Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Models in space (+Update Cirkel)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Models in space

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
    ... so there she is ... sheHULK ... knap werk
    Fenkjoe Fenkjoe.. maar nog niet perfect genoeg begrijp ik
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

stockshooterke maar goed hoor
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
        stockshooterke maar goed hoor
        eeh..... helaas geen stock deze keer. Model (opdracht) wilde wat mooie platen voor thuis. Misschien gaat ze nog overstag
        Maar thnx voor de compliments!
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Mag ik het gewoon heel goed vinden ?

Comment

Cirkel viel mij ook meteen op als abnormaal, maar deze reactie berust enerzijds gewoon op de mogelijk valse veronderstelling dat het zonder perspectief een perfecte cirkel zou zijn en anderzijds op bewust of onbewust opgemerkte inconsequenties (zie ). Zelfs maniac heeft zich hieraan laten vangen... , of hij heeft ook al eens achter zo'n display gestaan en weet waarover hij spreekt

De vrijelijke manipulatie v/h perspectief (ipv "constrained") heeft bovendien een elips gecreëerd die verticaal ipv horizontaal ineengedrukt is, maw het tegengestelde van wat we door onze programmering of ervaring verwachten.

Stel nu dat we het display in Vanishing Point plakken en het evenzeer vrijelijk aanpassen naar de formaten v/d foto, dan zien we dat er zelfs een nog iets onwaarschijnlijkere indruk ontstaat dan de MadMax-versie (omdat we een oorspronkelijk perfecte cirkel veronderstellen). Nochtans denk ik wel dat VP te betrouwen valt. Maw: dit beeld zou reëel kunnen zijn indien de versie zonder perspectief geen perfecte cirkel benadert. Als je je inbeeld dat het zonder perspectief reeds een elips is, dan is het rechtse beeld perfect aannemelijk.

Plakken we het in VP zonder verdere manipulatie dan krijg je wat we eerder verwachten in de veronderstelling v/e perfecte cirkel. Dat wil echter niet zeggen dat het andere beeld per se fout is, maar veel mensen met ogen zullen het wel zo ervaren.

Oplossing voor de foto zou kunnen zijn om de cirkel apart te manipuleren van de rest, maw een combo uit links en rechtse beeld. Maar als het origineel zogezegd een elips is, dan kan je het evengoed zo laten , want gewoon al deze uitleg gelezen hebben maakt de foto plots aannemelijk, nietwaar?

Inconsequent aan de foto is ook dat de cirkel linksboven wél ok oogt, maar aan het display... vrijelijk geknoeid werd
            Verder komt het (ondanks de correcte leesrichting) ook over of zij de display vanaf de verkeerde kant tracht te bedienen, dus maak er nog snel even een blondje van! Deze indruk is minder sterk wanneer het perspectief gerespecteerd wordt en zal ook afhangen van de helderheid van de "cirkeltjes".

Last edited by maGuy; 27 augustus 2007, 07:41.

Comment

Knap werk!
              Aparte kijk, maar heel knap

mvg,

Roland

Comment

net echt
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

serieus bewerkt. mooi gedaan
                  http://www.tomvanryckeghem.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                    Mag ik het gewoon heel goed vinden ?
                    Van mij wel want ik vind het ook gewoon heel goed.
                    I put the sexy in dyslexia

Comment

Ik snap totaal niet hoe je zoiets voor mekaar krijgt maar het ziet er super uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                        Cirkel viel mij ook meteen op als abnormaal, maar deze reactie berust enerzijds gewoon op de mogelijk valse veronderstelling dat het zonder perspectief een perfecte cirkel zou zijn en anderzijds op bewust of onbewust opgemerkte inconsequenties (zie ). Zelfs maniac heeft zich hieraan laten vangen... , of hij heeft ook al eens achter zo'n display gestaan en weet waarover hij spreekt

De vrijelijke manipulatie v/h perspectief (ipv "constrained") heeft bovendien een elips gecreëerd die verticaal ipv horizontaal ineengedrukt is, maw het tegengestelde van wat we door onze programmering of ervaring verwachten.

Stel nu dat we het display in Vanishing Point plakken en het evenzeer vrijelijk aanpassen naar de formaten v/d foto, dan zien we dat er zelfs een nog iets onwaarschijnlijkere indruk ontstaat dan de MadMax-versie (omdat we een oorspronkelijk perfecte cirkel veronderstellen). Nochtans denk ik wel dat VP te betrouwen valt. Maw: dit beeld zou reëel kunnen zijn indien de versie zonder perspectief geen perfecte cirkel benadert. Als je je inbeeld dat het zonder perspectief reeds een elips is, dan is het rechtse beeld perfect aannemelijk.

