Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik begrijp je wel. Als ouder ben je altijd trots op je kinderen en de koppen die ze trekken. Hier zit er nog eentje
Maar ik begrijp niet dat je dit soort foto's in een showcase zet.
Los van compositie en achtergrond, zijn deze platen platgeflitst en no2 is onscherp ook.
Was ik Maar papa, tis de dochter van mijn broer (off-topic)
ja ik ben natuurlijk maar een beginneling en dat vind ik natuurlijk mooi, daaro vraag ik de mening va mensen die er wat van kennen, zo kan ik in mijn hobby gaan verfijnen
Was ik Maar papa, tis de dochter van mijn broer (off-topic)
ja ik ben natuurlijk maar een beginneling en dat vind ik natuurlijk mooi, daaro vraag ik de mening va mensen die er wat van kennen, zo kan ik in mijn hobby gaan verfijnen
Grtz littleman
Uiteraard zijn we allemaal begonnen dus no problem at all
Maar bij twijfel zou ik de platen lekker in discussie zetten en daar de reacties afwachten. Dan hoor je snel genoeg of een foto 'showcase' waardig is. Ik zet het tussen quotes omdat smaak uiteraard een belangrijk issue is.
Deze foto's zou ik lekker vergeten en eens in showcase wat baby en kinderfoto's gaan bekijken die de laatste jaren de revue zijn gepasseerd. Dat zijn er heel wat en er zitten werkelijk juwelen tussen. Kijk ook eens in de HOF. dan leer je een hoop van compositie, kleur enz enz.
En voor vragen kun je bij een hoop mensen terecht.
Maar ga niet elke plaat die je schiet meteen in showcase plaatsen voordat je zelf echt tevreden bent.
Heeft dat 1ste kindje je iets verkeerds gedaan?
én een stuk van haar voorhoofd én een stuk van haar kin, tot haar lip toe + overbelicht,......
2de foto: het juiste moment uitzoeken. Het lijkt alsof ze met haar ganse vuistje in haar mondje zit. Gelukkig zie je nog een vingertje waardoor je weet dat dit niet zo is. Je kan veel flaterender foto's van kleine bengels maken hoor, ook in hun dagdagelijkse omgeving.
In portretformaat met enkel de leuning van het stoeltje als achtergrond zou stukken beter geweest zijn qua compositie, en wat subtieler de flits gebruiken (bouncen) zou het portret afmaken
De beelden zijn geschikt voor het album van de familie, we hebben hier te maken met een emotionele binding van de fotograaf met het model, iedere foto waar dit meisje opstaat vindt jezelf "goed", een buitenstaander heeft deze binding niet en geeft een oordeel zonder deze band met het onderwerp.
Het vraagt héél wat tijd van de fotograaf om zelf zo kritisch te worden dat je je eigen beelden kan beoordelen en er de vuilbak naastzetten. Daarom geef ik je de raad van aan te sluiten bij een fotoclub in het ware leven, je gaat daar met raad en dad geholpen worden en wat meer is je gaat de commentaar makkelijker aanvaarden dan van een internet forum.
MVg, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Daarom geef ik je de raad van aan te sluiten bij een fotoclub in het ware leven, je gaat daar met raad en daad geholpen worden en wat meer is je gaat de commentaar makkelijker aanvaarden dan van een internet forum.
Dat hangt allemaal af van de manier waarop de kritiek/commentaar gegeven wordt ...
en je moet er ook voor openstaan sommige mensen hebben er totaal geen oren naar en zien elk kritiek sowieso als negatief terwijl die toch als positieve opbouwende kritiek bedoeld kan zijn. In dat geval maakt i-net of IRL geen verschil uit.
Comment