Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

    Persoonlijk vind ik het moeilijk een partij kiezen die hier ontstaat !
    Natuurlijk heb je respect voor de modellen en kritiek geven mag maar wel op gepaste manier .
    Aan de andere kant kun je reactie verwachten als er uitdagend geposeerd wordt.
    als je de titel gebruikt “niet voor gevoelige kijkers is bedoeld”.
    Je gebruikt een kerk, biechtstoel enz. + een model dat niet alledaags zo in de kerk zit .
    dan schop je eigenlijk tegen een groep die daar moeite mee kan hebben.
    Dat weet je , daarom maak je ook deze foto omdat ie niet alledaags is

    En als dan iemand een opmerking maakt over hoe die iets ziet\beoordeeld.
    Dan vind ik het ook niet gepast om hard de kerk uit te lopen en de deur dicht te smijten en dicht te houden.
    Pers. In kwestie heeft ook zijn excuus aangeboden, (was zo ook niet bedoeld).

    Hoop dat die deur toch weer opengaat en dat we weer van je foto`s kunnen genieten
    En de kennis die jij op dit forum hebt geleerd ook aan ons doorgeeft.

    Het mes snijd soms aan twee kanten !


    Grt frank

    Comment


    • #62
      Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

      de beste stuurlui staan aan wal zo zegt het spreekwoord...

      als je foto's zo mooi zijn als het begeleidend filmpje "The making of..", is het wel jammer dat de foto's weggehaald zijn..maar ik kan je reactie wel begrijpen...

      zet je erover heen, en keep shooting!!..mvg!
      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

      http://pallenhoven.be

      Comment


      • #63
        Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

        Lieven & Marijke, jullie weten beiden dat onze hobby niet van de gemakkelijkste is en dat er véél meer bij komt kijken dan je op het eerste zicht zou vermoeden. Wat echter nog veel moeilijker is, gefundeerde commentaar geven op een beeld van iemand anders, en het zijn niet aleen de BD's die der problemen me hebben. Daarom zou ik me van héél deze niks aantrekken en gewoon je ding blijven doen, en er samen plezier in hebben.
        Ik schreef reeds meerdere malen op dit forum " werk alleen voor jezelf " en aan de ander begrijp dat het een voorrecht is dat je beelden van iemand anders kan en mag bekijken.

        Dat BD niet meer is wat het vroeger was zullen de anciens onder ons zeker bevestigen, het kan niet anders want het worden er teveel en het niveau daalt in evenredigheid met het stijgende ledenaantal.

        Hoe dikwijls is er niet gezegd " een elitair groepje " wel laat het zo zijn en blijven, en verlaat ons niet maar blijf bij The Happy Few

        Ik besluit hier met welgemeende symphatie
        en mijn vriendelijke groeten voor jullie beiden

        Jeff Ceuppens
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #64
          Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

          ....
          Dat BD niet meer is wat het vroeger was zullen de anciens onder ons zeker bevestigen, het kan niet anders want het worden er teveel en het niveau daalt in evenredigheid met het stijgende ledenaantal.

          ...

          Jeff Ceuppens
          Als ik zulke dingen lees, dan denk ik steeds aan mijn grootouders ... "vroeger..da was pas ne goeie tijd".
          Jongens jongens toch ... wat een larie.

          Grtz,
          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

          Comment


          • #65
            Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

            Er zijn nu eenmaal mensen met een gebrek aan tact en respect!
            Jammer, maar helaas...
            Er is nog steeds een verschil tussen kritiek geven op een foto en kritiek geven over het uiterlijk van een persoon.

            Je zegt toch ook niet tegen iemand die je op straat tegenkomt:
            "Mooi hemd, maar jammer dat een lelijke vent zoals jij het draagt..."

            Complimenten voor Lieven en Marijke voor de mooie foto's die ze samen maken! Smaken verschillen, maar Marijke vind ik een prachtig model.
            Mvg Tim

            Comment


            • #66
              Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

              Beste mensen, hoe is het toch mogelijk al die oeverloze kritiek op elkaar.
              Fotografie is een fijne hobby en Belgium Digital een mooi initiatief. Laat ons toch genieten van mekaars werk en ja, smaken verschillen, maar niemand is verplicht om te blijven kijken naar een foto die hem/haar niets zegt.
              Lieven en Marijke, doe verder en wat jullie zelf goed vinden is het belangrijkste.

