Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paar portretjes van de bruiloft

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paar portretjes van de bruiloft

Ik heb de bruid en bruidegom een aantal keer gevraagt, of ze het zeker wisten dat ze mij wouden, aangezien ik hier nog geen ervaring mee heb.

En ze wisten het zeker !

Het complete feest met alle tierelantijntjes en in de kerk etc komt pas over 1.5 jaar.

Het heeft in totaal 1.5 uur geduurt, ze wouden de voltrekking op de foto, en wat familie portretjes.

Het dochtertje

Houd er rekening mee dat ik nog niet de ervaring heb van menig BD-er
    Ik fotografeer nu een half jaartje, en heb nog niet spetterend materiaal ( ben ik hard voor aan het sparen )
    Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

Re: Paar portretjes van de bruiloft

Bij de eerste ga je voor mij al volledig de mist in. De achtergrond is te druk en storend, evenals die 2 draden die mooi door het koppel lopen. Of hangen ze aan die draad...?

De tweede is de beste, doch niet bijster origineel. Beetje klassiek.

Bij de derde mis ik contact met het kindje. De foto zelf mist serieus wat scherpte en de uitsnede is wat ongelukkig.

Mvg,

Comment

foto 1 .Lekker rechttoe rechtaan gefotografeerd,met de nadruk op het koppel.
      Beide zien er zeer happy uit,en daarmee is de foto eigenlijk al geslaagd.
      Om het nóg mooier te maken ,gewoon volgende keer uit iets meer verschillende standpunten fotograferen. links,rechts,door de knieén zakken etc. Gewoon snel werken en niet teveel nadenken.

foto 2. Het klassieke bruidsportret,perfect in beeld gebracht.

Aan beide foto's kun je duideljik zien dat ze zich op hun gemak voelen,
      het kan niet anders of het bruidspaar is zeer content met uw reportage.

Proficiat,prima gedaan voor uw eerste keer !
      ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Voor deze reactie van mij zijn er al 2 reactie's gepost, en wel 2 totaal verschillende.
        Frederic geeft in mijn ogen eerlijk maar voor de TS misschien wat hard overkomend commentaar. Maar wél commentaar waar TS wat mee kan met het oog op een volgende shoot.

robert zijn commentaar is voor TS wat vriendelijker en ook hij zal menen wat hij schrijft, maar het is maar de vraag of TS daar verder mee komt.

Als ik dan aan TS mijn mening mag geven, "post eerst eens dergelijk soort foto's in het onderdeel Fotodiscussie", ik hoop dat je wat aan deze commentaren zult hebben maar om je nu het bos in te sturen met "dat zijn geweldige platen" lijkt me wat overdreven.
        Haal er het beste uit en de mening van Robert over de eerste foto (best wel geslaagd) deel ik écht niet, zoals door Frederic al aangegeven: jammer van de storende achtergrond.

Veel succes verder, en dat was "gewoon" mijn mening hoor en je mag er mee doen wat je wil.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

en toch leuk, dat het koppel met de hoofden in de boog zitten van die achtgrond, bij de eerste opname.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dit zijn typische plaatjes waar menig koppel gelukkig mee is, maar waar een doorwinterde fotograaf weinig goeds over kan vertellen.
            Wat ik goed vind : Danii doet zijn best om het koppel en de familie in beeld te brengen, Maar - alleen durft hij weinig expirementeren.
            Wat hij wel durft, is om dit hier te posten.

Wat beter kan :
            de eerste foto, standpunt anders kiezen, en geen storende zaken in beeld brengen, zoals die draden. Eventueel een kleiner diafragma waardoor de achtergrond nog meer vervaagd, maar het nog wel op een stadhuis lijkt.
            De tweede foto : Een klassieker uiteraard, Geen storende schaduwen.
            Maar het koppel kijkt allebei een andere kant op.
            De derde foto : Dit is een mooi portret van een blij kindje, Dat zie je goed.
            Maar de uitsnede is verkeerd.

Mijn raad : spaar voor een lens met groot diafragma 2.8 of kleiner de 24-70 /2.8 zelfs op een crop 1.6 maak je hier mooie fotos mee.
            Oefen nog zeker 1.5 jaar en vraag om op het feest met tiralantijnjes om er als tweede fotograaf te mogen helpen. Veel succes nog

Comment

Working...
            X