Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zo maar een foto

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zo maar een foto

Uit deze hele discussie trek ik een conclusie, als amateur fotograaf DURF ik gewoon geen foto op deze site plaatsen. Het snobisme of esthetisme van sommige is gewoon angstaanjagend. Alsof alleen perfectie toegelaten is, waarom dan nog discussie ?

Comment

Heb het daarstraks nog elders proberen te expliceren, dit is showcase... geen technische raad nodig... maar wat baat condoom en pil als het meisje niet luisteren wil ?

Soit, over dat meisje haar tanden beginnen is natuurlijk je reinste onzin, shame on you !!!! Ik maak een foto van een dwerg en iemand zegt, hij is wel wat klein Ik post een zelfportret en iemand schrijft dat mijn neus en oren wel wat groot zijn Man, man, man.... of zoals bij onze kinderen hun favo reeks "miserie, miserie, miserie"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
        Nee. Correct zie je in één oogopslag in het histogram. Het is ook een welomschreven criterium in de sensitometrie.
        Je blaast wel hoog van de toren. Gezien je de term sensitometrie aanhaalt mag ik je vriendelijk verzoeken mij de notie "belichting" nader te omschrijven in de termen die de sensitometrie eigen zijn.
        Gelieve mij tevens uit te leggen wat je verstaat onder gevoeligheidspunt, gamma, contrastindex, D-max, D-min, sluier, en nog dergelijke meer, gezien een perfecte definitie van de belichting zonder deze elementen niet mogelijk is op desitometrische normen.
        Ik krijg de indruk dat je mss een cursus densitometrie gevolgd hebt maar ik vraag me af of je die wel geassimileerd hebt. Ik wacht op je technische densitometrische uitleg. Mss kan je die illustreren aan de hand van enkele van je persoonlijke opnamen die geen copyright meer dragen, of met doodgewone opnamen van je omgeving bv.

Henri
        lidnummer: BD0435BE

Comment

Wat zijn weer aangenaam tegen elkaar... Ik vraag me af waarom het nodig is om de topicstarter op deze manier de grond in te boren.

Ik heb de foto even in PS bekeken en zoals Madmax al aanhaalde, mist deze foto contrast. Door in de curven het zwartpunt te verleggen krijg je al een heel ander resultaat.

Of de foto thuishoort in showcase of beter in discussie zou staan laat ik in het midden.

Dat het geen topfoto is zien we allemaal, maar om het op deze manier over te brengen ???

Just my 2 cts.
          BD0808BE

Comment

Sorry hoor, maar laat ons de foto beoordelen en niet het gebit of de kleding van een model.
            Dit is geen studiofoto waar alles tot in de perfectie wordt voorbereid.
            Deze foto is waarschijnlijk ergens aan tafel genomen tijdens een etentje.
            Ik zou ze ook niet platgeflitst noemen maar eerder " ingeflitst "

Comment

Ik vind deze foto ook maar niets, maar wou toch even zeggen dat het niet nodig is om iemand de grond in te boren.

Comment

Sorry hoor, maar laat ons de foto beoordelen en niet het gebit of de kleding van een model.
                Dit is geen studiofoto waar alles tot in de perfectie wordt voorbereid.
                Deze foto is waarschijnlijk ergens aan tafel genomen tijdens een etentje.
                Ik zou ze ook niet platgeflitst noemen maar eerder " ingeflitst "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Je blaast wel hoog van de toren. Gezien je de term sensitometrie aanhaalt mag ik je vriendelijk verzoeken mij de notie "belichting" nader te omschrijven in de termen die de sensitometrie eigen zijn.
                  Gelieve mij tevens uit te leggen wat je verstaat onder gevoeligheidspunt, gamma, contrastindex, D-max, D-min, sluier, en nog dergelijke meer, gezien een perfecte definitie van de belichting zonder deze elementen niet mogelijk is op desitometrische normen.
                  Ik krijg de indruk dat je mss een cursus densitometrie gevolgd hebt maar ik vraag me af of je die wel geassimileerd hebt. Ik wacht op je technische densitometrische uitleg. Mss kan je die illustreren aan de hand van enkele van je persoonlijke opnamen die geen copyright meer dragen, of met doodgewone opnamen van je omgeving bv.

