Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poolparty: Helena

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• poolparty: Helena

eerste reeks foto's van een poolparty die ik in de zomer gaf.
    1.

2.

3.

meer foto's van dit overigens zeer mooie model kan je hier vinden.
    Er zullen nog poolparty foto's volgen, van andere modellen die ik toen fotografeerde.
    Nikon D80 - 70mm sigma + 18-200 nikkor | Foto

Re: poolparty: Helena

Neen, dit is het niet, op geen enkel gebied.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
      Neen, dit is het niet, op geen enkel gebied.
      Jammer genoeg volledig mee eens. Het is niet omdat het een mooi model is dat de foto's ook mooi zijn.
      Frank
      Nikon D800
      www.fotodigiclub.be

Comment

Inspirerende start-serie om haar een beetje warm te maken voor de glamourshoot die u straks van haar gaat maken.
        ...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spoetnik Bekijk bericht
          Jammer genoeg volledig mee eens. Het is niet omdat het een mooi model is dat de foto's ook mooi zijn.
          kan je dat even motiveren? wat doe ik dan beter anders? kwestie van de volgende keer daarop te letten?

Comment

Dit zijn (naar mijn mening) louter snapshots zonder artistieke of creatieve input. Waarschijnlijk leuk om in familiekring te bekijken, maar niet echt boeiend om met onbekenden te delen.
            Jammer maar:
            Het licht zit niet goed.
            De scherpte evenmin.
            Geen aandacht voor kleur.
            Geen compositie.
            Wat wil je er mee zeggen?
            Dit zijn dan ook je actiepunten voor de volgende reeksen. Veel oefenen en eerst in fotodiscussie zetten voor je in showcase terecht kunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Birkie Bekijk bericht
              kan je dat even motiveren? wat doe ik dan beter anders? kwestie van de volgende keer daarop te letten?
              Helaas, maar hoe het ook gebracht wordt, de voorgangers hebben het bij het rechte eind. Waar op te letten en hoe het beter te doen is een lang verhaal, want er zitten vrij veel zaken in je foto die beter kunnen.

Maar om je niet in het ongewisse te laten, begin eens hiermee:

http://super.nova.org/DPR/Perception/

Je zal zien dat je in 2 van je foto's serieus zondigt tegen het hier aangehaalde principe; je hebt namelijk in 1 en 2 (vooral 2 dan) geen COI. In nr 3 heb je dat wel, maar het is niet mooi gebracht: té groot contrast tussen de lichte en donkere partijen, té drukke en afleidende achtergrond, en wat het geheel van alledrie de foto's aangaat: geen scherpte daar waar het scherp moet zijn.

Volg eens een paar weken het gros van de beelden die op dit forum de revue passeert. Na een tijdje ga je doorhebben wat een foto nu juist aantrekkelijk maakt.

Véél succes gewenst
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

De compo's van 1 en 3 kunnen nog. Gemis aan scherpte bij de drie foto's, vooral 1 en 3, te weinig contrast, storende elementen op de achtergrond bij 2 en 3.

Comment

Dit is toch weer bagger 1e klas !!!! (zie eerder vermelde redenen)

Ik denk dat het tijd wordt, dat er nog een showcase-topic wordt aangemaakt.
                  En noem hem dan de Recycle Bin !

Horen de laatste tijd heel wat foto's thuis
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

mooie waarneming ...

Comment

aan de poster hierboven (danielsl dus)... als je de pagina gaat bekijken met jouw laatste reakties, zit daar niet 1 positieve bij... om van opbouwend nog maar te zwijgen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Birkie Bekijk bericht
                        aan de poster hierboven (danielsl dus)... als je de pagina gaat bekijken met jouw laatste reakties, zit daar niet 1 positieve bij... om van opbouwend nog maar te zwijgen...

klopt, ik reageer de laatste tijd alleen maar op slechte foto's, omdat het aanbod hiervan zo groot is

En ik geef alleen negatief commentaar op de foto en nooit op de poster , dus het is nooit persoonlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                          klopt, ik reageer de laatste tijd alleen maar op slechte foto's
                          Correctie... op foto's die jij slecht vind .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Correctie... op foto's die jij slecht vind .
                            dat bedoel ik

Comment

Het getuigt toch van moed en doorzettingsvermogen om deze middelmatige vakantiekiekjes te posten.
                              Compositie, onderwerp en technische uitvoering allemaal zwaar onder het gemiddelde. Je weet dus van te voren dat je wordt afgezeken en je belooft tegelijkertijd dat je desondanks zult doorgaan met nog meer narigheid!
                              Misschien heb je ook zangtalent, doe mee aan IDOLS, de vrouwen liggen straks aan je voeten...
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

Comment

Working...
                              X