Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor eerste stapjes kan dit tellen !
Zelf deed ik nog nooit modelfotografie, maar de scherpte en belichting lijken mij alvast OK.
Qua compo geef ik de voorkeur aan nummer twee.
Nummer drie zou ik liever minder centraal zien staan.
Graag meer van dit
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
ja met tip`s van Mad Max en Frederic dan moeten het wel mooie worden
voorkeur voor nr 1 al ogen ze iet te rood.
grt frank
Was al tevreden dat ze mij op weg wilden helpen maar platen zoals zij die maken vraagt waarschijnlijk héél veel oefening en daar kruipt tijd in...
De belichting had ik niet onder controle omdat die was opgezet in de fotoclub.
Ook daar was wél wat verbetering mogelijk denk ik. Rechts mocht wél een reflectiescherm gestaan hebben, (zie foto 2)
Het was een eerste kennismaking en ik was al tevreden van mijn avond...hier ineens een "knaller" plaatsen zou een mirakel geweest zijn
En...je hebt waarschijlijk gelijk dat ik de kleur nog wat moest aanpassen?
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Was al tevreden dat ze mij op weg wilden helpen maar platen zoals zij die maken vraagt waarschijnlijk héél veel oefening en daar kruipt tijd in...
De belichting had ik niet onder controle omdat die was opgezet in de fotoclub.
Dat had ik gezegd dat het een modelijk nadeel is. De beste platen en de meeste vordering maak je als je zelf met het licht kunt spelen, zelf plaatsen van de flitsers en zo ondervinden wat er exact wijzigt als je die flitser nu eens 1m dichter gaat zetten.
Oefening baart inderdaad kunst.
Kon het zijn dat het gezicht van Irène niet echt gepoederd was...? Komt wat vettig over...
zo... jij bent snel hahaha.
maar ik zie dat de eerste resultaten al heel mooi zijn. Complimenten hoor. Vooral no1 vind ik een knaller.
Natuurlijk zijn er een heleboel dingen die beter zouden kunnen, maar dat is hier totaal nog niet aan de orde.
Belangrijkste is dat je fun hebt gehad.
maar omdat je toch om tips vraagt is de opmerking van Frederic heel terecht. Zorg dat het model een goede foundation op haar gezicht heeft om glimplekken te voorkomen. Ik heb zelf 3 soorten in de studio mocht ik geen MUA kunnen krijgen. Altijd handig als je je buurman of buurmeisje of dochter of zoon wilt schieten. Even poederen scheelt enorm.
No2 de schaduw waar je zelf over viel. Mij stoort het totaal niet omdat ik juist een schaduwliefhebber ben. De eerste stappen van 'beginnenlingen'' in de studio staan bijna garant voor vlak dood schaduwloos licht. Ik vind dat hier totaal niet aan de orde en het licht oogt zalig.
Als ik de plaat genomen zou hebben zou ik zelf de lichtbron iets hoger hebben geplaatst zodat de schaduw in een hoek van 45gr onder haar neus was gekomen. Of miss zo dat er rechts helemaal geen licht was geweest en dat je een witte driehoek onder het oog van het model had gemaakt.
Ik mis wel scherpte in het linkeroog van het model. Indien je met groot diafragma hebt geschoten zou ik dat oog scherp hebben gesteld ipv het achterste. Maar dat zijn kleine dingen.
vind de bewerking zelf prima in orde en zeker niet over de top. Maar bij een closeup in no3 zie je echt alles. dat getuigd van goed gereedschap en een vaste hand
Bouw het poetsen langzaam op, in kleine stapjes en met een minimum aan blur. Ga dat steeds verder met wat je weg wilt hebben of niet.
al met al prima resultaten waar je trots op kunt zijn.
Op naar de volgende sessie!!
Comment