Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mais beklimmen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mais beklimmen...

Re: Mais beklimmen...

Prachtig!!!
    FF Photography.be

Mijn Flickr account ...

Comment

knap uitgevoerd!
      mooie foto!

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

De pose klopt wel, maar de dof niet. Je ziet dat het erop geplakt is.

Comment

Ik vind hem toch
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            De pose klopt wel, maar de dof niet. Je ziet dat het erop geplakt is.
            Is het dat we dat anders niet doorhebben?
            Daar zal de dof niet meer veel aan kunnen veranderen, helaas.

Creatief idee!
            Imagination is intelligence having fun.
            Piep!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eefke Bekijk bericht
              Is het dat we dat anders niet doorhebben?
              Daar zal de dof niet meer veel aan kunnen veranderen, helaas.
              Laten we dan vanaf nu bij elke beeldmanipulatie vooral zorgen dat iedereen het door heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Laten we dan vanaf nu bij elke beeldmanipulatie vooral zorgen dat iedereen het door heeft.

Neeje, maar gelet op de mate van beeldmanipulatie is dat hier niet echt weg te steken, wel?

En bij foto's waar de beeldmanipulatie niet zo opvallend is, kon je comment trouwens een hele nuttige tip geweest zijn.

Dus, voor alle zekerheid: ik vond (en vind) je eerste reactie grappig (zie de ), ik wou je in de verste verten niet belachelijk maken, maak je geen zorgen. Dus, laten we TS zijn topic niet onnodig vervuilen met volstrekt overbodige lange tenen-discussies.
                Imagination is intelligence having fun.
                Piep!

Comment

de foto? ... knap staaltje vakmanschap!
                  Wat ik niet snap (heb ook even naar je profiel en webstek gekeken) is dat iemand zoveel talent(en) en productiviteit aan de dag kan leggen.

Hoor ik in de reclamespots niet dat aan 200 km per uur leven een zware overtreding is?
                  "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Ik maak mij ook geen zorgen .

Ik zeg alleen als je realistisch wil zijn in de fotografische zin, dan moet je dit naar alles doortrekken. Deze foto valt uiteraard onder een genre dat we fantasy kunnen noemen, maar er is wel voor gezorgd dat de pose van het model perfect klopt met de omgeving en dat ze als het ware deze reuzeplant beklimt.
                    De ambitie is er dus om deze compositie 'realistisch' te laten overkomen, net zoals effecten in vb lord of the rings.

Om dit 'realistisch' genoeg te maken, moet alles kloppen. De belichting zou kunnen, maar de DOF klopt absoluut niet.

En omdat we van de TS al een paar mooie staaltjes hebben gezien, ben ik ook wat strenger.

Comment

Wat ik me steeds afvraag bij deze fairy tales, hoe je de afwerking zoals schaduwen en belichtingen in orde krijgt?
                      Kan je me misschien een goede tutorials tonen om zoiets te doen met photoshop?
                      Ik ga zaterdag nl een fotoshoot doen met MagicP om een affiche te maken voor een goochelshow dat MagicP gaat geven. Op deze affiche zal hij in het klein tussen een pak kaarten staat ...
                      Het moest leuk zijn moesten we er iets moois van kunnen maken .
                      We verwachten nu wel niet het zelfde niveau als u haalt hoor .
                      Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthCake Bekijk bericht
                        Wat ik me steeds afvraag bij deze fairy tales, hoe je de afwerking zoals schaduwen en belichtingen in orde krijgt?
                        Kan je me misschien een goede tutorials tonen om zoiets te doen met photoshop?
                        Ik ga zaterdag nl een fotoshoot doen met MagicP om een affiche te maken voor een goochelshow dat MagicP gaat geven. Op deze affiche zal hij in het klein tussen een pak kaarten staat ...
                        Het moest leuk zijn moesten we er iets moois van kunnen maken .
                        We verwachten nu wel niet het zelfde niveau als u haalt hoor .
                        Beroepsgeheim ...nee ..maar ik kan je wel enkele tips geven, het is eigelijk redelijk eenvoudig hoor. Ik fotografeer eerst het decor. Ik hou rekening met van waar het licht op moment van opname vandaan komt. Als het model gefotografeerd moet wordendan zorg ik dat ze poseerd in de poze die ik wil dat ze in de decor inneemt rekening houdend met de juiste lichtinval... en ja hoor, voor deze poze heb ik men model in een boom laten klimmen om de belichting zo realtistisch mogelijk te laten overkomen. Het moest donkerder zijn aan haar armen en gezicht omwille van deze planten die over haar hangen... het zijn allemaal details die toch niet onopgemerkt mogen blijven... vind ik . En wat de dofheid betreft, wel daar kan ik wel inkomen, ik doe men best om beter en betere beelden te maken, dus ik weet nu dat volgende keer ook daar rekening mee zal gehouden worden

Comment

Bedankt voor de tips, vind het wel knap hoe de positie van de handen en voeten altijd kloppen. Gelukig gaat dat bij ons niet zo nodig zijn. Waar ik nog het meeste schrik voor heb is het deftig uitknippen van het model (bij ons ikke dus) zodat je geen stukken mist of rafelige randjes ziet.
                          We zijn wel van plan om de foto te trekken met een egale achtergrond dus dat maakt het al wat makkelijker dan een hele boom weg te knippen en dan een beetje de randjes kleine blur geven. Hopelijk word het wat.
                          Ik heb trouwens met veel plezier naar je site gekeken, die fairy tale reeks .
                          Canon 40D + Sigma 150mm F/2.8 Macro

Comment

Sterke reeks in de trend van Rankin's werk onder dezelfde noemer.

Deze vind ik wel de minste van de reeks omdat ik de achtergrond niet zo duidelijk vindt en het al eerder aangehaalde feit dat het model er duidelijk is ingeplakt waardoor het "realisme" verloren gaat.

Er is ook iets met de sjaal.

Waarschijnlijk waaide hij "in" de foto waardoor hij ter hoogte van het lichaam van het model kwam en niet meer ter hoogte van haar arm (die ook onscherp is). Dit draagt bij aan het "geplakt" gevoel. Tenzij hij ook apart is gefotografeerd?

Kritiek van de zijlijn natuurlijk. (Zou het zelf niet kunnen )

Groetjes
                            Jeroen

Comment

en ik was visitor 500 op je site!!!

mooi, meer ga ik niet zeggen
                              Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Working...
                              X