Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ogen

Ik ben een absolute beginner en wou eens iets proberen.

Zelf vind ik ze niet slecht, maar ik wou jullie mening ook eens kennen.

mvg

Bart

CANON EOS 400D, sigma 18-200 IS lens

Re: ogen

voor mij je 2e
    Sony DSLR-A100, DT 18-70 mm F3.5-5.6, Minolta AF 75-300 F4.5-5.6
    www.jeffnuyts.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bpl Bekijk bericht
      Ik ben een absolute beginner en wou eens iets proberen.
      ...eerlijk ?
      Nou reageer ik niet vlug bij portret en/of modellenfoto's, maar deze kunnen me echt niet bekoren. Ik weet ook niet wat je bedoeling van deze platen is omdat je "eens iets wou proberen" schrijf je, maar wat dan ?
      De eerste is wel erg frontaal genomen en een oog is bijna dicht en de tweede is nergens scherp, maar misschien was dat je bedoeling.

Als je weer dergelijke platen hebt en je wil er wat meningen over horen dan kun je ze beter in het onderdeel "discussie"plaatsen daar krijg je denk ik iets meer en gerichter commentaar op je foto's.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bpl Bekijk bericht
        Ze zijn niet slecht, maar goed zijn ze nu ook weer niet. ALs het de bedoeling was om op ogen scherp te stellen, dan ben je geslaagd, maar ik heb liever het hele gezicht op de foto.

Comment

Even uitleg over 'proberen'

Ik wou het effect van enkel ogen (en neus) ipv het volledig gezicht eens zien en bovendien vond ik de foto's in zwart/wit beter.

In de eerste foto vond ik juist de asymmetrie mooi (niet volledig in het midden en 1 oog meer dicht dan de andere). In de tweede wilde ik enkel scherp stellen op het middelste gedeelte (rond de bovenkant van de neus).

Het viel mij wel op dat door het terugbrengen naar 900 pixels en naar minder dan 200 KB de foto's minder scherp worden. Blijkbaar doe ik daar nog iets verkeerd.

In elk geval bedankt voor de commentaren
          Bart

CANON EOS 400D, sigma 18-200 IS lens

Comment

Working...
          X