Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wachten op de schimmel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wachten op de schimmel...


    ...met haar toekomstige wederhelft in het zadel.


    De bruid in preparatie:



    Last edited by Kult; 27 september 2007, 22:16.

  • #2
    Re: Wachten op de schimmel...

    wachten op de schimmel ?? is ze aan 't bederven?

    Technisch zijn de foto's behoorlijk "af" Of ze ook zo flaterend zijn?
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Wachten op de schimmel...

      wachten op de schimmel ?? is ze aan 't bederven?

      Technisch zijn de foto's behoorlijk "af" Of ze ook zo flaterend zijn voor het model?
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Wachten op de schimmel...

        Vind je dit zelf SC-waardig? Is maar een vraagje hoor...

        Comment


        • #5
          Re: Wachten op de schimmel...

          Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
          Vind je dit zelf SC-waardig? Is maar een vraagje hoor...
          eerste nog, wel maar de tweede niet vind ik.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Wachten op de schimmel...

            Lap, ze zijn zich weer aant 't moeien met dingen waar ze zich niet mee moeten moeien... De topicstarter beslist waar hij deze foto's plaatst. Als hij geen discussie wil, zet hij ze hier. Waar moet hij ze anders zetten ?

            Eerste vind ik een hele mooie profielfoto. Scherp, lekkere DOF, en mooie omzetting. Bij de tweede mocht er bovenaan nog een stukje af van mij. Ook hier mooie omzetting.

            PS - In verband met uw titel... Ik had echt een Sinterklaasfoto verwacht.

            Comment


            • #7
              Re: Wachten op de schimmel...

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Lap, ze zijn zich weer aant 't moeien met dingen waar ze zich niet mee moeten moeien... De topicstarter beslist waar hij deze foto's plaatst. Als hij geen discussie wil, zet hij ze hier. Waar moet hij ze anders zetten ?
              Goed punt

              De eerste is een hele mooie. Prachtige blik in haar ogen, prima compositie. Het zou wel een foto zijn waarbij ik een lichte gaussian blur over de huid zou trekken. Rimpels etc mag je wel zien, maar iets verzachten zal de foto een fijner uiterlijk geven.

              De tweede vind ik niets. Te laag standpunt, en het moment is niet het mooist. Als het haar gedaan wordt, moet je eigenlijk schieten als het al zowat in model zit. het gaat om het idee 'haar doen' en niet om het hele proces vast te leggen - denk ik.

              De titel is wel een hele vreemde... Zeg dan paard in plaats van schimmel.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Wachten op de schimmel...

                Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze foto's origineel zwaar onderbelicht waren en daarna sterk opgetrokken en omgezet naar z/w om er nog iets van te maken. Deze indruk krijg ik gezien het pattroon in de ruis en ook de zwarte vlek in het gezicht van de eerste foto. Klopt mijn gok?

                Qua compositie is de eerste goed, de tweede is echter ondermaats.

                Comment


                • #9
                  Re: Wachten op de schimmel...

                  Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze foto's origineel zwaar onderbelicht waren en daarna sterk opgetrokken en omgezet naar z/w om er nog iets van te maken. Deze indruk krijg ik gezien het pattroon in de ruis en ook de zwarte vlek in het gezicht van de eerste foto. Klopt mijn gok?
                  Niet echt, aan de levels is nagenoeg niets aangepast. Wel zijn de foto's in hoge iso genomen. De omzetting naar zwart wit en een lichte contrastverhoging heeft de korrel blijkbaar nog wat versterkt.

                  En uiteraard m'n excuses voor de titel...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wachten op de schimmel...

                    Perfecte reportagefotografie. waarbij het zwart-wit bijdraagt aan de versterking van sfeer. Goed gebruik gemaakt van het aanwezige licht en bewust diafragma gebruiken.
                    Over de compo's:
                    foto 1: goed in al zijn eenvoud.
                    foto 2: prachtig door het repeterend karakter van handen, aangezicht, handen en gezicht.
                    Voor dit soort "aanwezig licht" fotografie mag er gerust korrel zijn. Al vind ik het hier wel minimaal met de korrel/ruis
                    De vraag of dit SC-waardig is: daar beslist de TS over, maar als ik dan toch mijn mening nog mag geven. Zeker en vast SC waardig.

                    Comment

                    Working...
                    X