Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monthly Business (18+)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Monthly Business (18+)

    Mij stoort het idee helemaal niet. Maar zonder de titel zou de suggestie veel minder aanslaan. Ik heb liever foto's waar het beeld zélf boekdelen spreekt en niet zozeer de uitleg errond, al dan niet doordrenkt met controverse.

    En het lijkt alsof iedereen het één foto vindt, terwijl het duidelijk twee aaneengeplakte foto's zijn. Daarom kan ik je ook geen voldoende geven op compositie.

    Moest het echt één coherent beeld zijn, zou het al veel beter zijn (lees: moelijker om te maken)

    Comment


    • #92
      Re: Monthly Business (18+)

      Ik ben een aantal jaren persfotograaf geweest en toen had ik al regelmatig conflicten met de uitgever omdat ik -bijvoorbeeld - geen beelden wou maken van verhakkelde of verbrande slachtoffers bij ongevallen. Zulke beelden stimuleren de verkoop, net zoals dit beeld het aantal hits stimuleert op dit forum. Het breekt zelfs records. Natuurlijk zijn er voorbeelden van schokkende beelden die een doel dienen, zoals die beroemde oorlogsfoto van het door napalm verbrande Noord-Vietnamese meisje. Maar aangezien dit beeld geen enkel doel dient - buiten het shockeren van de goegemeente dan - past hier alleen maar een welgemeend bah.

      Comment


      • #93
        Re: Monthly Business (18+)

        De weerkaatsing van de flits is alles behalve OK.
        Het perverse van het geheel is niet de foto op zich maar hetgeen je wil bekomen door de titel van +18 te voorzien. Zonder dit lijkt het alsof je een zelfportret maakte nadat je een goede mot op je muil kreeg.
        Ieder zijn ding en het is niet aan mij te oordelen wat er mag of niet mag staan maar uit eigenrespect zou ik nooit zoiets posten.
        Last edited by VerSeg; 28 oktober 2007, 23:17.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #94
          Re: Monthly Business (18+)

          Grappig om al die reacties te lezen
          En dat om de kunstuiting van een fotograaf.
          Ik zag onlangs de foto's van World Press Photo 200... en de gruwelijkheden daar getoond...
          Ieder zijn smaak. Je mag er van houden, of niet.
          Ik mag dit soort fotografie wel. Waarom niet? Maar als ik de foto zelf bekijk vind ik 'm niet zo. Tč bloederig om realistisch te zijn. Dat had veel en veel subtieler gemogen. Dan was het ook niet zo duidelijk dat het geen echt bloed was.
          Het idee is heel erg origineel, de uitvoering vind ik minder. Een HOFje, BoFje of BEFje zit er niet in.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #95
            Re: Monthly Business (18+)

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            ... maar uit eigenrespect zou ik nooit zoiets posten.
            ?????War slaat dit nu op?????

            Comment


            • #96
              Re: Monthly Business (18+)

              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Boodts Bekijk bericht
              ?????War slaat dit nu op?????
              Dit slaat op het zelfde zelfrespect dat een persfotograaf inroept als hij weigert schokkende ongevallenfoto's te laten publiceren. Maar eigenlijk is het nog meer een kwestie van respect voor de toeschouwer.Of een gebrek daaraan, in dit geval.

              Comment


              • #97
                Re: Monthly Business (18+)

                Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                Dit slaat op het zelfde zelfrespect dat een persfotograaf inroept als hij weigert schokkende ongevallenfoto's te laten publiceren. Maar eigenlijk is het nog meer een kwestie van respect voor de toeschouwer.Of een gebrek daaraan, in dit geval.
                Al es gekeken naar artiesten zoals José Manchado, Terry Richardson, Paul Mc Carthy, of filmmakers als de Pang Brothers, Tarantino, Rodriguez...???? Of FABRE??

                Mensen hebben die dingen om effe buiten hun gewone VTM & Natalia-leventje te stappen, anders hebben bovenstaande heren geen succes zoals ze nu hebben.

                Ik hoop voor jezelf dat je als 'concertfotograaf' geen death- of blackmetal moet fotograferen, want dan raad ik je in jouw geval met een gevoelige maag, dat je een 'kotszakje' meebrengt. Nu kan ik je geruststellen dat dat in het Clouseau-paleis, Sportpaleis niet te snel gaat gebeuren (of je kan weer een andere job zoeken)

                Mijn nederige mening,
                Grtz,
                Bart
                Last edited by Bart Boodts; 29 oktober 2007, 10:14. Reden: foutje

                Comment


                • #98
                  Re: Monthly Business (18+)

                  Vind het wel iets speciaals hebben ja!
                  www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

                  Comment


                  • #99
                    Re: Monthly Business (18+)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Boodts Bekijk bericht
                    Al es gekeken naar artiesten zoals José Manchado, Terry Richardson, Paul Mc Carthy, of filmmakers als de Pang Brothers, Tarantino, Rodriguez...???? Of FABRE??

