Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto plaatsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: foto plaatsen

Goed beste Heren,
    Ik heb eerst alle kritiek en negatief kritiek dan wel over me heen laten gaan, want jullie zijn toch immers prof!
    Toen heb ik voor de alle zekerheid de efxif van deze foto bestudeerd en kom dan tot de conclusie, dat jullie er flink naast zitten!
    In de eerste plaats is bij deze foto geen flitser te pas gekomen, integendeel hij is outdoors genomen met de zon in mijn rug!
    Ten tweede die witte uitgebeten vlekken, slaat nergens op, de foto is prima en volgens de regels, zo uit de camera gekomen.
    Ten derde, ik heb het helemaal niet bewerkt, het is puur natuur!
    En als laatste moet ik concluderen, dat jullie wat portretfoto's betreft een heel andere instelling heb dan ik!
    Mijn mening is dat de meeste portretfoto's vooral die in kleur veel te donker en onscherp zijn. Wil men de kleur en de scherpte correct uitvoeren, dan gebruikt men gewoon een lage iso, in dit geval was het 100.
    Dat de foto voor jullie niet aantrekkelijk of boeiend is, moeten jullie weten!
    En nu wil dit alles niet zeggen, dat ik niet tegen kritiek ken, maar kritiek wind ik prima als die gerechtvaardigd is, maar niet als men denkt dat degene die het gemaakt heeft een beginneling is! In mijn profiel staat dat ik al jaren fotografeer, eerst analoog, toen digitaal. Verder staat er in dat ik mijn foto's als posters verkoopt en in canvas! Verder heb ik verschillende exposities gehad! En een klant koopt echt geen foto met uitgebeten vlekken zoals jullie dat zo fijntjes zeggen!
    En nu niet op de teentjes getrapt zijn, ik heb ook geduld gehad en jullie allen de gelegenheid gegeven om je zegje te zeggen, dus nu ben ik aan de beurt!
    Bujin

Comment

de foto is prima en volgens de regels, zo uit de camera gekomen.

Dan best eens een grondige cleaning van je sensor hoor.........
      Nog succes met de "blur"verkoop!

Comment

Ee3n stomme reactie van iemand die zich senior member noemt, dat wil niet zeggen, dat je gellijk heb em je bommetjes (als een klein kind) doen me niets!
        bujin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
          Goed beste Heren,
          Ik heb eerst alle kritiek en negatief kritiek dan wel over me heen laten gaan, want jullie zijn toch immers prof!
          Toen heb ik voor de alle zekerheid de efxif van deze foto bestudeerd en kom dan tot de conclusie, dat jullie er flink naast zitten!
          In de eerste plaats is bij deze foto geen flitser te pas gekomen, integendeel hij is outdoors genomen met de zon in mijn rug! [Idd geen flits gebruikt]
          Ten tweede die witte uitgebeten vlekken, slaat nergens op, de foto is prima en volgens de regels, zo uit de camera gekomen.
          Ten derde, ik heb het helemaal niet bewerkt, het is puur natuur! [Er zitten verschillende grote blur partijen in je foto anders!]
          En als laatste moet ik concluderen, dat jullie wat portretfoto's betreft een heel andere instelling heb dan ik!
          Mijn mening is dat de meeste portretfoto's vooral die in kleur veel te donker en onscherp zijn. Wil men de kleur en de scherpte correct uitvoeren, dan gebruikt men gewoon een lage iso, in dit geval was het 100. [Volgens EXIF eigenlijk ISO200]
          Dat de foto voor jullie niet aantrekkelijk of boeiend is, moeten jullie weten!
          En nu wil dit alles niet zeggen, dat ik niet tegen kritiek ken, maar kritiek wind ik prima als die gerechtvaardigd is, maar niet als men denkt dat degene die het gemaakt heeft een beginneling is! In mijn profiel staat dat ik al jaren fotografeer, eerst analoog, toen digitaal. Verder staat er in dat ik mijn foto's als posters verkoopt en in canvas! Verder heb ik verschillende exposities gehad! En een klant koopt echt geen foto met uitgebeten vlekken zoals jullie dat zo fijntjes zeggen!
          En nu niet op de teentjes getrapt zijn, ik heb ook geduld gehad en jullie allen de gelegenheid gegeven om je zegje te zeggen, dus nu ben ik aan de beurt!
          Bujin
          Als je de blur partijen even aanpast, is het naar mijn mening een schitterende foto. het ZW staat heel goed en de mooie (glim)lach van het model. Ook ben ik zelf wel voor dit soort krappe portretten (of eigenlijk close-up foto's).
          Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
          Visit my Flickr

