Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij opa in de wei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bij opa in de wei

Zondag is familie dag, nichtjes en neefjes wouden graag model spelen

Ik beschik alleen over een camera en lenzen, geen reflectieschermen, externe flitsers oid, dus ik ben compleet afhankelijk van het weer

jammer dat ie niet helemaal scherp is

Ben nog maar een half jaartje bezig met fotografie, en fotograveer niet zo vaak mensen, enkel mijn familie eigenlijk

Last edited by Daniii; 29 oktober 2007, 15:10.
    Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

Re: Bij opa in de wei

Ik vind de 2 portretfoto's best gelukt. Je witbalans staat wel tikje verkeerd, er zit een beetje grauwe zweem in, vooral de eerste en laatste foto.

ps: Er staat er eentje teveel... max 3 in 1 topic per 24u
    Instagram | The RX1 Files

Comment

Oeps, even een linkje van gemaakt!

over de witbalans, het was nogal bewolkt weer, dus ik had de witbalans op bewolkt staan

Welke had ik beter kunnen pakken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daniii Bekijk bericht
        Welke had ik beter kunnen pakken?
        De eerste... door hem niet te trekken

De tweede vooral vind ik geslaagd.

Comment

beetje een zwak excuus dat je alleen maar een camera en een lens hebt.
          probeer ze beide eens goed te gebruiken om een beter resultaat te behalen.
          je spullen zijn er goed genoeg voor hoor, alleen de instelling van je camera niet.
          van deze drie, vind ik de laatste het meest geslaagd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Misschien als er dan ook tips gegeven worden om het beter te kunnen doen...

Aan zulk soort opmerkingen heb ik niks bouk. Dat je het slecht vind, dat kan. Maar onderbouw het dan ook, dan heb ik er wat meer aan.

erg jammer hoor, dacht van deze site veel te kunnen leren, maar tot nu toe valt het vies tegen.

Comment

Ewel die eerste smaakt naar meer!

Simpel, passende dof en vooral een eerlijke plaat
              www.fotofolio.be

Comment

Aan zulk soort opmerkingen heb ik niks bouk. Dat je het slecht vind, dat kan. Maar onderbouw het dan ook, dan heb ik er wat meer aan.

erg jammer hoor, dacht van deze site veel te kunnen leren, maar tot nu toe valt het vies tegen.
                Je kunt hier ook veel leren (ik kan het weten) Echter zou je dan de plaat in discussie moeten plaatsen ipv showcase. Hoewel hier ook vaak behoorlijk wat tips worden gegeven hoor.

Als het om familieplaten gaat zijn het prima foto''s. Gaat het om portretten zul je iets meer op de details moeten letten.
                No1 heeft veel te veel ruimte in de foto, en werkt de omgeving storend. Standpunt (laag) vind ik wel goed.

No2 jas en rits voor mond. Niet netjes. Ook is een staand portret vaak krachtiger dan een liggend. De hoeveelheid muts voegt niets toe.

No3 is de betere maar vind ik de onscherpte van de oog en mond niet fraai. Kan mooi zijn bij sommige vormen van fotografie, maar niet hier. Dus een kleiner diafragma (groter getal) was hier een optie geweest.

Tip. Als je denkt dat je dichtgenoeg bij staat, doe dan nog wat stappen naar voren

Succes en niet meteen op je tenen getrapt zijn hoor Het zijn een stel mafketels hier bij elkaar op BD en ze zijn soms ook heel gezellig hoor
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

In mijn ogen vond ik het geslaagde plaatjes ( zeker voor mijn niveau ) vandaar dat ik ze dus plaats in de showcase

Danku voor de tips in ieder geval

En ik ben niet snel op mijn teentjes getrapt hoor , alleen met de opmerking ik vind het niks, kan ik niks mee! Onderbouw het dan teminste, dan kan ik ook daadwerkelijk de foto;s proberen te verbeteren

Comment

Variantjes op de bovenste, deze beter? Qua ruimte?

Comment

Veel beter, ook qua kleur, maar nog te veel ruimte boven. Zakken met de cam tot haar of zelfs tot half haar. Niet snijden, dan hou je niets over. Probeer bij portretten de storende elementen uit de plaat weg te laten. En dat is buiten soms best moeilijk. Ook uitkijken dat er geen dingen uit hoofden groeien zoals palen, huizen, balken enz.

Ruimte mag best op de plaat hoor, maar dan moet de plaat ook 1 geheel zijn.
                      Je wilt hier 3 jonge mensen vastleggen en niet de omgeving.

DOF zit hier wel goed. Achtergrond is wazig en dat helpt.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Onderbouwd commentaar kun je verwachten in Fotodiscussie, hier in showcase kun je verwachten dat mensen alleen antwoorden met mooi, lelijk, oid. Dat mag hier wél, in fotodiscussie niet, daar moet je het commentaar onderbouwen.
                        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Working...
                        X