Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
highkey...
Collapse
X
-
highkey...
Last edited by d_oracle; 11 augustus 2007, 23:17.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!Labels: Geen
-
-
-
Re: highkey...
Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk berichtHigh Key ? Nee, overbelicht.D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
Highkey pics, zijn pics waar de shaduwen en contrast vermiderd werden en de brightness en exposure hoog... Dat is precies wat hier gebeurt is...
dit zijn de originals...
some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
High Keys zijn foto's waarbij één zwart , bijna geen grijs, en een hele gradatie van wittinten aanwezig zijn. Dit bekomt men bij de OPNAME met de juiste dosering van het licht. Zeker niet simpel, vandaar dat we ook weinig goede HighKeys zien. Echte HighKeys worden nooit Software matig gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtHighkey pics, zijn pics waar de shaduwen en contrast vermiderd werden en de brightness en exposure hoog... Dat is precies wat hier gebeurt is...
dit zijn de originals...
D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk berichtEn toch zijn dit overbelichte foto's helaas!!!!
op mijn gecalibreerde monitor komen die foto's als niet overbelicht over...
en de histogram geeft geen enkele aanwijzing tot overbelichting... alles staat keurig, hoewel grotendeels rechts van het centrum , doch nog een eindje van het eindpunt... tevens nieks uitgebrand...
wat is jouw definitie van overbelicht?some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtvreemd...
op mijn gecalibreerde monitor komen die foto's als niet overbelicht over...
en de histogram geeft geen enkele aanwijzing tot overbelichting... alles staat keurig, hoewel grotendeels rechts van het centrum , doch nog een eindje van het eindpunt... tevens nieks uitgebrand...
wat is jouw definitie van overbelicht?D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk berichtde technische termen ken ik niet. Maar ik zie wel het verschil tussen highkey en overbelicht. Je originele foto's zijn gewoon goed belicht voor een normale , niet-highkey foto en daar kun je softwarematig nou eenmaal geen mooie highkey-foto's (of althans moeilijk) van maken, zoals al eerder gezegd werd.
uitspraken als:
"Intentionally overexposing a photograph can create a fascinating image that tells a beautiful story. High key photography can be achieved by adjusting your camera settings or by using your photoshop high key feature."
enzovoort...
het "overbelicht" aspect kan ik nog steeds niet plaatsen...tenzij we het als een onderdeel van high key beschouwen...
Het camera of software wel, dat is hierbij ontkracht...some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Comment
-
Een goede raad. Het internet nooit geloven.
Of je bron moet ECHT betrouwbaar zijn.
Maar nu terug naar jou foto's.
Vind je ze echt zo goed, of speciaal door deze bewerking ?
Comment
-
-
Dat is idd geen high-key; een high-key foto bereikt men idd zoals reeds gezegd bij de opname, en eigenlijk heb je daar een paar flitsers voor nodig. (Achtergrond overbelichten tov voorgrond, maar toch zorgen dat je onderwerp niet onderbelicht is, maar wel heel zacht belicht is).
Dit is ook een high-key, alhoewel het niet meteen een 'standaard onderwerp' is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk berichtHigh Keys zijn foto's waarbij één zwart , bijna geen grijs, en een hele gradatie van wittinten aanwezig zijn. Dit bekomt men bij de OPNAME met de juiste dosering van het licht. Zeker niet simpel, vandaar dat we ook weinig goede HighKeys zien. Echte HighKeys worden nooit Software matig gemaakt.
mvg,
Roland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichtHighkey pics, zijn pics waar de shaduwen en contrast vermiderd werden en de brightness en exposure hoog... Dat is precies wat hier gebeurt is...
dit zijn de originals...
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
haha, ok thanks!! heb het begrepen, ga eens een echte High key maken ;-)some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Comment
Comment