Plakken we het in VP zonder verdere manipulatie dan krijg je wat we eerder verwachten in de veronderstelling v/e perfecte cirkel. Dat wil echter niet zeggen dat het andere beeld per se fout is, maar veel mensen met ogen zullen het wel zo ervaren.

Oplossing voor de foto zou kunnen zijn om de cirkel apart te manipuleren van de rest, maw een combo uit links en rechtse beeld. Maar als het origineel zogezegd een elips is, dan kan je het evengoed zo laten , want gewoon al deze uitleg gelezen hebben maakt de foto plots aannemelijk, nietwaar?

Inconsequent aan de foto is ook dat de cirkel linksboven wél ok oogt, maar aan het display... vrijelijk geknoeid werd
                        Verder komt het (ondanks de correcte leesrichting) ook over of zij de display vanaf de verkeerde kant tracht te bedienen, dus maak er nog snel even een blondje van! Deze indruk is minder sterk wanneer het perspectief gerespecteerd wordt en zal ook afhangen van de helderheid van de "cirkeltjes".

Wel, maGuy, ik zie dat je dit gepost hebt deze morgen om 5u48. Stond je dan reeds op of ging je dan pas slapen? In geen van beide gevallen kan een mens dan iets zinnigs op 'scherm' neerpennen.

Mijn 'veronderstelliong' dat de cirkel rond is, blijkt dan toch te kloppen. Zo leid ik het toch af uit het vooraanzicht dat MadMax hier post.
                        Dus zal het perspectief ook naar jouw linker versie neigen, 'cirkel' ovaal dus.

En juist zal het ook niet zijn, want wat Photoshop doet is dingen samendrukken. Tweedimensionaal valt dit nog enigszins mee, maar als die verscheidene cirkels ook diepteverschillen zouden hebben (wat goed mogelijk is), dan sta je daar met uw 'vanishing point'. Dan klopt het ganse plaatje al helemaal niet meer, want dan moet je de cirkels onderling t.o.v. elkaar reeds gaan verschuiven en kunnen ze zelfs, (naargelang de diepte), over elkaar komen te liggen.

We zullen het simpel houden.

Wat MadMax gedaan heeft is waarschijnlijk simpel (alhoewel, ik vrees dat het niet juist is, want als je er zolang als hij bovenop gezeten hebt...):
                        hij heeft zijn perspectief goed gebracht (hij had een ei), maar nadien heeft hij de zaak weer opengetrokken omdat dit beter in zijn plaatje paste., en dus kwam hij weer op een cirkel uit. Dat zien we ook aan de rechthoek linksboven de cirkel, die nu een vierkant geworden is, terwijl hij eigenlijk nog smaller moest zijn, door de verkorting in perspectief.
                        Om de een of andere reden heeft GekkeMax de andere uiterst linkse cirkel (of ovaal in perspectief) niet mee getransformeerd. Misschien heeft hij hem achteraf toegevoegd.
                        What's on a man's mind? (en vooral als hij er 4 dagen op gefocused zit!). Dat kan niet normaal meer zijn hé .

Wat ik concreet voorstel aan onze dappere ridder is:

Neem als basis maGuy's linker versie.
                        Maar transformeer ze niet in de breedte. Als ze persé moet passen in uw plaatje, transformeer haar dan volledig. Of voeg links/rechts een stuk achtergrond bij.
                        Of haal er de cirkels uit, en transformeer enkel de cirkels. Maar da's wat méér werk . Tenzij ze op een aparte laag staan, en dat zou best kunnen, als ik jouw vorige post lees over 'niet mee willen transformeren'.

Allee vooruit, op naar de 4 volgende dagen!

Comment

lol... wat een werk maken jullie van mijn foto zeg hahaha. Ik vind persoonlijk de linker versie van MaGuy het beste in de buurt komen.

Idd .. de tweede circel boven is later toegevoeg en apart getransformeerd.
                          Ik zal er deze week nog eens naar kijken. Probleem is met zo'n groot bestand dat mijn computer begint te roken en te kreunen en dat werken bijna onmogeijk meer is hahaha.

Maar evengoed bedankt voor alle reacties en tips.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                            Tweedimensionaal valt dit nog enigszins mee, maar als die verscheidene cirkels ook diepteverschillen zouden hebben (wat goed mogelijk is), dan sta je daar met uw 'vanishing point'.
                            Damn... Ook goeien bal (zelfs als het hier mss te verwaarlozen is) Ik zal dan maar zeggen dat ik nog niet geslapen had
                            Last edited by maGuy; 27 augustus 2007, 17:02.

Comment

Mooi gedaan Madmax! Ik dacht al waar jij bleef.

Comment

Knappe foto en als ik lees hoeveel werk je daar hebt ingestoken kan ik enkel chapeau zeggen!
                                http://blackletterday.wordpress.com

Comment

Working...
                                X