Henri
                  .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Je blaast wel hoog van de toren. Gezien je de term sensitometrie aanhaalt mag ik je vriendelijk verzoeken mij de notie "belichting" nader te omschrijven in de termen die de sensitometrie eigen zijn. Gelieve mij tevens uit te leggen wat je verstaat onder gevoeligheidspunt, gamma, contrastindex, D-max, D-min, sluier, en nog dergelijke meer, gezien een perfecte definitie van de belichting zonder deze elementen niet mogelijk is op desitometrische normen.
                    Ik krijg de indruk dat je mss een cursus densitometrie gevolgd hebt maar ik vraag me af of je die wel geassimileerd hebt. Ik wacht op je technische densitometrische uitleg. Mss kan je die illustreren aan de hand van enkele van je persoonlijke opnamen die geen copyright meer dragen, of met doodgewone opnamen van je omgeving bv. Henri
                    "RECHT ZO DIE GAAT, HENRI !!"

Wat de foto betreft schaar ik mij achter de mensen die voor reden vatbaar zijn en nog een greintje respect hebben voor hun naasten.
                    Last edited by Jos Vanhengel; 11 november 2007, 01:28.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Canonist heeft gelijk. Artistiek is deze foto niets waard, enkel een plaatsje in een fotoalbum.

- Om een foto voor een groot publiek interessant te zijn, moet je alles vergeten wat die foto voor jou betekent maw: of dat nu een dochter is van een goeie vriend of niet, dat doet eigenlijk niet veel ter zake. We moeten gegrepen worden door de schoonheid, beeldopbouw of verhaal in een plaat, en dat vind ik hier niet. Vandaar "banaal" zoals Canonist het wat cru stelt.

- platflitsen: klopt ook, heel het gezicht heeft dezelfde belichting, wat onnatuurlijk aandoet.

my 2c
                      http://shelter.narfum.org

Comment

Wat de foto betreft: Dit is zeker niet de beste, maar iedereen is hier om te leren en dit is een begin. De foto bevat een aantal technische fouten, met zo'n meisje en zo'n locatie kan je nu eenmaal een stuk creatiever omspringen, zet de rationele kant van het kopje uit en laat je maar gaan. Blijven fotograferen en laat je niet van de kaart brengen door zij die menen op een wolk te zweven waar alle modellen voldoen aan de door de maatschappij opgelegde schoonheidsidealen, alle amateur fotografen gebruik maken van professioneel materiaal en geen ruimte is voor trail and error. Wees gerust, ze zullen snel van hun wolkje donderen.
                        Last edited by Franciskine; 11 november 2007, 15:27. Reden: quote fotobis verwijderd
                        http://frederikherregods.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johnny1 Bekijk bericht
                          ik vrees dat canonist het nu een beetje moeilijk gaat krijgen....
                          tja als je zulke onzin uitkraamt op een plaats als deze , dan mag je je aan een hoop weerwerk verwachten he...
                          al eens goe gekeken wat een klasse hier soms ten toon gespreid wordt...
                          ik zou maar opletten met zulke opmerkingen.....
                          Heb ik ooit ergens beweerd dat hier geen klasse wordt getoond? Integendeel, ik heb al diverse malen gepost dat er pareltjes te bekijken vallen op dit forum. Maar wie niet inziet dat dit beeld weinig creatieve en fotografische kwaliteiten heeft, en dat het bovendien overbelicht en te zacht is, is ofwel van slechte wil ofwel onkundig. Om dat vast te stellen heb je niet eens een histogram of een gammacurve nodig. Eén bik op de monitor volstaat. Ik hoop maar dat de TS met de opmerkingen zijn voordeel doet, en verder ga ik er mijn kostbare tijd niet insteken. Te veel lange tenen... en dat is nooit productief. Tussen haakjes, o.a. voor de johnny's: ik heb geen cursus sensitometrie gevolgd, maar er één geschreven. Vol onzin, dat spreekt vanzelf! Bye!

Comment

Wanneer grijpt hier eigenlijk eens een moderator in????
                            dit spelletje heeft lang genoeg geduurd...
                            En verder heb ik over deze hele heisa niks te zeggen...
                            *www.InPuT79.be*
                            Canon eos 60D// Tokina 12-24mm f4, Canon EF 17-40mm f4L, Canon 50mm f1.8 mkI, Canon EF 70-200mm f2.8 L USM, Canon 85mm f1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hotchpot Bekijk bericht
                              Wanneer grijpt hier eigenlijk eens een moderator in????
                              dit spelletje heeft lang genoeg geduurd...
                              En verder heb ik over deze hele heisa niks te zeggen...
                              Amen!

Comment

goed plan, jammer voor de TS dat zo'n vaart moest lopen.
                                http://frederikherregods.be

Comment

Working...
                                X