Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poolparty: Helena

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: poolparty: Helena

Mensen mensen mensen.... waar moet dit heen.

Als dit het gemiddelde niveau van reacties moet zijn voor de toekomst, ben ik hier snel uitgekeken.
    Waar GAAT dit over???

Zijn we nu ineens allemaal de beste fotograaf van BD? .......FF spieken... nee.. laat maar.

Tjonge jonge jonge. DIt is echt diplomatie van het niveau dertig graden onder nul.

Okay.. de foto's zijn niet showcasewaardig... maar moet dat nu echt op deze manier?
    Sorry... hier zakt mijn broek echt vierkant van af.
    Last edited by MadMax; 8 oktober 2007, 01:39.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

verdomme zeg, heb ik hier iemand wat misdaan ofzo?
      kom zeg...
      ik heb zo hard de indruk dat als de eerste reactie op een post goed is, de rest ook goed is, en als de eerste slecht is, de rest dat ook is. waarom is dat zo? heeft iedereen schrik om een andere mening te hebben dan de eerste reactie? want dan zou je je wel eens kunnen vergissen ofzo?
      Last edited by Birkie; 8 oktober 2007, 01:57.
      Nikon D80 - 70mm sigma + 18-200 nikkor | Foto

Comment

MadMax

Mensen mensen mensen.... waar moet dit heen.

Als dit het gemiddelde niveau van reacties moet zijn voor de toekomst, ben ik hier snel uitgekeken.
        Waar GAAT dit over???

Zijn we nu ineens allemaal de beste fotograaf van BD? .......FF spieken... nee.. laat maar.

Tjonge jonge jonge. DIt is echt diplomatie van het niveau dertig graden onder nul.

Okay.. de foto's zijn niet showcasewaardig... maar moet dat nu echt op deze manier?
        Sorry... hier zakt mijn broek echt vierkant van af.
        'k ga helemaal met je mee,wat een commentaar zeg
        Vele zijn vergeten hoe dat ze zelf begonnen zijn.
        'k heb vandaag ook weer eens en foto geplaatst,ik denk dat het ook de laatste is.
        Grt,
        Hexagon

Comment

Birkie heeft vooral nood aan opbouwende kritiek. Alle begin is moeilijk. Ikzelf MOET nog beginnen in de digitale fotogr. (hopelijk november) na "een gat van ca 10 jaar" nadat ik gestopt was met analoge foto's.

Birkie, jouw foto's worden veel beter als je met je model rond het zwembad loopt, of een goed plek in de tuin kiest, er verscheidene en verschillende foto's maakt en ze nadien zelf (en/of met je model) analyseert. Met je toestel spelen, experimenteren om het tel leren kennen. En ook met je model "spelen" dan ga je zo merken wat fotografisch kan en minder kan. Eigenlijk kan alles, als jijzelf het maar mooi vindt. Fotografie is immers een smeltkroes van technische en kunstzinnige aspecten. En kunst is subjectief.

Vooral veel kijken en je ziet zo andere (in dezelfde tuin) locaties die beter zijn en die ja nadien meer plezier en moed zullen geven deze fantastische hobby verder te zetten.

Zeker verder doen en niet "bij de cocktail" blijven zitten, en posten (misschien ander forum), en goede en negatieve meningen opnieuw analyseren. en blijven rondkijken -altijd-, zelfs zonder camera, op zoek naar inspiratie, licht, sfeer, onderwerpen, etc...

Ik hoop je nog te zien bij BD, blijf entousiast.

