Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ineke, Salve Mater (18+)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ineke, Salve Mater (18+)

Niets te muggeziften hier, Knap !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
      Bedankt voor je comment Lennert.

Jij ook bedankt fotofolio, echter kzou één ding kwijt willen.

De laatste twee maanden ben ik veel bezig met naakt op locatie. Ik post dan ook af en toe eens naakt hier en ik krijg regelmatig de opmerking dat het naakte geen meerwaarde heeft in een bepaalde foto. Echter, dat is appelen met peren vergelijken vind ik.

Naaktfotografie is een tak op zich en hoeft geen meerwaarde te zijn aan een foto, het is gewoon naaktfotografie. Het zou hetzelfde zijn als wanneer ik een foto zou nemen van een traktor met een model er op en dat iemand zou zeggen dat het model in de foto geen meerwaarde heeft aan de foto. En dan kan het misschien wel zijn dat de foto even mooi had geweest zonder model, maar tgaat 'm nog altijd om modellenfotografie. Ook dus ivm naaktfotografie ... je start niet vanuit "zouden blote borsten op deze locatie een meerwaarde zijn?", nee, je vertrekt "ik heb een naaktmodel en ik wil haar zo mooi mogelijk vastleggen, hoe doe ik dat?".

Naakt is nooit een meerwaarde, gekleed ook niet, het zijn gewoon twee verschillende takken in de modellenfotografie. Het is gewoon wat het is. Naakt is voor mij de ultieme vorm van vrouwlijkheid, sensualiteit en schoonheid, vooral gecombineerd met natuurlijk daglicht. Daarom interesseert het mij.

No hard feelings hoor fotofolio, maar kwou dit even kwijt. Merci alleszins voor je complimenten en de welgemeende kritiek.
      VInd dit een mooie serie, maar je uitleg vind ik ook heel fraai. Altijd moeilijk te omschrijven waarom mensen mensen naakt willen fotograferen.
      Dus een dubbele pluim
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

mooi toch hoe mensen met elkaar kunnen praten
        zonder het per sé eens te moeten zijn

"wat is de wereld toch mooi"
        zei m'n dochterke van bijna 7 gisteren plots ...

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Met dit model kan je nog meerdere mooie foto's maken! Go for it, kijk er naar uit...

Tim W.
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Bedankt voor je comment Lennert.

Jij ook bedankt fotofolio, echter kzou één ding kwijt willen.

De laatste twee maanden ben ik veel bezig met naakt op locatie. Ik post dan ook af en toe eens naakt hier en ik krijg regelmatig de opmerking dat het naakte geen meerwaarde heeft in een bepaalde foto. Echter, dat is appelen met peren vergelijken vind ik.

Naaktfotografie is een tak op zich en hoeft geen meerwaarde te zijn aan een foto, het is gewoon naaktfotografie. Het zou hetzelfde zijn als wanneer ik een foto zou nemen van een traktor met een model er op en dat iemand zou zeggen dat het model in de foto geen meerwaarde heeft aan de foto. En dan kan het misschien wel zijn dat de foto even mooi had geweest zonder model, maar tgaat 'm nog altijd om modellenfotografie. Ook dus ivm naaktfotografie ... je start niet vanuit "zouden blote borsten op deze locatie een meerwaarde zijn?", nee, je vertrekt "ik heb een naaktmodel en ik wil haar zo mooi mogelijk vastleggen, hoe doe ik dat?".

Naakt is nooit een meerwaarde, gekleed ook niet, het zijn gewoon twee verschillende takken in de modellenfotografie. Het is gewoon wat het is. Naakt is voor mij de ultieme vorm van vrouwlijkheid, sensualiteit en schoonheid, vooral gecombineerd met natuurlijk daglicht. Daarom interesseert het mij.

No hard feelings hoor fotofolio, maar kwou dit even kwijt. Merci alleszins voor je complimenten en de welgemeende kritiek.
            Voor mij is het naakt absoluut een meerwaarde. ik stel mij soms vragen over het tegenovergestelde... maw, ik zie een mooi aangekleed meisje in een fabriek dat daar wat staat te staan, en vraag me dan ook soms af, wat is hier de meerwaarde van het gegeven van naakt, al dan niet vrouwelijk, in de kunst is zo oud als de kunst zelf. Het is ook een beetje terug naar de essentie, de mens zoals hij/zij is

Comment

Je kan inderdaad géén appelen met peren gaan vergelijken, en dat zal ik ook nooit gaan doen. De mening die ik gaf was dan ook zoals aangegeven persoonlijk en oprecht (zoals jij die ook geaccepteerd hebt).

En zoals MM mooi aangaf, gezien de verschillende visies op al dan niet "passend" naakt is het toch mogelijk om hier een open en vooral vriendelijke discussie over te voeren, voor mij mag dit ook eens gezegd worden

Keep on posting
              www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                awel, ik ga eerder voor één!
                knap werk, s564217! love it!

mm
                Ik volg...

mvg,

Roland

Comment

Voor mij nr°1 net omwille van de aparte belichting/kleur.

Comment

Om even verder te gaan op Picasso en fotofolio.

Inderdaad, een gekleed model in een fabriek ... het kan mooi zijn, prachtig zelfs (mijn allerbeste foto van Salve Mater is met kleren aan, kga die deze avond nog posten), maar over het algemeen vind ik dat natuurlijk daglicht best gepaard gaat met naakte huid.

