Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
als de papa de kunstenaar is, dan moet toch niemand het over luguber hebben ???
dan zie je gewoon de tederheid niet...
Inderdaad, vleugels, grote of kleine, associeer ik niet met tederheid.
Vleugels op een kind associeer ik met het katholieke begrip "engel" en een kind dat een engel wordt is dood. Het bijkomend gegeven van prematuriteit, dat soms levensbedreigend is, vermeerdert nog het onaangename gevoel. Dat is mijn beleving van deze foto en die wens ik op een forum als dit mede te delen.
Dat nogal wat andere mensen die associatie niet maken en eerder positief reageren op de vleugeltjes stoort mij niet, integendeel. Maar het stoort mij wel als mensen met een ander gevoel bij deze foto pretenderen dat hun gevoel het "enige juiste" is en alles wat daarvan afwijkt veroordelen.
Inderdaad, vleugels, grote of kleine, associeer ik niet met tederheid.
Vleugels op een kind associeer ik met het katholieke begrip "engel" en een kind dat een engel wordt is dood. Het bijkomend gegeven van prematuriteit, dat soms levensbedreigend is, vermeerdert nog het onaangename gevoel. Dat is mijn beleving van deze foto en die wens ik op een forum als dit mede te delen.
Dat nogal wat andere mensen die associatie niet maken en eerder positief reageren op de vleugeltjes stoort mij niet, integendeel. Maar het stoort mij wel als mensen met een ander gevoel bij deze foto pretenderen dat hun gevoel het "enige juiste" is en alles wat daarvan afwijkt veroordelen.
Prima verwoord. En waarom dan geen vleugeltjes van een lieflijker beestje, zoals vlinder, lieve-heers-beestje, libel, ... De vlieg is beslist niet de meest hygiënische keuze. Ooit de film "The Fly" gezien.
Hoop voor kind en familie dat dit geen vorm van toekomst tarten is.
Comment