Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
zo maar een foto
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: zo maar een foto
Neenee, niet zomaar een foto. Een plat geflitste, overbelichte, slecht gecadreerde, te zachte en banale foto van dertien in een dozijn. En dan nog met een rommelige achtergrond. Schattig kiekje voor het familiealbum van uw beste vriend, dat wel.Last edited by Canonist; 9 november 2007, 22:11.
-
...............................................sli k.................................................
Ben het met mijn voorganger eens hoor.
Ik kan het niet laten om te zeggen ( en dat is mij al eerder opgevallen) Dat meisje heeft een gebit waar de tanden niet recht staan...dit stoort mij enorm aan de foto..ik blijf er naar kijken.
Wel vind ik dat ze hele mooie ogen heeft...
maar de foto kan mij niet bekoren...sorry.
Vind dit toch iets voor discussie....en niet showcase.Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...
Comment
-
@ knofje, iets begrijp ik niet zo goed, je vindt het maar niks en toch blijf je ernaar kijken, persoonlijk vind ik de foto ook niet van de beste om het zacht te zeggen, hij hoort zeker niet in de showcase maar dat kind kan er ook niet aan doen dat haar tanden niet perfect staan, je toont hier met je commentaar zeer weinig respect voor zowel model als fotograaf.
Om toch on topic te blijven zou ik de fotograaf aan raden om zulk een foto in een ander forumonderdeel te plaatsen.Eric Van Aerschot BD0730BE
Comment
-
Ik blijf naar het gebit kijken....zeg ik toch.. het stoort...als dat al n iet meer mag..en het heeft geen **** te maken met het niet respecteren van fotograaf en zijn model....
pffffffffffff je moet hier wel op letten als je comment gaat plaatsen....met een beetje geluk valt half BD over je heen.Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk berichtNeenee, niet zomaar een foto. Een plat geflitste, overbelichte, slecht gecadreerde, te zachte en banale foto van dertien in een dozijn. En dan nog met een rommelige achtergrond. Schattig kiekje voor het familiealbum van uw beste vriend, dat wel.gegroet, Ludo
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odul Reilouc Bekijk berichtOké, wellicht heb je wel voor een deel gelijk, maar zo cru zou ik het nu toch ook niet stellen, het is een mooi kiekje van een lief meisje, en het past inderdaad beter in het familiealbum, maar ik heb er hier toch al andere gezien van mindere kwaliteit die een respectvol antwoord verdienden en kregen. Maar goed, als dat je mening is en jij bent een 'recht-voor-de-raap'-persoon, dan respecteer ik ook jouw mening. Groeten, odul
Comment
-
Naast alle dingen die Canonist onverbloemd opsomde is de foto scherp en zit de scherptediepte wel goed.
En er is altijd nog... photoshop om ietwat aan te passen...Last edited by FestinaLente; 9 november 2007, 23:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk berichtDit is een fotoforum, niet? Mooi kiekje? Laten we serieus blijven.EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
https://sites.google.com/view/pdh65/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk berichtNeenee, niet zomaar een foto. Een plat geflitste, overbelichte, slecht gecadreerde, te zachte en banale foto van dertien in een dozijn. En dan nog met een rommelige achtergrond. Schattig kiekje voor het familiealbum van uw beste vriend, dat wel.
Dat er wat haar buiten beeld valt moet kunnen : dus waar "slecht gecadreerd" op slaat, weet ik niet. Ik behoor niet tot de groep mensen die nood hebben aan simpele regeltjes zonder uitzonderingen.
"Platgeflitst en overbelicht" lijken mij eveneens onterechte kritiek. Het is eerder een voorbeeld van goed gedoseerd flitsen bij tegenlicht. Het gezicht blijft voldoende contrasteren met de achtergrond.
Verder vind ik dat het meisje een mooie, spontane en open blik heeft. Veel modellen kijken m.i. te hautain of anderszins gemaakt, maar dat wordt blijkbaar algemeen gewaardeerd.Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk berichtHet is inderdaad een fotoforum maar is het een fotoforum waar mensen een foto mogen en kunnen plaatsen om te leren of is het een fotoforum waar je alleen maar mag posten als je de kneepjes al onder de knie hebt?
Trouwens... een foto kraken is altijd makkelijk, maar erbij zeggen hoe het dan wel moet en wat er precies verkeerd gebeurd is, DAT wordt al veel moeilijker, hoewel er hier redelijk wat mensen zijn die dit perfect kunnen (en sommigen dit ook doen).
Comment
-
Platgeflits wil ik zeker niet zeggen, maar ik mis wel wat contrast in de plaat.
Meiske heeft een vriendelijke uitstralingGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Een kiekje voor den album !
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk berichtHet is inderdaad een fotoforum maar is het een fotoforum waar mensen een foto mogen en kunnen plaatsen om te leren of is het een fotoforum waar je alleen maar mag posten als je de kneepjes al onder de knie hebt?
Natuurlijk moét je hier posten om te leren, daarom vermeld ik ook wat er schort aan deze foto zodat de maker daar de volgende keer kan op letten. Maar even natuurlijk kan je toch de moeite opbrengen om eens na te denken of een foto hier wel hoort. Een minimumverwachting die je hier als kijker mag koesteren is toch dat de foto correct belicht is, neen? Iedere camera doet het op de stand 'automatisch' al beter. In dit beeld is nergens zwart te bespeuren, dus is het zeker overbelicht. Ik zou iets dat al aan één van de simpelste basisregeltjes niet voldoet, hier niet plaatsen. Kwestie van (zelf)respect.
Comment
Comment