Want waarom is naaktfotografie zo moeilijk? (iets wat ZWAAR onderschat wordt door velen). Omdat bij naakt ALLE lichaamsdelen perfect belicht moeten worden en wanneer men kleren aan heeft, dan valt die belichting niet meer zo op. Dan zal men eerder naar het gezicht kijken ofzo om die interessante contrasten en belichtingen te ontdekken. Bij naaktfotografie gaat het 'm om het hele lichaam (belichtingsgewijs bedoel ik dan). Dat maakt het juist zo moeilijk, maar tegelijk ook zo mooi.

Er zijn natuurlijk veel visies op. Een collega fotografe van me zei ooit dat een naaktfoto is zoals een leeg doek dat wacht om beschilderd te worden. Kvind dat ze daar ook een punt heeft. Dat is dan ook de reden waarom ik me niet beperk tot alleen naaktfotografie, maar momenteel heeft het wel mijn aandacht.

En natuurlijk fotofolio, er kan altijd gediscussieerd worden, zolang het gebeurt op een vriendelijk manier, zoals je zelf zegt en zoals het ook gebeurt momenteel. Daar dient een forum voor natuurlijk. Gingen alle discussies maar zoals deze ...

Aan alle anderen: merci voor de comments.
                    http://www.dennisclaes.be

Comment

Hoi iedereen,

ffie mijn 5 eurocents.

Eerst en vooral, het woord "meerwaarde" is zowiezo al relatief als de pest.

Maar - je zegt dat: "Naaktfotografie is een tak op zich en hoeft geen meerwaarde te zijn aan een foto, het is gewoon naaktfotografie".

Op zich vind ik dat je moeilijk kan zeggen "het is gewoon naaktfotografie" of
                      "naakt is nooit een meerwaarde".

Je hebt zowiezo de registrerende fotografie (wat ook mooi kan zijn en
                      zaken zoals vrouwelijkheid etc aan te pas kunnen komen),
                      maar je kan er ook iets "meer" proberen in te leggen, waar het naakt
                      verder gaat dan het louter registreren van naakt.

Voor mij is naaktfotografie even moeilijk om goed te doen dan enig elke andere
                      tak in de fotografie. Belichting is even belangrijk en even moeilijk, met of zonder kleren, met minder of meer lichaamsdelen.

Over de reeks zelf: qua sfeer en kleurgebruik zit het wel okay, maar ik
                      denk dat de eerste fotosterker is als je de foto cropped op het fijne lijntje onder haar navel.
                      De tweede foto vind ik de beste van de reeks omdat je daar iets "meer" doet met de ruimte en haar pose, vragen laat stellen en meer laat observeren. Muggeziften: de witte plek rechts boven vraagt voor mij te veel aandacht.
                      De derde foto gaat voor mij verloren door haar pose tov de ruimte en haar blik/pose.
                      http://www.duister.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Weerom drie mooie Dennis. Eerste vind ik een hele mooie poze, het hoekje in 2 doet het helemaal, en drie is gewoon goed in het geheel. Het vogelperspectief in twee en drie heeft hier wel iets. Mooie toonzetting... nog altijd fan .
                        Superrrrr. +++

Tjah, het vogelperspectief
                        Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

Comment

Mja, idd, er is nog eens een verschil tussen registrerende fotografie en fotografie waar je iets meer in steekt, bijvoorbeeld een situatie uitbeeldt ofzo. Ik doe hoofdzakelijk aan registrerende fotografie en daar heeft het naakt zijn op zich eigenlijk zelden of nooit een meerwaarde, het is gewoon naaktfotografie.

Merci voor je kritieken, ik vreesde al dat ze er niet gingen komen (niet dat ik niet geniet van een complimentje hier of daar hoor. ). Die crop die je voorstelt lijkt me idd interessant. En inderdaad, die witte plek ... echt muggeziften is dat niet. Langs de artistieke kant vind ik die witte plek wel mooi, langs de technische kant vraagt die idd meer aandacht dan nodig is.
                          http://www.dennisclaes.be

Comment

Mja, idd, er is nog eens een verschil tussen registrerende fotografie en fotografie waar je iets meer in steekt, bijvoorbeeld een situatie uitbeeldt ofzo. Ik doe hoofdzakelijk aan registrerende fotografie en daar heeft het naakt zijn op zich eigenlijk zelden of nooit een meerwaarde, het is gewoon naaktfotografie.

Merci voor je kritieken, ik vreesde al dat ze er niet gingen komen (niet dat ik niet geniet van een complimentje hier of daar hoor. ). Die crop die je voorstelt lijkt me idd interessant. En inderdaad, die witte plek ... echt muggeziften is dat niet. Langs de artistieke kant vind ik die witte plek wel mooi, langs de technische kant vraagt die idd meer aandacht dan nodig is.
                            Geef toe, die witte plek staat daar niets te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angelbracket_ Bekijk bericht
                              Geef toe, die witte plek staat daar niets te doen
                              Neem een foto van de ruimte, zonder dat het model er ligt... Vraagt de witte plek dan aandacht ? Wordt die plek het object van de foto ?
                              Ik zou denken van niet. Er staan veel meer dingen op die foto die de aandacht zouden vragen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                                Neem een foto van de ruimte, zonder dat het model er ligt... Vraagt de witte plek dan aandacht ? Wordt die plek het object van de foto ?
                                Ik zou denken van niet. Er staan veel meer dingen op die foto die de aandacht zouden vragen...
                                het object van de foto wordt het niet, er staan veel dingen op die aandacht zouden vragen, maar het zuigt wel veel aandacht op/weg (voor mij)

Comment

Working...
                                X