Comment

aiaiai, daar gaan we weer.
            Kerel, het is duidelijk dat je hartje te klein is om deel te nemen aan een forum. Ik geloof je best als je al veel bereikt hebt binnen fotografie, maar dat wil nog niet zeggen dat daarvoor elke foto die je maakt goed is.
            Bij deze foto is het gewoon een feit dat er 2 blur plekken opzitten, al ontken je het zelf, het IS zo.
            Dus hou gans die uitleg voor jezelf, al was je helmut newton, dan nog zou men hier zeggen... "beste meneer, er zitten 2 blurvelekken in je foto". Tuurlijk mag jeje verdedigen, daarvoor bestaan forums dan ook, maar wees toch een beetje realistisch
            Veel succes verder in de toekomst! Ben erg benieuwd naar je volgende beeld, hopelijk is het dan wel een knaller waar ik van achterover val!

mvg ZoOb
            Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

Comment

Ee3n stomme reactie van iemand die zich senior member noemt, dat wil niet zeggen, dat je gellijk heb em je bommetjes (als een klein kind) doen me niets!
              bujin
              Sorry, ik noem me niet zelf senior member, dat doet BD wel.....
              Er staat ook een clowntje in mijn tekst: dit wil zeggen "grappig bedoeld"...
              En het bommetje wat ook ter beschikking staat in de lijst, was bedoeld, dat je een knaller van verkoop mag meemaken in de toekomst.
              Vermoedelijk ben je te vroeg op pensioen gegaan.......

Comment

Sorry, maar als men juichend ontdekt, die foto is niet perfect, want we hebben twee blur vlekken waargenomen en vervolgens gaat zitten zeuren over uitgebeten plekken en te scherp gemaakte foto's, dan vind ik dat zielig en vooral als er senior members aan meedoen. Die horen de Junior members juist te steunen en aan te moedigen niet af te breken. Inderdaad ik ben een gepensioneerde oude man, maar mijn hersens zijn nog 200 procent en ik ben niet voor niets gevechtsportleraar. Heb mijn hartkwaal te danken aan het harde werken wat ik voor mijn medemens deed!
                Maar zijn we hier om te chatten of vertelt iemand me nog hoe hij denkt dat die "blur"vlekken erop komen, misschien kan ik dan nog iets leren!
                Bujin

Comment

Beste bujin,

het feit dat u een fotograaf bent (geweest?) die foto's heeft verkocht en exposities heeft gehad en gevechtsportleraar bent maakt niet per definitie uw foto's goed of mooi. Helaas ontgaat u wat enkelen op dit forum niet ontgaat. Waar men spreekt over 2 blur plekken zie ik op mijn scherm zelfs 6 blur plekken.

Nu ben ik slechts hobbyist en ook nog eens "junior" dus ik zal het wel helemaal niet snappen maar ter verduidelijking heb ik de vrijheid genomen om uw foto te ontsieren met wat onhandige gekrabbel met als doel u de vlekken aan te duiden in uw foto die m.i. de foto ontsieren.
                  Voor mij persoonlijk zijn deze vlekken storend en geen toegevoegde waarde maar eerder ontsieren de (6!) vlekken de foto en het model. De oorzaak van deze vlekken is mij niet duidelijk maar dat kunt u als volleerd fotograaf mij wellicht vertellen en leer ik misschien nog iets.......

http://home.versatel.nl/ed.batenburg/IMG_0151zwedit.jpg

Mocht u de ontsiering van uw product u ergeren dan haal ik 'm graag weer voor u weg........ het is slechts bedoeld om mijn kritiek aanschouwelijk te maken.

