Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

highkey...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• highkey...

Last edited by d_oracle; 11 augustus 2007, 23:17.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Re: highkey...

High Key ? Nee, overbelicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
      High Key ? Nee, overbelicht.
      helemaal mee eens
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Highkey pics, zijn pics waar de shaduwen en contrast vermiderd werden en de brightness en exposure hoog... Dat is precies wat hier gebeurt is...

dit zijn de originals...

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

High Keys zijn foto's waarbij één zwart , bijna geen grijs, en een hele gradatie van wittinten aanwezig zijn. Dit bekomt men bij de OPNAME met de juiste dosering van het licht. Zeker niet simpel, vandaar dat we ook weinig goede HighKeys zien. Echte HighKeys worden nooit Software matig gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            Highkey pics, zijn pics waar de shaduwen en contrast vermiderd werden en de brightness en exposure hoog... Dat is precies wat hier gebeurt is...

dit zijn de originals...

En toch zijn dit overbelichte foto's helaas!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              En toch zijn dit overbelichte foto's helaas!!!!
              vreemd...
              op mijn gecalibreerde monitor komen die foto's als niet overbelicht over...
              en de histogram geeft geen enkele aanwijzing tot overbelichting... alles staat keurig, hoewel grotendeels rechts van het centrum , doch nog een eindje van het eindpunt... tevens nieks uitgebrand...

wat is jouw definitie van overbelicht?

Comment

vreemd...
                op mijn gecalibreerde monitor komen die foto's als niet overbelicht over...
                en de histogram geeft geen enkele aanwijzing tot overbelichting... alles staat keurig, hoewel grotendeels rechts van het centrum , doch nog een eindje van het eindpunt... tevens nieks uitgebrand...

wat is jouw definitie van overbelicht?
                de technische termen ken ik niet. Maar ik zie wel het verschil tussen highkey en overbelicht. Je originele foto's zijn gewoon goed belicht voor een normale , niet-highkey foto en daar kun je softwarematig nou eenmaal geen mooie highkey-foto's (of althans moeilijk) van maken, zoals al eerder gezegd werd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  de technische termen ken ik niet. Maar ik zie wel het verschil tussen highkey en overbelicht. Je originele foto's zijn gewoon goed belicht voor een normale , niet-highkey foto en daar kun je softwarematig nou eenmaal geen mooie highkey-foto's (of althans moeilijk) van maken, zoals al eerder gezegd werd.
                  toch maar even het internet erbij gehaald... en wat vind ik daar?
                  uitspraken als:

"Intentionally overexposing a photograph can create a fascinating image that tells a beautiful story. High key photography can be achieved by adjusting your camera settings or by using your photoshop high key feature."

enzovoort...

het "overbelicht" aspect kan ik nog steeds niet plaatsen...tenzij we het als een onderdeel van high key beschouwen...
                  Het camera of software wel, dat is hierbij ontkracht...

Comment

Een goede raad. Het internet nooit geloven.

Of je bron moet ECHT betrouwbaar zijn.
                    Maar nu terug naar jou foto's.
                    Vind je ze echt zo goed, of speciaal door deze bewerking ?

Comment

Misschien steek je er iets van op.
                      Om een idee van high-key op deze foto te hebben, heb ik hem eens softwarematig bewerkt. Zo zie je in welke richting je moet denken.

Op eenvoudig verzoek verwijder ik hem.

Comment

Dat is idd geen high-key; een high-key foto bereikt men idd zoals reeds gezegd bij de opname, en eigenlijk heb je daar een paar flitsers voor nodig. (Achtergrond overbelichten tov voorgrond, maar toch zorgen dat je onderwerp niet onderbelicht is, maar wel heel zacht belicht is).
                        Dit is ook een high-key, alhoewel het niet meteen een 'standaard onderwerp' is.
                        Fotolog -DevLog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                          High Keys zijn foto's waarbij één zwart , bijna geen grijs, en een hele gradatie van wittinten aanwezig zijn. Dit bekomt men bij de OPNAME met de juiste dosering van het licht. Zeker niet simpel, vandaar dat we ook weinig goede HighKeys zien. Echte HighKeys worden nooit Software matig gemaakt.
                          Zo leerde ik het in de "analoge oertijd" ook nog.

mvg,

Roland

Comment

dit zijn de originals...

geef mij dan deze maar hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

haha, ok thanks!! heb het begrepen, ga eens een echte High key maken ;-)

Comment

Working...
                              X