Naomi kan wel degelijk een mooie lach tevoorschijn toveren.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Naomi
Collapse
X
-
-
Re: Naomi
jammer voor het mooie model, dat ze niet beter is uitgelicht.
grt,bouk..wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk berichtAlle 3 wel mooie opnames met voorkeur voor de eerste maar vind wel dat ze alle 3 dikke diafragmastop lichter mochten zijnGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Iets lichter is persoonlijke keuze veronderstel ik.
Ik vind ze alvast niet te donker. Anders had ik ze ook niet geplaatst.
Maar ieder is vrij van mening en ik ben dan ook blij dat er eerlijke meningen komen. Is het niet goed volgens u, dan ben je vrij om dat te zeggen. Ik maak daar geen problemen over.
Meestal leer je uit opmerkingen.Een amateur maakt zich druk om scherpte
een professioneel maakt zich druk in de verkoop
een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven G. Bekijk berichtIets lichter is persoonlijke keuze veronderstel ik.
Ik vind ze alvast niet te donker. Anders had ik ze ook niet geplaatst.
Maar ieder is vrij van mening en ik ben dan ook blij dat er eerlijke meningen komen. Is het niet goed volgens u, dan ben je vrij om dat te zeggen. Ik maak daar geen problemen over.
Meestal leer je uit opmerkingen.
Dan zie je een heel grote piek aan de linkerkant dat tot 0 in het midden wegloopt. Dan weer een berg aan de rechterkant, en dat is de witte achtergrond.
Je foto is van Naomi, dus de berg aan de linkerkant. Zet maar met 'niveaus' het middenschuifje iets naar links dan zul je zien dat de foto stukken beter wordt.
Kijk maar eens naar haar pet, daar verschijnen ineens ook de strepen in terug.
Tevens is het wel belangrijk dat je monitor gecalibreerd is om ook op het oog deze verschillen te kunnen zien.
Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Je redenering klopt ongeveer, denk ik
Maar als er nu eenmaal niet veel lichtere kleuren in je portret zitten, heb je in het midden ook geen berg(je)
OP het origineel ( full size ) hoef je niets te schuiven om de details in het donker deel van de pet te zien. Zelfs niet op het klein formaat op mijn laptop.
Foto’s zijn wel op een andere pc bewerkt met een gekalibreerd scherm
Op uw bewerking wordt de huid van naomi te licht. Ze is echt wel donkerder dan dat hoor.
En je wit punt moet je niet verzetten, het is al wit genoegEen amateur maakt zich druk om scherpte
Comment
-
hmm,
Ik kijk hier een op wel gecalibreerd scherm en héél misschien mogen de foto's wat lichter maar lijkt me geen must.
Het contrast met witte achtergrond lijkt me eerder waar MadMax het over heeft en dat lijkt me technish niet verkeerd.
het histogram lijkt me niet helemaal correct gelezen, in dit geval verteld dat niet veel gezien 50% donker is en 50% licht.
Het is twijfelachtig maar vind de serie goed en technisch onderbouwd.www.jasperfotografeert.comEos 30(0)D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven G. Bekijk berichtEn je wit punt moet je niet verzetten, het is al wit genoeg
Maar waar het punt nu moet staan is aan u. Dit was ff een voorbeeld in 10 sec. knippen plakken en uploaden. Geen def. eindoordeel. Haar koppie is nu ook te licht in mijn printscreentje, maar het origineel vind ik nog steeds iets aan de donkere kant maar misschien zie ik het wel verkeerd
(Oh.. en nee, het bergje hoeft absoluut niet in het midden te staan hoor, dat heb ik ook niet gezegd )Last edited by MadMax; 18 september 2007, 06:52.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
ok, ik zal het onthouden.
Volgende keer zal ik ze eens een stop meer licht geven en het resultaat bekijken.
Ik ben niet zo voor een volle stop optrekken in PS.
Bedankt voor uw mening en hulpvaardigheid.Een amateur maakt zich druk om scherpte
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven G. Bekijk berichtok, ik zal het onthouden.
Volgende keer zal ik ze eens een stop meer licht geven en het resultaat bekijken.
Ik ben niet zo voor een volle stop optrekken in PS.
Bedankt voor uw mening en hulpvaardigheid.
Bovendien door die witte achtergrond krijg je al vlug het idee dat huid te bleek is .Heb er zelf ook altijd problemen mee om bij een niet blank model de juiste kleur terug te vinden.
Comment
-
Zal eens aan naomi of haar mam vragen of ik ze te donker heb gelaten.
denk dat zij daar het beste zicht op hebben.Een amateur maakt zich druk om scherpte
Comment
-
De mam van naomi vind de huid alvast niet te donker.
Dus denk ik dat mijn belichting (in ieder geval de sterkte van het licht) in orde is.Een amateur maakt zich druk om scherpte
Comment
Comment