              Groeten
              Jean-Pierre
              ___________________________________
              JeanP BDO742BE Nikon D700 en D3X+ Nikkor en Sigma lenzen.

              Comment


              • #67
                Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                De TS voelt zich gekwetst en terecht. Maar niemand, behalve frankyboy, merkt op dat lieven lens met die twee foto's de christenen op BD diep kwetst.
                En die groep zwijgt ...
                Een tip: publiceer zo'n foto ook eens met een islam-symbool.
                m.v.g.

                Comment


                • #68
                  Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                  Honni Soit Qui Mal Y Pense!
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment


                  • #69
                    Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                    Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
                    De TS voelt zich gekwetst en terecht. Maar niemand, behalve frankyboy, merkt op dat lieven lens met die twee foto's de christenen op BD diep kwetst.
                    En die groep zwijgt ...
                    Een tip: publiceer zo'n foto ook eens met een islam-symbool.
                    m.v.g.
                    Het hoeft ook geen maatschappelijke discussie te worden.
                    Lieven Lens fotografeert wat hij wil, hoe hij wil. Post wat hij wil, waar hij wil.
                    Op BD gaan we voor reacties op foto's niet op de modellen.

                    We hebben nog steeds geen verplichting om commentaar te geven.
                    En zwijgen is beter dan kwetsen.
                    Last edited by lut; 29 september 2007, 10:23.

                    Comment


                    • #70
                      Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                      Kritieken zijn dikwijls niet ter zake. Persoonlijke kritiek op modellen is voor mij "not done".
                      Toch is het leuk als je ziet dat vele honderden of duizenden je foto's zien. Je hebt een platform. Ik vind ook veel mooie foto's hier maar heb niet altijd veel zin om iets te schrijven.
                      Je krijgt soms een vertekend beeld: als er een paar minder prettige opmerkingen staan, kan het zijn dat toch mss 90% je werk wel prima vind. De zwijgende massa.
                      Besef dat je abosluut geen kenner hoeft te zijn om een foto te beoordelen. Het is te persoonlijk.
                      Een greep uit comments die ik eens gekregen heb:
                      -- toen ik mijn compilatie voorstelde als een "concept" (wat het ook is): opmerkingen in de stijl van "dikke nek" omdat ik dus dat woord gebruikte
                      -- mijn horizon stond niet recht (heb die opzettelijk schuin geplaatst): "koop een meetlat" of zoiets, enzo.
                      -- toen ik beleefd uitlegde hoe ik dit maakte en waarom kreeg ik een alles doodmakende sneer: "een domme kun je iets leren, een koppige niets"...je moet maar durven.
                      Probleem is dat sommige mensen hier standaarden uitzetten hoe iets moet gemaakt worden. Ze zijn vastgeroest in wat regeltjes.
                      Voor mij kan zelfs een onscherpe foto en dat meen ik.
                      De meerwaarde van dit forum ligt in het feit dat veel mensen je willen helpen en dat is fantastisch. En duizenden zien je foto's.
                      Bekijk het positief dit is echt een geweldig forum en volgens mij een van de beste die ik ken ondanks soms negatieve voorvalletjes.
                      Last edited by axat; 29 september 2007, 13:32.
                      http://www.stich.be

                      Comment


                      • #71
                        Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Hoe dikwijls is er niet gezegd " een elitair groepje " wel laat het zo zijn en blijven, en verlaat ons niet maar blijf bij The Happy FewJeff Ceuppens
                        Los van de hele "discussie" die in mijn ogen veel weg heeft van het verhaal van de mug en de olifant, is deze uiting wel niet erg bemoedigend voor de nieuwe hobbyisten-fotografie die dit forum bezoeken of gaan bezoeken.

                        Het opdelen van een groep in 'elitair' en 'newbie' is hoe dan ook niet erg bevorderlijk voor de sfeer en dan is het niet verwonderlijk dat je gaat zeuren over 'die goeie ouwe tijd'.

                        Comment


                        • #72
                          Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                          Het heeft nog lang geduurd voor een iemand met levensbeschouwelijke argumenten kwam om deze foto's te gaan beoordelen. Hoe ver zitten we nog van censuur?

                          Dit is een fotografieforum en, met alle respect voor ieders levensbeschouwing, het gaat hier over foto's. Als iedereen die een creatief produkt post rekening moet houden met al die verschillende religieuze en/of maatschappelijke gevoeligheden dan wordt dit wel een heel plat en leeg forum waar inhoudelijke armoe troef wordt.