Veel plezier met je hobby & C.U. around
          Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Kalmpjes Birkie. Ieder begin is moeilijk en je maakt hier dan ook heel wat fouten. Wat ik wel apprecieer is dat je er durft voor uit te komen.
            Een extra opmerking is dat iedereen hier in "showcase" hoogwaardige fotografie verwacht. Om een diepere analyse te bekomen van je werk kan je beter posten in "Fotodiscusie". maar daar is dan ook maar 1 foto toegelaten.
            Persoonlijk vind ik dit wel een handicap gezien de poster slechts op een beperkte wijze kan beoordeeld worden.
            Laten we daarom terugkeren naar je drie postings en enkele gebreken van naderbij bekijken:
            - een zeer voornaam aspect bij portret is je model zorgvuldig bestuderen; iedereen heeft een assymetrisch gezicht en beide helften zijn dikwijls diametraal tegenover mekaar. Dit geldt niet enkel voor het physisch aspect maar ook voor de onderliggende uitstraling. Je model is hier zeer typiek: haar linkerzijde (fotos 2 en 3) is harmonisch, zacht, speels, vriendelijk, jeugdig, kortom zeer vrouwelijk. Haar rechter zijde (foto 1) evenwel is meer kordaat, doordacht, serieus, diepgaand, ietwat gevaarlijk, (hier broedt etwat).
            Bij het in beeld brengen is het dus zaak de beste (lees typische) kant naar de lens toe te houden. Fouten i.v.hiermee zijn legio en worden dikwijls zelfs door geroutineerde fotografen gemaakt.
            - een andere fout is dat je opnamen maakt in volle zon en zonder invullicht (flits of scherm) zodat je enorme contrasten maakt en de hoge lichten volledig uitbrandt. Extra fout is het model zicht te laten verbergen achter een enorme zonnebril (bewijs dat de felle zon ook voor haar niet zo wenselijk was).
            - de frontale belichting is hier ook uit den boze. Een verlicht hoofd geeft de indruk groter (lees dikker en breder) te worden op de helft die naar de camera gekeerd is. Om een elegantere look te creëren met zeer veel modelé is het best de belichting te laten vallen op de hoofdhelft die van de camera weggekeerd is en de schaduw te laten vallen op de voorzijde die wel naar de camera gekeerd is. Hierbij kan je een drietal typische modelées opwekken:
            a. kleine licht-driehoek onder het oog
            b. grote licht-driehoek onder het oog met uitbreiding naar onderkaak
            c. kleine neusschaduw in een hoek van 45° neerwaarts en beslist niet reikend tot de lippen.
            Experimenteer met deze 3 belichtingen door bv binnen, in een niet al te heldere kamer, een lichtbron te verplaatsen in een halve cirkel voor het model en op een kleine hoogte boven het hoofd maar neerschijnend in een hoek van 45°.

Ik ga het hierbij houden hoewel nog heelwat te zeggen valt over andere aspecten. Maar laat ik dat over aan anderen die je beslist op de goede weg kunnen helpen.

Ik hoop Birkie dat je er wat aan hebt en geef je een gouden raad: leer van je vergissingen en je wordt beslist een prima fotograaf.
            Succes.

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Proficiat Henri,

zo ken ik je weer

doorgaan Birkie, de meest negatieve reacties wegdenken en het welgemeend

commentaar ter harte nemen, en ook ik leer hier nog wat bij

grtz
              D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
              Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
              en ewa flitsspeelgoed

Comment

Ik ga akkoord met MadMax en Hexagon, de reactie van velen is beschamend. Ik vraag me af hoevelen het lef zouden hebben om dit rechtstreeks tot die persoon te zeggen, ipv veilig achter het toetsenbord!

In elk geval, Showcase is een plaats waar je foto's post waar je ZELF tevreden over bent dacht ik. Dus als Birkie tevreden is met die foto's dan heeft hij het recht die hier te posten. Akkoord, het wordt snel duidelijk dat deze foto's misschien onder het niveau van Showcase liggen, maar dat is nog steeds geen reden om iemand tot op de grond af te kraken.

Je kan dit op een vriendelijke manier duidelijk maken dat er nog werk aan de winkel is. Er is blijkbaar ook nog veel werk aan de sociale vaardigheden van velen...
                Instagram | The RX1 Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JP Bekijk bericht
                  Proficiat Henri,
                  zo ken ik je weer
                  doorgaan Birkie, de meest negatieve reacties wegdenken en het welgemeend
                  commentaar ter harte nemen, en ook ik leer hier nog wat bij
                  grtz
                  Mooie woorden en ook mijn mening in deze.
                  Birkie, haal het goede uit deze comments en alles gaat je lukken hoor.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

@Henri

Kom even wat vaker langs hier en daar Schitterende uitleg.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

wat een voddemanne hier toch rondlopen
                      vergeten dat ze zelf begonnen zijn.. volwassen noemt met dat
                      voor alle duidelijkheid, het gaat niet over de mense met opbouwende kritiek..
                      @topicstarter
                      Je compo bij 1mocht wat groter, en de kleuren wat meer gesatureerd
                      Groetjes

Comment

/Off topic
                        Iemand heeft mij eens gezegd dat bepaalde fora de voetbalkantines zjin van het internet. Ik vond dat schitterend verwoord

/On topic
                        Toen ik de fotos zag was mijn eerste reactie ook van : oeioei
                        En dan lees ik reacties en krijg een hele mooie uitleg van kodachrome, waar zelfs ik nog iets aan heb. Ik ben niet zo een theoreticus als het op beeldvorming aankomt, en werk liever vanuit mijn buik, maar toch leerzaam.
                        natwork.be

Comment

Working...
                        X