Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jonge figuranten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• jonge figuranten

Goudenboomstoet Brugge
    Gezichtsuitdrukkingen vast leggen ...........

Steeds maar blazen naar dat pluimpje...........

Zijn vriend had minder problemen
    Last edited by Franciskine; 8 oktober 2007, 06:40.

Toma Vecos

Re: joge figuranten

Leuke plaatjes, maar sorry "J"... de scherpte is er niet.

Comment

Re: jonge figuranten

Beste " FestinaLente",

Het is juist dat de meeste foto's uit mijn reeks "karakterkopjes " uit de goudenboomstoet wat onscherp zijn .

Iedere foto is genomen met de tele 70/300 omdat ik de toeschouwers uit de foto wenste te houden , en dan sterk gecropt.

Dat mijn reeds gevorderde leeftijd daarbij ook een rol speelt, ondanks het gebruik van een driepoot, kan de pret niet bederven om bij jullie te horen en dank zij de terechte bemerkingen zo betere foto's te leren maken

Bedenkingen zeker niet laten hé

Toma Vecos

Comment

niet scherp,

anders zitten ze wel goed

Comment

Re: jonge figuranten

Oorspronkelijk geplaatst door " J " Bekijk bericht
          Het is juist dat de meeste foto's uit mijn reeks "karakterkopjes " uit de goudenboomstoet wat onscherp zijn .
          Veel foto's nemen en oefenen, proberen uit te vinden waar de fout zit (lens, sluitertijd, toch nog bewegingsonscherpte...), en op het moment dat je ze scherp krijgt... dan vlam je ze hier maar neer.
          Probeer te gaan voor "een foto" i.p.v. voor een crop. In een serieuze crop krijg je nooit de scherpte en het detail van in een full-size plaatje (behalve soms, wanneer je supermateriaal gebruikt).

Bij mij laat de scherpte de laatste weken ook de wensen over, door een overbelasting van mijn spieren, waardoor mijn rechterhand bijna constant trilt. Ik probeer daar rekening mee te houden en een beetje te foefelen, door een nog kleinere sluitertijd (groter diafragma) en het gebruik van statief en de VR op mijn lens.

Comment

Wens u een spoedig herstel....

Een tijd geleden schouder en arm gebroken aan de rechterzijde ( mijn Leonbergertje van 52 kg. heeft een beetje geholpen in het oversteken van de baan ) nog z'on 4 maand revalidatie.
            Maar zal met uw voorstel rekening houden........

Toma Vecos

Comment

laatste een mooie, (normaal) zou scherp mooier zijn, maar hier vind ik het niet eens zo erg, heeft juist wel weer wat.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X