                    Mensen hebben die dingen om effe buiten hun gewone VTM & Natalia-leventje te stappen, anders hebben bovenstaande heren geen succes zoals ze nu hebben.

                    Ik hoop voor jezelf dat je als 'concertfotograaf' geen death- of blackmetal moet fotograferen, want dan raad ik je in jouw geval met een gevoelige maag, dat je een 'kotszakje' meebrengt. Nu kan ik je geruststellen dat dat in het Clouseau-paleis, Sportpaleis niet te snel gaat gebeuren (of je kan weer een andere job zoeken)

                    Mijn nederige mening,
                    Grtz,
                    Bart
                    Als je in je intro om een 'ongezouten mening' vraagt, moet je er ook tegen kunnen dat je die krijgt, schat. En black-metalopdrachten geef ik wel door aan één van mijn collega's, wees gerust. In ieder geval krijg je hierbij mijn nederige en welgemeende excuses, want ik wist natuurlijk niet dat jouw fotografie zich op de eenzame hoogte van Tarantino en co. bevond. Sorry, your highness! Tussen haakjes: fotografie is nooit een job.

                    Comment


                    • Re: Monthly Business (18+)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                      Als je in je intro om een 'ongezouten mening' vraagt, moet je er ook tegen kunnen dat je die krijgt, schat. En black-metalopdrachten geef ik wel door aan één van mijn collega's, wees gerust. In ieder geval krijg je hierbij mijn nederige en welgemeende excuses, want ik wist natuurlijk niet dat jouw fotografie zich op de eenzame hoogte van Tarantino en co. bevond. Sorry, your highness! Tussen haakjes: fotografie is nooit een job.

                      Ik bevind me zéker niet op de hoogte van die jongens, intengendeel, mijlenver daarvan. Ik wou maar zeggen dat er smakelozere dingen zijn en dat het raar is in deze tijd dinegn zoals deze als walgelijk en bah aanzien worden, terwijl slacht-films e.d. alleen maar in de lift zitten.
                      En geloof me, ik kan tegen een ongezouten mening, hoor, ik kan er alleen maar van leren
                      En ja, klopt, fotografie is nooit een job, sorry voor de woordkeuze, dat was fout.

                      Grtz.

                      Comment


                      • Re: Monthly Business (18+)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bart Boodts Bekijk bericht
                        Ik bevind me zéker niet op de hoogte van die jongens, intengendeel, mijlenver daarvan. Ik wou maar zeggen dat er smakelozere dingen zijn en dat het raar is in deze tijd dinegn zoals deze als walgelijk en bah aanzien worden, terwijl slacht-films e.d. alleen maar in de lift zitten.
                        En geloof me, ik kan tegen een ongezouten mening, hoor, ik kan er alleen maar van leren
                        En ja, klopt, fotografie is nooit een job, sorry voor de woordkeuze, dat was fout.

                        Grtz.
                        Het is wel grappig dat we beiden op dit forum zowat de zelfde voorbeelden aanhalen (zie mijn posts onder 'Jilka) om de snel toenemende vervlakking en debilisering te hekelen. Daar zijn we het alvast roerend over eens. Mijn afkeer voor dit ene beeld heeft dus allicht een persoonlijke reden. Welke Tarantino-acteur sprak ook weer de gevleugelde woorden 'real men don't eat pussy'?

                        Oei, net te laat om te gaan kijken bij 'Jilka'. De hele discussie is weggemodereerd...
                        Last edited by Concertfoto; 29 oktober 2007, 11:55.

                        Comment


                        • Re: Monthly Business (18+)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                          Het is wel grappig dat we beiden op dit forum zowat de zelfde voorbeelden aanhalen (zie mijn posts onder 'Jilka) om de snel toenemende vervlakking en debilisering te hekelen. Daar zijn we het alvast roerend over eens. Mijn afkeer voor dit ene beeld heeft dus allicht een persoonlijke reden. Welke Tarantino-acteur sprak ook weer de gevleugelde woorden 'real men don't eat pussy'?

                          Oei, net te laat om te gaan kijken bij 'Jilka'. De hele discussie is weggemodereerd...
                          Heb het gezien, ja.
                          Alleszins, een persoonlijke mening of gevoel, kan ik perfect inkomen, zeker dit Dank je

                          Comment


                          • Re: Monthly Business (18+)

                            ... en het was geen tongkus met een minderjarige .... (LOL, kon het ni laten)

                            Comment


                            • Re: Monthly Business (18+)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Boodts Bekijk bericht
                              ... en het was geen tongkus met een minderjarige .... (LOL, kon het ni laten)
                              Maar die titel is bijna even goed gevonden als hit-maker! Er zitten hier geboren journalisten tussen, blijkbaar.

                              Comment


                              • Re: Monthly Business (18+)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                                Maar die titel is bijna even goed gevonden als hit-maker! Er zitten hier geboren journalisten tussen, blijkbaar.
                                Hoort er wel bij denk ik, je foto moet toch gezien worden, niet?

                                Comment

                                Working...
                                X