Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vind de houding wat vreemd, dat afgewende hoofd, de neergeslagen ogen..ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Net of ze wegkruipt.
Dat noem ik artistieke vrijheid.
Ik snap wel wat antoinette bedoelt, dit is blind fotograferen, zo het hoofd afgewend van de camera.
Maar dat alles bevalt me wel. Lekker anders, kunstzinnig. Het straalt een sfeer uit alsof de fotografe totale beheersing over alles heeft. Ze bespeelt de camera als een virtuose, let maar op de positie; met een beetje fantasie de houding van een celliste of violiste. Heerlijk en kunstzinnig. Ik hou daar wel van.
Ik snap wel wat antoinette bedoelt, dit is blind fotograferen, zo het hoofd afgewend van de camera.
Maar dat alles bevalt me wel. Lekker anders, kunstzinnig. Het straalt een sfeer uit alsof de fotografe totale beheersing over alles heeft. Ze bespeelt de camera als een virtuose, let maar op de positie; met een beetje fantasie de houding van een celliste of violiste. Heerlijk en kunstzinnig. Ik hou daar wel van.
Je kunstzinnige reactie doet m'n mond openvallen! Dit is precies wat ik hierin ook wou steken; een visie die we beslist gemeen hebben. Nooit gedacht dat iemand hierin, met exact mijn woordencombinatie, ditzelfde kon zien.
De bijna 'onverschillige zelfzekerheid' (of virtuositeit als je wil) spreekt wel uit de foto, da's duidelijk.
Maar wat ik me afvraag (als absolute beginner), wat is dat ding bovenop die camera? Waar zo'n kleine antenne op zit?
...wat is dat ding bovenop die camera? Waar zo'n kleine antenne op zit?
Dat is het draadloze zendertje van de belichtingstoestanden...
Heerlijk afficheplaatje. Even blijven kijken om te zien wat er allemaal in stak... Voor mij is het geen onverschilligheid. Het is eerder een spottende fotografe die haar camera (daardoor onscherp) in de richting van haar blik brengt. Het zwart/wit, de schaduwen, de aflijning door het licht op de achtergrond... 't maakt het allemaal beter.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Dat is het draadloze zendertje van de belichtingstoestanden...
Jezus. Ik mag er niet aan denken dat ik me dat allemaal ooit nog zou moeten aanschaffen... Maar kom, ik heb al een camera met een lens erop, ben al blij!
Ik zou het zelf niet beter kunnen formuleren!
Knappe fotografie! Lijkt simpel, maar is het niet!
Jezus. Ik mag er niet aan denken dat ik me dat allemaal ooit nog zou moeten aanschaffen... Maar kom, ik heb al een camera met een lens erop, ben al blij!
Dat uitleggen lukt nochtans goed hoor.
En ik volg helemaal.
Superplaatje!
Het licht komt van boven en benadrukt vooral hand plus horloge.
Hou het simpel en richt het licht op de belangrijke delen...kijk dan meteen hoe de schaduw op de achtergrond valt,probeer gewoon één simpele schaduw te maken.Ook meteen die storende oneffenheden wegwerken .
De scherpte maar vooral de vervaging simpel en écht houden. Het concept en compositie zijn verder prima.
Comment