) en de vertikale lijnen loodrecht trekken (nu een beetje zwalpend).

En laat je vooral niet ontmoedigen door enkelen die zich hier een goddelijke status aanmeten. De hoofdzaak is plezier in je hobby hebben.

Leon

Edit mod: Bedankt eindelijk iemand die weer gewoon commentaar geeft.
        Wim[ mod]
        Last edited by Wim1960; 11 november 2007, 20:05.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

niet de perfektie maakt deel uit van fotografie wel het plezier dat je ervan beleefd
          wat niet wil zeggen dat iedereen wel eens de foto wil maken die perfekt is

Comment

aquarius reakties op een mods ingreep doe je per pm.
            Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio
              Dat histogram, is dat die equalizer op je camera? Raar ding dat, ik wist niet dat je daar naartoe moest kijken om te zien of je belichting goed was.

Over de foto. pierre weet ondertussen wel wat er beter kan aan de foto.
              Een histogram wordt o.a. gebruikt om in één oogopslag te kunnen zien of de contrastomvang van een opgenomen beeld correct is en of er sprake is van opvallende onder- of overbelichting. Als je bijvoorbeeld het histogram van deze foto bekijkt, zal je merken dat de curve links niet tot aan de verticale as reikt. Er zijn dus - om het simpel uit te drukken - 'donkere partijen te kort'. Dat zie je in dit geval ook dadelijk in de foto zelf - er is nergens diep zwart -, maar soms is het moeilijker vast te stellen, zeker als je beelden op de monitor van je camera beoordeelt. Dan brengt het histogram uitkomst. Hopelijk heb ik je hier wat mee verder geholpen. Succes!

Comment

Mag ik deze "onwaardige" discussie eventjes weer wat waardigheid geven...

Deze foto moet enkel een beetje "opgefrist" worden...
                Als topicstarter dit niet kan waarderen, geen nood, ik haal 'em direct weer weg...

Wat de 'onfrisse' discussie over het meisje betreft :
                Wie de schoonheid en het frisse van dit meisje niet ziet, heeft met zijn dwaze kop te lang in de "boekskes" gezeten

Soms kunnen mensen echte "boeren" zijn
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

contrast doe de plaat zeer zeker goed
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

De foto van dit prachtige meisje even gecorrigeerd! Ik wou dat ik kon zeggen dat ik zo'n dochter had. Jammer van de radiator.

Last edited by spoetnik; 12 november 2007, 00:31.
                    Frank
                    Nikon D800
                    www.fotodigiclub.be

Comment

De goede reacties daar gelaten gaat deze discussie steeds weer off topic, helaas voor de TS maar er gaat een slotje op.
                      Canon eos 7D Mijn site

Comment

Working...
                      X