                          De TS zegt duidelijk in zijn titel dat zijn werk niet voor gevoelige kijkers is bedoeld. Het is niet aan mij om te oordelen of andermans gevoeligheden terecht zijn of niet. Maar kan je er niet tegen ... kijk er dan niet naar!

                          Persoonlijk vond ik de foto's absoluut niet chockerend. Maar ook niet echt boeiend. Jammer dat ze weg zijn Lieven, maar ik begrijp het.

                          Het enige echte chockerende in dit verhaal, en bij uitbreiding in deze rubriek, is de wijze waarop sommigen modellen zitten te beoordelen als een brok vlees. En opnieuw die neiging naar censuur.

                          Tegenover deze vaststellingen is een konijntje in een biechtstoel kattenpis.
                          Meer foto's op mijn website

                          Comment


                          • #73
                            Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                            Oorspronkelijk geplaatst door derich Bekijk bericht
                            Maar niemand, behalve frankyboy, merkt op dat lieven lens met die twee foto's de christenen op BD diep kwetst.
                            Een tip: publiceer zo'n foto ook eens met een islam-symbool.
                            Dat was idd ook mijn eerste gedachte bij de foto's. Ze moeten dan maar hun ogen direct dicht doen en blind de backspace knop zoeken
                            Mij stoort (stoorde) het in ieder geval niet.

                            alles hangt daar
                            Mja, dat is nu eenmaal zo dat na een tijdje (zelfs zonder bijkomende factoren, je weet wel..) alles begint door te hangen leve de zwaartekracht. Daarom is het niet minder mooi hé en daarom bestaat er lingerie. Gelukkig heb ik de foto's nog mogen aanschouwen!
                            Bedankt.

                            Het is ook wel zo dat je onbewust iemand kan kwetsen, excuses achteraf zijn dan wel wenselijk vind ik.

                            Mvg
                            Gert
                            "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                            Comment


                            • #74
                              Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Je zegt toch ook niet tegen iemand die je op straat tegenkomt:
                              "Mooi hemd, maar jammer dat een lelijke vent zoals jij het draagt..."
                              Dat heb ik nooit gezegd.Het was eerder: ' Mooi model, maar ajmmer dat een
                              lelijk hemd/Bh zoals jij het draagt ' Haar karakter en uitstraling beviel me wel,
                              jammer dat iedreen het anders draait..

                              Verder,
                              Ik vind dat6 het hier vriendtjespoiltiek gespeeld wordt.Ik post hier wel
                              een week;maar volg jullie wel langer.Ik hoorde vroegr dingen als:haar benen
                              zien er niet uit, haar kont heeft haar beste tijd gehad,Haar onderbroek
                              is ongepast(model nikki) Of erger nog de foto die door studio Catherine
                              werd gepost.NIEMAND die daar wat over zei.

                              Bovendien,
                              Vind ik dat ik niet een professional moet zijn om een foto te beoordelen.
                              Als er een film op de bioscoop uitkomt is het de publiek die de mooie en de
                              lelijke van een film beoordeelt en niet de spielbergjes van de industrie.

                              lieven lens,Ik vind het heel jammer dat je zomaar weggaat om een
                              reactie die niet eens negetief bedoelt was.Ik geef slechts mijn mening.

                              Regards,

                              Comment


                              • #75
                                Re: De jacht op .... ( niet voor gevoelige kijkers )

                                Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
                                Los van de hele "discussie" die in mijn ogen veel weg heeft van het verhaal van de mug en de olifant, is deze uiting wel niet erg bemoedigend voor de nieuwe hobbyisten-fotografie die dit forum bezoeken of gaan bezoeken.

                                Het opdelen van een groep in 'elitair' en 'newbie' is hoe dan ook niet erg bevorderlijk voor de sfeer en dan is het niet verwonderlijk dat je gaat zeuren over 'die goeie ouwe tijd'.

                                Ten eerste ben ik niet aan het zeuren, maar stel gewoon vast !
                                Ten tweede is het opdelen van een groep mischien niet bevordelijk
                                of bemoedigend voor Newbie's, toch is onderaan een geschikte plaats
                                om te starten !

                                MVG, Jeff
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                                Comment

                                Working...
                                X