Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Faces of poverty (voor gevoelige kijkers)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Faces of poverty (voor gevoelige kijkers)

Fotografie van de bovenste plank, zoals altijd bij jou eigenlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
      Poverty is m.i. meer dan alleen armoede, poverty omvat volgens mij dat je nauwelijks kleding, onderdak, drinkwater etc. hebt.
      Ik vind het net goed dat het er niet vingerdik op ligt. Armoede kent vele gezichten en als je goed kijkt... de kinderen hebben misschien maar één shirt en één broek en het huis is alleen maar een paar muren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
        De composities van de eerste twee foto's vind ik erg goed. Het ondersteunt op bijzondere wijze de doelstelling van deze opnamen. Mijn complimenten.

Een discussie over het feit of de geportretteerde kinderen het al of niet 'goed' hebben, hoort mijns inziens op dit forum niet plaats. De kennis op fotografisch die op dit forum in hoge mate aanwezig is, kan volgens mij ingezet worden om de kwaliteit van deze opnamen te optimaliseren. Pendragon heeft bij deze opnamen een doel geformuleerd. Laten we hem met onze fotografische kennis helpen.
        Klopt, in dit geval gaat het om de titel van de reportage en die heeft wel degelijk iets met fotografie te maken. Maar voldoende gezegd hierover en fotografische tips kan ik aan Pendragon niet geven, hij wel aan mij.
        Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          zoals steeds, pendragon, foto's die raken!
          mm
          Inderdaad, mooi in beeld gebracht en MM bedankt voor de link.
          Vooral die derde, de vertwijfelde blik in de ogen en dat ventje met een spel kaarten. Wat zijn we toch rijk, nee, verwend.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Prachtplaten en ze stralen wel degelijk armoede uit voor mij.
            Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
            Mijn foto's
            Mijn blogje

Comment

gewoon 3 heel mooie

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert.
                Foto 2en 3 vind ik de mooiste vanwege de littekens op de kinderen hun hoofdjes,jammer dat hun kleding nog zo gaaf is. Armoede levert ons de meest prachtige platen op. 'k zou zelf best wel eens 1 weekje naar Mali willen om dat schouwspel eens mooi op foto vast te leggen.
                (off-topic) Voor zulke lijkepikkersreaktie was ik gisteren al meteen bang.

mvg

Comment

Sprekende foto's.
                  Prachtig van kwaliteit!

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robert.
                    Foto 2en 3 vind ik de mooiste vanwege de littekens op de kinderen hun hoofdjes,jammer dat hun kleding nog zo gaaf is. Armoede levert ons de meest prachtige platen op. 'k zou zelf best wel eens 1 weekje naar Mali willen om dat schouwspel eens mooi op foto vast te leggen.

@ starengine.
                    Een weekje Mali zal mij veel fascinerende kinderportretten opleveren..Enkele daarvan wil ik dan als monochrome print op canvas drukken,en boven mn nieuwe lederen lits jumeaux hangen...mooi uitgelicht met design verlichting.

.
                    Ik vrees voor je fantastische kinderportretten als je met deze ingesteldheid naar Mali vertrekt. Je kunt in Afrika (deze platen zijn in Gambia gemaakt) alleen dit soort platen maken als je het vertrouwen krijgt van de mensen en als je fotografeert met respect. En dat vraagt tijd en inzet.
                    Eigenlijk is dit niets anders dan wat er gebeurt met modellenfotografie. Je ziet zo aan modellenfoto's welke fotograaf bezig was met respect voor zijn modellen. Velen willen een mooie vrouw portretteren, de -naar mijn bescheiden mening - sterke modellenfotografen laten hun model schitteren.

Ik mocht het begin dit jaar ter plaatse vaststellen dat een aantal mensen die eens mee zouden gaan om Afrikaantjes te helpen en ze te fotograferen er gewoon niet toe kwamen. Sommigen konden de confrontatie met onderontwikkeling en armoede niet aan en stopten zich 2 weken weg in een hotel. Anderen wilden van op afstand fotograferen met een dikke tele. Als je denkt dat mensen dat niet doorhebben in zo'n kleine gemeenschappen dan heb je het mis. Als blanke val je zo verschrikkelijk op dat er altijd mensen zijn die je in de gaten hebben.

Nog ter info en dit in de rand.
                    De kleding die de kinderen dragen hebben wij meegebracht. Afdankertjes uit Europa. Voor velen worden dit de enige kleren waarmee ze het volgende jaar mee rondlopen. Vanuit nieuwe lederen lits jumeaux gezien zal dit wel gave kledij zijn. Of heeft de nieuwe design verlichting daar iets mee te maken?