De groeten,

Ed
                  Last edited by edjeB; 19 oktober 2007, 22:07.
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

In de eerste plaats meneer Markhopper, bedankt voor Uw bericht en ik heb gedaaan wat U voorgedaab heeft. De eerste programma was niet te bereiken, met de tweede programma kreeg ik een verkleinde foto van mijn portret en kan bij het linkeroog, doorlopend naar de wang witte vlekken zien, maar als U goed kijkt zijn deze vlekken gewoon zonnelicht die op haar gezicht scheen en heeft niets met blurvlekken te maken!
                    P[ het domme bricht van meneer Ed ga ik niet in!
                    Bedankt tot zover en kijken of mijn foto van morgen neter ontvangen wordt!
                    Bujin (Prettig weekend)

Comment

Sorry, maar als men juichend ontdekt, die foto is niet perfect, want we hebben twee blur vlekken waargenomen en vervolgens gaat zitten zeuren over uitgebeten plekken en te scherp gemaakte foto's, dan vind ik dat zielig en vooral als er senior members aan meedoen. Die horen de Junior members juist te steunen en aan te moedigen niet af te breken.
                      Bujin
                      Waarom is het zielig als een senior member constateert wat er in zijn/haar ogen niet juist is aan een foto? Het aangeven van min punten van een foto is juist iets voor de TS om te leren. Allemaal alleen maar prachtig/mooi/fantastisch schrijven gaat u al helemaal niet helpen bij een foto die toch wel wat minpunten kent. Ik heb zelf toch regelmatig veel negatiefs gehoord op mijn foto's maar pik dit op als opbouwend en probeer daar mijn voordeel mee te doen. Juist de seniors kunnen mij hierbij, met hun ervaring, juist geweldig helpen.

Maar ik weet uit ervaring dat het niet altijd even leuk is om kritiek te krijgen op een foto waar je zelf wel fier mee bent..... maar dat is nu juist het risico van een forum en daar moet je maar even over heen stappen en een niet te groot ego voor hebben.

Gegroet,

Ed
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Sorry, maar als men juichend ontdekt, die foto is niet perfect, want we hebben twee blur vlekken waargenomen en vervolgens gaat zitten zeuren over uitgebeten plekken en te scherp gemaakte foto's, dan vind ik dat zielig en vooral als er senior members aan meedoen. Die horen de Junior members juist te steunen en aan te moedigen niet af te breken. Inderdaad ik ben een gepensioneerde oude man, maar mijn hersens zijn nog 200 procent en ik ben niet voor niets gevechtsportleraar. Heb mijn hartkwaal te danken aan het harde werken wat ik voor mijn medemens deed!
                        Maar zijn we hier om te chatten of vertelt iemand me nog hoe hij denkt dat die "blur"vlekken erop komen, misschien kan ik dan nog iets leren!
                        Bujin
                        Even mijn mening bij het lezen van dit alles (en het bekijken van de foto).
                        De foto kon beter zijn als je inderdaad die gladde plekken op het gezicht niet zou gehad hebben.
                        Wat je reacties betreft op de verschillende leden hier. Ik vind die ondermaats en je zou van een gevechtsportleraar meer discipline verwacht hebben. Misschien ben je gewoon van als leraar altijd gelijk te krijgen en verwacht je hier net hetzelfde. Het is door het posten van de (weinige) foto's en de kritieken die erop komen dat ik vooruit ga. Niet zo snel als ik wens maar als amateurke neem ik elke input van mijn mede BD-leden alike in graagte aan.

Als je een nieuwe pupil op je training krijgt verbeter je hem dan nooit om zo zijn techniek te verbeteren?

Comment

Bujin, deze hele discussie begint een serieuze lengte te krijgen omwille van jouw replies ipv de foto op zich.
                          Je kan de discussie misschien een wending geven door een linkje naar de originele foto met EXIF.

Comment

Beste Mensen,

Bedankt voor jullie leerzame kritieken en commentaren. Ik heb weer wat geleerd en laten we dit topic hiermee afsluiten, want ik weet nu jullie mening.
                            Laten we gewoon weer een foto plaatsen.

Met vriendelijke groeten,
                            Bujin

Comment

Ook hier 6 vlekken te zien, die volgens mijn beperkte kennis haast enkel het gevolg kunnen zijn van een Photoshop kwast.
                              Het valt vooral op dat als je goed kijkt de vlekken enkel voorkomen waar wat oneffenheden in de huid zitten wat er bij mij op wijst dat de TS geprobeerd heeft deze weg te werken. Verder vind ik deze foto maar zwakjes en had de omzetting naar zwart wit voor mij wat steviger gemogen...
                              StijnDeGrauwe.be

Comment

Ook hier 6x blur en te scherp.
                                Helaas kan er zelfs als senior niets meer van maken dan dat de compo aardig is.
                                http://www.fotohans.eu

Comment

Working...
                                X