Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trouwkleed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouwkleed





    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Trouwkleed

    Ik vind de eerste de mooiste.. Mooi belicht en daar is de lucht ook het mooist.
    Grtzz, Jan
    ---
    Ceci n'est pas un site web

    Comment


    • #3
      Re: Trouwkleed

      Door de (kunstmatige) lucht wordt de indruk versterkt dat het hier om plak en knip werk gaat, wat zeker niet het geval is .
      Lieven, je had (naar mijn inzicht) de oranje kleur (maar in een lichtere tint)moeten laten doorlopen tot in de voorgrond.
      Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal, Jij maakt tenminste deze foto's.

      Comment


      • #4
        Re: Trouwkleed

        Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
        Door de (kunstmatige) lucht wordt de indruk versterkt dat het hier om plak en knip werk gaat, wat zeker niet het geval is .
        Lieven, je had (naar mijn inzicht) de oranje kleur (maar in een lichtere tint)moeten laten doorlopen tot in de voorgrond.
        Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal, Jij maakt tenminste deze foto's.

        Ik versta wat je wil zeggen...
        Maar die lucht is zoals hij was. Om eerlijk te zijn was dit enige van de dingen in de foto die waar ik niks aan te zeggen had.
        Ik bedoel het model kon ik aansturen. Mijn flitser kon ik harder of zachter zetten.
        Ik kon mijn diafragma meer open of dicht draaien, maar aan die lucht kon ik niks doen... Anders had ik mooi wolken gekozen.

        Ook is er aan de lucht niks gedaan in photoshop ( behalve dat ik bij één foto van die reeks een beetje vignetering gedaan heb.
        Voor de rest enkel de sofjes uit de lucht gekloond en de huid een beetje gesoft en hier en daar een puistje en/of een beetje vuil in het zand weggedaan.
        Voor de rest is alles bij de opname gedaan.
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Trouwkleed

          Nr 3 vind ik heel erg neat.

          Twee bedenkingen:

          * uw licht minder hard zetten, ging het model allicht meer in de omgeving inbedden.
          * de kijkrichting had ik - in hindsight - nr het lange stuk gedaan. Dan kon je het model en het gebouw op de thirds zetten.

          Comment


          • #6
            Re: Trouwkleed

            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
            Nr 3 vind ik heel erg neat.

            Twee bedenkingen:

            * uw licht minder hard zetten, ging het model allicht meer in de omgeving inbedden.
            * de kijkrichting had ik - in hindsight - nr het lange stuk gedaan. Dan kon je het model en het gebouw op de thirds zetten.
            Als ik de flitser zachter zet dan laat ik meer omgevingslicht meespelen waardoor het model er minder " uitspringt ". Daarom flits ik redelijk volle bak met mijn 400 watt flitserke

            De kijkrichting, Ok ! ze kijkt uit de foto maar ik stoor mij er niet aan...
            Ik heb me in het verleden genoeg aan de technische regelkes gehouden
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Trouwkleed

              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              Ik heb me in het verleden genoeg aan de technische regelkes gehouden
              Kan ik goed begrijpen.
              Maar ik heb in PS eens gesimuleerd wat dit zou geven, en werkte voor mij uitiendelijk toch beter.

              Comment


              • #8
                Re: Trouwkleed

                zou er zo mee willen trouwen
                mooi belicht, achtergrond kleur is minder, (die is wel mooi maar niet bij haar)


                grt frank

                Comment


                • #9
                  Re: Trouwkleed

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                  De kijkrichting, Ok ! ze kijkt uit de foto maar ik stoor mij er niet aan...
                  Ik heb me in het verleden genoeg aan de technische regelkes gehouden
                  Hahaha - er komt een moment dat je wat anders wilt, niet? Een keer buiten de mainstream treden?


                  En toch denk ik dat het beter uit was gekomen als het model ook daadwerkelijk ergens naar keek. Hier lijkt het zelfs alsof ze haar ogen met moeite van jou afdraait. Ben jij zooo knap??
                  Dus toch een beetje regels volgen, zou ik zeggen. Maar als jij er content bij bent, is het natuurlijk prima in orde

                  De derde vind ik het beste, meest "natuurlijke"
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trouwkleed

                    Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                    Hahaha - er komt een moment dat je wat anders wilt, niet? Een keer buiten de mainstream treden?


                    Ben jij zooo knap??
                    Het zijn mijn witte benen die het hem doen
                    daar zijn ze stekezot van
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trouwkleed

                      Ik vind de belichting sfeervol, warm en plastisch. Maar daarmee is dan ook alles gezegd, want de composities zijn ronduit slecht en het model staat er bij als een stijve hark. Zonde, in die setting!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trouwkleed

                        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                        Het zijn mijn witte benen die het hem doen
                        daar zijn ze stekezot van
                        Witte benen?
                        Kun je dan ook indirect flitsen?

                        Zonder kleurzweem

                        meer over mijn fotografie is te vinden op
                        http://www.nandoonline.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trouwkleed

                          Scherpte en kleuren, model Maar door het inflitsen bereik je wel een soort studio effect, vooral bij 2 is het net of de achtergrond op de muur geplakt is.... Het "buiten zijn" gaat wat verloren.

                          let op, algemene kwaliteit

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trouwkleed

                            Ik vind de belichting sfeervol, warm en plastisch. Maar daarmee is dan ook alles gezegd, want de composities zijn ronduit slecht en het model staat er bij als een stijve hark. Zonde, in die setting!
                            Eeuwig emmerende negatiefjes en zageventen zoals uzelve moeten er ook zijn natuurlijk. Komaan jong, laat het hoofdje niet hangen, en denk eraan: Het glas is half vol!

                            De foto's: Ik vind dit wel ok, heb al betere 'lieven lensen' gezien, maar toch.
                            Door het studioeffect in een warm decor als een zonsondergang is het resultaat wat bevreemdend, maar op z'n minst origineel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Trouwkleed

                              Ik ga akkoord met enkele voorgangers die hier zeggen dat het model er wat 'bijgeplakt' lijkt. Maar verder is dit een heel mooi reeksje. Mooie setting, model, kleuren,...Alleen spijtig dat het model op de 2e was verveeld kijkt.
                              http://blackletterday.wordpress.com

                              Comment

                              Working...
                              X