Ik heb van die mooie portretten hangen in mijn huis en op kantoor. Daar krijg ik veel reacties op en dat is het moment waarop ik probeer om mensen warm te krijgen voor ons kleine ontwikkelingsproject. Dat is wat ik beloofd heb aan die mensen en dat is wat ik doe. Ik vermijd om dit soort topics te gebruiken om fondsen te werven. Maar als je wil bijdragen dan kan je mij een PM sturen.

O ja Robert. Nog dit. Elke geportretteerde (en dat zijn er een pak) heeft van mij ook een 20x30 afdruk gekregen van zijn/haar foto. Dat kan omdat ik niet in mijn zetel blijf zitten eenmaal mijn foto's binnen zijn. Ik reis terug om er voor te zorgen dat die mensen niet in hun armoede blijven zitten.
                    Last edited by pendragon; 30 september 2007, 10:42.
                    Meer foto's op mijn website

Comment

"Pendragon" klasse - wat staat voor "boodschap" - "kadrage" - "kleur" - "..." van de bovenste plank...
                      natwork.be

Comment

Als je geinteresseerd bent, wil ik wel een handje helpen bij het design van de website van uw project.
                        Het design kan wel beter en ik denk dat het zou helpen om de boodschap over te brengen en mensen over de schreef te trekken.
                        Geef maar een seintje als je geinteresseerd bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Als je geinteresseerd bent, wil ik wel een handje helpen bij het design van de website van uw project. Het design kan wel beter en ik denk dat het zou helpen om de boodschap over te brengen en mensen over de schreef te trekken.
                          Geef maar een seintje als je geintereseerd bent.
                          Dank je.
                          Ik geef het door aan de mensen die daar mee bezig zijn. Ze kunnen idd wat hulp gebruiken.

Ik heb de site niet gemaakt. En heb jammer genoeg de tijd niet om er iets beters van te maken. Het aanbod is in dank aanvaard. Alle beetjes helpen!
                          Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                            Ik vrees voor je fantastische kinderportretten als je met deze ingesteldheid naar Mali vertrekt. Je kunt in Afrika (deze platen zijn in Gambia gemaakt) alleen dit soort platen maken als je het vertrouwen krijgt van de mensen en als je fotografeert met respect. En dat vraagt tijd en inzet.
                            Eigenlijk is dit niets anders dan wat er gebeurt met modellenfotografie. Je ziet zo aan modellenfoto's welke fotograaf bezig was met respect voor zijn modellen. Velen willen een mooie vrouw portretteren, de -naar mijn bescheiden mening - sterke modellenfotografen laten hun model schitteren.

Ik mocht het begin dit jaar ter plaatse vaststellen dat een aantal mensen die eens mee zouden gaan om Afrikaantjes te helpen en ze te fotograferen er gewoon niet toe kwamen. Sommigen konden de confrontatie met onderontwikkeling en armoede niet aan en stopten zich 2 weken weg in een hotel. Anderen wilden van op afstand fotograferen met een dikke tele. Als je denkt dat mensen dat niet doorhebben in zo'n kleine gemeenschappen dan heb je het mis. Als blanke val je zo verschrikkelijk op dat er altijd mensen zijn die je in de gaten hebben.

Nog ter info en dit in de rand.
                            De kleding die de kinderen dragen hebben wij meegebracht. Afdankertjes uit Europa. Voor velen worden dit de enige kleren waarmee ze het volgende jaar mee rondlopen. Vanuit nieuwe lederen lits jumeaux gezien zal dit wel gave kledij zijn. Of heeft de nieuwe design verlichting daar iets mee te maken?

Ik heb van die mooie portretten hangen in mijn huis en op kantoor. Daar krijg ik veel reacties op en dat is het moment waarop ik probeer om mensen warm te krijgen voor ons kleine ontwikkelingsproject. Dat is wat ik beloofd heb aan die mensen en dat is wat ik doe. Ik vermijd om dit soort topics te gebruiken om fondsen te werven. Maar als je wil bijdragen dan kan je mij een PM sturen.

O ja Robert. Nog dit. Elke geportretteerde (en dat zijn er een pak) heeft van mij ook een 20x30 afdruk gekregen van zijn/haar foto. Dat kan omdat ik niet in mijn zetel blijf zitten eenmaal mijn foto's binnen zijn. Ik reis terug om er voor te zorgen dat die mensen niet in hun armoede blijven zitten.
                            Pendragon, respect man, duizendmaal respect voor de wijze waarop je op zoiets reageerd.
                            mvg,
                            Ludo V.

Comment

Zeer krachtige beelden die heel veel emotie oproepen.
                              Ook wat mij betreft: zeer veel respect, zeker als ik het verhaal achter je beelden lees

Greetz
                              Aster
                              When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

Comment

Ja idd Dit zijn heeeeel aangrijpende beelden!!! ... Kblijf er stilletjes bij

Comment

Working...
                                X