Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lounge

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lounge

Was geen makkie (geen gebruik van flitsers waardoor zeer lange sluitertijden etc om sfeer niet weg te flitsen). Doch best tevreden over resultaat.

Fuji XPRO1

Re: Lounge

mooi hoor , mijn voorkeur is toch wel nr 3

grt frank

Comment

voor mij ook nummer 3
      canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
      mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
        Was geen makkie (geen gebruik van flitsers waardoor zeer lange sluitertijden etc om sfeer niet weg te flitsen). Doch best tevreden over resultaat.
        Ik vind ze knap maar 1/200" is voor mij geen lange sluitertijd en volgens de exif is er toch geflitst
        Gebruik ik nu de verkeerde exif-reader?
        Last edited by DD; 6 september 2007, 11:54.
        Groetjes DD
        Fronstages

Comment

Heel mooie reeks !

ps: zo het kunnen dat er toch geflist is? met een sluitertijd van 1/200
          of ben ik verkeerd...

Comment

nee, 2 tot 3 volle seconden !

waar haal je die 1/200e ?
            wss door mijn "standaard psd kader/bestand" die oude exif gegevens van oude layer :-)
            Fuji XPRO1

Comment

derde de voorkeur.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

1/200 uit exif zal duidelijk komen door de psd voor kadrering, wss door de eerste foto (oude layer).

Flits was geen optie, gans de sfeer zou eruit geflitst worden.

Heb gebruik gemaakt van 1 tot soms 2 softboxen, enkel het dimlicht ervan gebruikt om het model met warm geel licht te belichten zonder de flitsers.

Oorspronkelijk geplaatst door DD Bekijk bericht
                Ik vind ze knap maar 1/200" is voor mij geen lange sluitertijd en volgens de exif is er toch geflitst
                Gebruik ik nu de verkeerde exif-reader?
                Fuji XPRO1

Comment

Mooie plaatjes. Voorkeur nr.1

Comment

Mooie plaatjes. Mijn voorkeur gaat naar de eerste. Vind het licht wel goed zitten en 't is ook een aparte pose.
                    De tweede mist m.i. een beetje scherpte op de juiste plaats (kan ook 't resizen zijn). De derde vind ik ook wel fraai.
                    Last edited by FestinaLente; 6 september 2007, 12:28.

Comment

Dag Franky,

ik ga beginnen met te zeggen dat ik geslaagde foto's vind, echt knap

toch had ik een vraagje betreffende het niet-gebruiken van een softbox/flits... ;

waarom zou je de sfeer niet erin kunnen houden (dwz even sterk achtergrondkleurenpalet) door de flitser op een goede manier te gebruiken? Dit soort fotografie leunt toch sterk aan de partyfotografie waar wél een flitser wordt gebruikt en toch de sfeer wordt behouden.. ?

Comment

was pas mijn 5e shoot, en de eerste niet in zonlicht

ik had het idee als je flitser gebruikt op dergelijke locaties dat dit te fel & te koud zou overkomen.

Ik vermoed dat partyfotografie toch net nog iets anders is, maar eerlijk gezegd mij daar nog niet in verdiept. Eens googlen naar technische kant daarvan, tenzij iemand interessante links hiervan weet?

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                        waarom zou je de sfeer niet erin kunnen houden (dwz even sterk achtergrondkleurenpalet) door de flitser op een goede manier te gebruiken? Dit soort fotografie leunt toch sterk aan de partyfotografie waar wél een flitser wordt gebruikt en toch de sfeer wordt behouden.. ?
                        Fuji XPRO1

Comment

ik neem aan dat je hier bedoelt: gebruik van diffusors & reflecties?

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                          waarom zou je de sfeer niet erin kunnen houden (dwz even sterk achtergrondkleurenpalet) door de flitser op een goede manier te gebruiken?
                          Fuji XPRO1

Comment

Schitterende plaatjes Franky! Beetje jaloers
                            www.stevenlangeraert.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                              Ik vermoed dat partyfotografie toch net nog iets anders is, maar eerlijk gezegd mij daar nog niet in verdiept. Eens googlen naar technische kant daarvan, tenzij iemand interessante links hiervan weet?

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (modelfotografie in een discotheek), hoor. Voorbeeldvideo en de foto's: http://www.maximbelgium.be/maximtv/f...an_elsen.html# (en dan MovieClips rechts - je ziet niet zooveel van de opstelling, maar toch )

dit is een beetje vergelijkbaar thema denk ik

partypics, bijvoorbeeld www.denief.be . Is geflitst, maar toch sfeer behouden.

Maar Franky, vind jouw foto's sterk hoor ik vroeg me gewoon af of licht flitsen hier zou kunnen en misschien nog betere resultaten zou opleveren.

Comment

Working...
                              X