Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wel sterk van haar om iets, wat eig. nog taboe is, zo aan de wereld te tonen.
Sterke foto! Het enige wat ik weg zou laten is die zwarte balk in het midden.
portret is mooi, maar de samenhang met de opanme rechts zie ik niet hoor, kan een arm van een iedereen zijn.
grt,bouk.
Bouk, ik weet niet of je een beetje vertouwd ben met psychiatrische problematiek, maar ik vind de foto net alleszeggend én samenhangend hoor.
Als je de portretfoto alleen zou posten dan zou men zeggen wow, knappe foto, mooi model, licht.... Met de arm erbij gaat men nadenken over de foto's, een verhaal zoeken, een reden... Beauty is not only skindeep, en dat is ook de ziel niet.
Geen problemen met de foto (de linkse) maar de rechtse die over de automutulatie zou moeten gaan is een andere zaak. Ik (mijn mening) vind dat dit hier niet thuis hoort, we zijn hier om foto's te bekijken, te bespreken en te beoordelen en niet de problematiek die zich in dit geval aan de foto bevind. Wat niet wegneemt dat ik er respect voor toon om dit op beeld vast te laten leggen, maar deze foto zou dan beter passen op een gespreksavond waar meer van die mensen met dergelijk probleem zitten, maar niet hier op een fotoforum.Overigens mis ik op de linkse foto toch nog wat scherpte hoor.
Geen problemen met de foto (de linkse) maar de rechtse die over de automutulatie zou moeten gaan is een andere zaak. Ik (mijn mening) vind dat dit hier niet thuis hoort, we zijn hier om foto's te bekijken, te bespreken en te beoordelen en niet de problematiek die zich in dit geval aan de foto bevind. Wat niet wegneemt dat ik er respect voor toon om dit op beeld vast te laten leggen, maar deze foto zou dan beter passen op een gespreksavond waar meer van die mensen met dergelijk probleem zitten, maar niet hier op een fotoforum.Overigens mis ik op de linkse foto toch nog wat scherpte hoor.
Soms kun je mooie foto's maken van een onderwerp wat op zich niet mooi hoeft te zijn. Je hebt veel verschillende vormen van fotografie, dit is er 1 van.
Mooi DOF gebruik en de grauwe omzetting, accentueren de sfeer in dit plaatje. Toch moet ik me aansluiten bij de bemerking van bouk dat de link tussen beide foto's een beetje ontbreekt.
@smetje
Er 'moet' toch een bepaalde sfeer zijn in een foto? Zo onderscheid ik toch de top met het triviale..
Welke sfeer, maakt mij niet uit, zolang ze maar indruk maakt.
Ik zou proberen om een foto te maken waarop de arm in samenhang met de gezichtsuitdrukking te zien zijn (één foto), niet door ze apart te tonen naast elkaar.
Nu is het ook wel sterk. Trouwens, chapeau om foto's te maken mét inhoud. Zo zien we er te weinig vind ik.
Kris
Natuurlijk moeten dergelijke foto's kunnen ( hopelijk met toelating van de persoon in kwestie ), passende titel, pakkende foto's . . . maar het is hier inderdaad niet de bedoeling dieper te graven in de problematiek van automutulatie . . . dit is showcase . . . foto's laten zien die je zelf goed vindt . . . gelieve dus de discussie over dit gevoelige onderwerp niet op te starten . . .
Last edited by Franciskine; 14 oktober 2007, 09:41.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Vicky doet in principe enkel fashionfotografie, ze heeft mij aangesproken om eens iets artistiek te doen. Ze vindt zelf dat de puurheid van jezelf 'bloot' te stellen voor de camera kracht geeft aan de foto. En daar zijn we dan, het gaat hier om een foto. Ze heeft de foto zelf op internet gezet op haar profiel van een verwante site, dus ze head er geen problemen mee.
Inderdaad wil ik hier geen therapeutische topic van maken, maar gaat het wel degelijk om de foto. Kijk maar eens naar die italiaanse fotograaf waarvan de naam me ontgaat, die dat anorexia-model heeft gefotografeerd, knappe foto's vind ik dat (ook al wordt hier ook een probleem aangekaart).
Volgens mij geeft die automutulatie een extra sfeer op de foto, want als je er gewone zuivere (of geshopte) arm ernaast zet, mist er een hoop kracht, daarom... puur en zonder Photoshop. Het leven is zoals het is, mensen, en voor eenieder anders.
En nu over de foto, please , want zij heeft er ook geen uitleg voor nodig, ze heeft gewoon mee nagedacht over de foto, thema: confrontatie met jezelf? Mag ik deze foto daarom dan ook 'beauté blessée' noemen? Dit was even een nederige uiteenzetting...
Grtz,
Bart
Comment